Toon posts:

Meerdere camera's aansluiten op Macbook Pro met Modul8

Pagina: 1
Acties:

• Emiellensen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06-2019
Hallo allen,

ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar een mogelijkheid
om meerdere camera's aan te sluiten en te verdelen over een 2de scherm
via mijn Macbook Pro (10.6.7 2.66 Ghz Intel Core i7 and 8 GB 1067 Mhz DDR3).

Veel mensen zeggen dat het niet kan,
maar ik kwam dit filmpje tegen,
waarin je met het VJ programma Modul8 en een firewire hub meerdere camera's kunt gebruiken.

Ik heb inmiddels Modul8, een Lindy FireWire Repeater 6 Port en alles aangesloten,
maar ik krijg niet méér dan één camera tegelijk aan de praat. Heeft iemand tips of ervaringen?

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Emiel Lensen

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Welkom op GoT :)

Kan het dat wij elkaar hierover eerder hebben gesproken in de Apple shop in shop in de Saturn te Tilburg?
Hoe dan ook; ik ben na aanleiding van een soortgelijk probleem zelf aan de slag gegaan met Modul8, VDMX en Resolume om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Wat ik het meest tegenkom zijn mensen die met verschillende (USB-) webcamfeeds -goedkoop, maar beroerde kwaliteit, zeker bij weinig licht- óf mensen die een hardwarematige oplossing hebben gevonden in de vorm van een AV-mixer -duur!-.

Op het forum van Modul8 zijn ook een aantal discussies hierover:
Modul8 v2.5.8+ Video Capture Compatibilty List
modul8 v2.6 beta and multiple cameras
Multiple Live Feeds

Een goede hardwarematige mixer lijkt de Indigo van Grass Valley te zijn, maar deze is behoorlijk aan de prijs. Er zijn ook goedkopere alternatieven. Ik heb het zelf met een van Sony (heb het type niet zo direct bij de hand) geprobeerd; works like a blast!

In theorie zou je firewire 400-poort meerdere DV-streams (wat bandbreedte betreft) moeten kunnen verwerken. Een FW400-poort kan 400Mbit/sec aan data verwerken en een DV-stream is 26,5Mbit/sec (incl stereo 48kHz audio). Maar ik ben nog niemand tegengekomen die het daadwerkelijk gelukt is...

T.net gallery | V&A ads

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 22:50
Als je op 1 scherm meerdere camera's in beeld wil krijgen heb je geen duur vj programma nodig. Het kan in Quartz Composer (staat onder development tools disc van OSX). Nu moet natuurlijk wel je FW repeater ondersteund worden. Misschien kun je het beste op www.kineme.net rondvragen. http://kineme.net/product/VideoTools

En ik meen eerder een discussie gelezen te hebben dat Quicktime maar 1 DV-in stream ondersteund. Als je meerdere streams wilt gebruiken zul je dus buiten Quicktime om moeten gaan. VideoTools van Kineme kan dit volgens mij. Videotools ondersteund ook netwerkcamera's. Misschien het hele firewire-idee van meerdere camera's vergeten want je Macbook Pro gaat dat denk ik niet trekken. Zo'n netwerkcamera kun je naar MJPEG of ander vj-vriendelijk codec laten streamen. De enigste bottleneck die dan bestaat is de bandbreedte van je netwerk.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee