Toon posts:

Audio cd image op Mac OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Als mac-gebruiker bots ik een praktisch probleem. Niet zolang geleden gebruikte ik een pc.

Op deze pc maakte ik bij regelmaat via het programma Exact Audio Copy images van audio cd's in de vorm .wav en .cue - bestanden. Deze kon ik dan via Deamon Tools mounten om op willekeurige programma's (o.a. iTunes) te rippen.

Mijn vraag is dus als volgt:

"kan ik via een programma (de built-in schijfhulp mount geen audio images) of op een andere manier deze .wav & .cue bestanden mounten en vervolgens in itunes bekijken als audio cd?"

Ik heb al eens geprobeerd via Toast, maar zonder degelijk succes.. ik kan de image namelijk niet degelijk rippen via iTunes.

Alvast bedankt voor de tips!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12 00:23

MoietyMe

zij/haar

Rippen met Max naar .ALAC?

Verwijderd

Misschien een domme vraag: kun jij niet rechtstreeks vanuit iTunes CD's rippen?

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12 12:59

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Mouten kun je met Toast.

Bij rippen met iTunes wel van tevoren even de instellingen aanpassen. Standaard is het (volgens mij) MP3 op 128 kbits. Ik rip altijd al AAC en op 256.

Dit ging bij mij altijd goed. Krijg je een ov andere foutmelding?

[ Voor 35% gewijzigd door Roman op 23-05-2011 14:12 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties.

Ik kan niet meer met m'n mac rippen omdat m'n superdrive stuk is...

Als ik mount met Toast geeft hij als foutmelding dat hij deze soort van images (wav en .cue) niet herkent...

Ik zoek alvast even verder!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-12 07:25

mace

Sapere Aude

Je moet even kijken of er voor de mac een CUE splitter is, dan kan je de grote WAV in de losse nummers hakken en vervolgens met itunes naar AAC encoderen.
Pagina: 1