Toon posts:

Audio cd image op Mac OS

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 407075

Topicstarter
Beste forumleden,

Als mac-gebruiker bots ik een praktisch probleem. Niet zolang geleden gebruikte ik een pc.

Op deze pc maakte ik bij regelmaat via het programma Exact Audio Copy images van audio cd's in de vorm .wav en .cue - bestanden. Deze kon ik dan via Deamon Tools mounten om op willekeurige programma's (o.a. iTunes) te rippen.

Mijn vraag is dus als volgt:

"kan ik via een programma (de built-in schijfhulp mount geen audio images) of op een andere manier deze .wav & .cue bestanden mounten en vervolgens in itunes bekijken als audio cd?"

Ik heb al eens geprobeerd via Toast, maar zonder degelijk succes.. ik kan de image namelijk niet degelijk rippen via iTunes.

Alvast bedankt voor de tips!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-04 00:10

MoietyMe

zij/haar

Rippen met Max naar .ALAC?

Anoniem: 44203

Misschien een domme vraag: kun jij niet rechtstreeks vanuit iTunes CD's rippen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 11:26

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Mouten kun je met Toast.

Bij rippen met iTunes wel van tevoren even de instellingen aanpassen. Standaard is het (volgens mij) MP3 op 128 kbits. Ik rip altijd al AAC en op 256.

Dit ging bij mij altijd goed. Krijg je een ov andere foutmelding?

[Voor 35% gewijzigd door Roman op 23-05-2011 14:12]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 407075

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties.

Ik kan niet meer met m'n mac rippen omdat m'n superdrive stuk is...

Als ik mount met Toast geeft hij als foutmelding dat hij deze soort van images (wav en .cue) niet herkent...

Ik zoek alvast even verder!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 14:34

mace

Sapere Aude

Je moet even kijken of er voor de mac een CUE splitter is, dan kan je de grote WAV in de losse nummers hakken en vervolgens met itunes naar AAC encoderen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee