Toon posts:

Geforce 8400GS driver problemen?

Pagina: 1
Acties:

• sjender101
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik heb sinds de installatie van de officiele GeForce 8400GS drivers van nvidia.co.uk de volgende 2 problemen:
1) Windows 7 wacht tijdens het opstarten ongeveer 10 minuten met een zwart scherm (monitor krijgt wel signaal, lampje is groen), dit is vlak voor het 'welkom' scherm, tijdens het opstarten daarvoor krijg ik wel beeld.
2) Games lopen constant (elke 5 minuten of sneller) vast en moet ik dan met ctrl+alt+del afsluiten.

Ik heb de drivers al proberen te updaten, maar dit mag niet baten, er zijn geen updates.
Als ik de drivers verwijder heb ik probleem 1 niet meer (probleem 2 niet geprobeerd), alleen dan wordt mijn 2e monitor niet meer aangestuurd.

Heeft iemand nog tips om dit op te lossen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
En een oudere driver proberen? Had je dat ook al geprobeerd?

Desktop | Server | Laptop

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Met Driver Sweeper alle vga drivers verwijderen en GEEN 270.xx nemen, die zijn bugged voor velen, maar een oudere, of de laatste beta in meuktracker alhier:
meuk: Nvidia GeForce Driver 275.27 bèta

Ik draai de 267.24 beta en die werkt prima en zonder problemen voor mij.

[Voor 11% gewijzigd door DaLoona op 18-05-2011 12:53]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-04 11:18
Typisch, ik heb 2 machines met een 8400GS die an sich prima lopen.
Heb je je DirectX al bijgewerkt naar de laatste versie?
Probeer anders eens een lagere driverversie, bv. v260.99, te vinden op o.a. FileHippo.com

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 22:04

DaRoot

Some say...

Heb zelf heel veel 8400GS kaarten zien overlijden. Had er in mijn mediacenter ook 1 zitten. Het kon zijn dat ik uren films kon kijken, maar ook zijn dat ie na 5 min. keihard vast liep..
van de 5 heb ik er 3 stuk gehad..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• sjender101
Zojuist 260 en 275 geprobeerd, beide hetzelfde resultaat.
Ik zie nu alleen wel dat in apparaatbeheer een geel uitroepteken staat bij de onboard kaart.
Ik heb hem nu uitgeschakeld, ik kan nu even niet testen omdat ik de PC nu nodig heb en geen kwartier kan wachten tot hij is opgestart.

Zou dat dergelijke problemen kunnen veroorzaken?

• sjender101
Opgelost:

Geel uitroepteken was de oorzaak van het lange zwarte scherm.
DirectX 11 is voor Windows 7 vereist voor sommige games.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee