Bestanden automatisch synchroniseren.

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:47
Hallo, ik had een vraagje.

Ik heb een netwerkschijf en daar staan een aantal bestanden op. Ik wil nu echter voor een map (bijvoorbeeld mijn documenten) instellen dat deze automatisch gesynchroniseerd worden met die fileserver (Dus dat hij erheen gekopieerd word en als je een bestand aanpast dat dat ook gelijk aangepast wordt). Hij moet dus wel op 2 plaatsen staan.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-07 10:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:00
Zoek maar naar DFS (distributed file system) en dan dus DFSr (DFS replicatie). Dit is een systeem wat microsoft op hun servers gebruikt om de repliceren en te synchroniseren.

Let wel op in combinatie met een back-up oplossing. Dit kan namelijk problemen geven omdat 1 locatie leading is en met het terug zetten van de back-up kan het zijn dat de terug gezette bestanden meteen worden verwijdert door DFS.

Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik mis hier eigenlijk het meest essentiele wat er maar kan zijn aan een topicstart:

1) wat heb je als OS in gebruik?
2) waar heb je zelf al naar gekeken (OfflineFiles/Filereplicatietools)?

Zonder die twee onderdelen kunnen we er niks mee beginnen, dus probeer het even opnieuw nadat je die twee aandachtspunten uitgewerkt hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.