Toon posts:

[PROBLEEM] beeld valt weg met 6970

Pagina: 1
Acties:

• IggyM
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:00
Ik zit met het volgende probleem; Ik heb sinds kort een nieuwe pc met de volgende setup;
- Silverstone FT03 kast
- Biostar TA890GXE
- X2 565 stabiel unlocked naar X4 3.4ghz en overclocked naar X4 4ghz
- Coolit ECO ALC
- OCZ 700W Modulaire voeding
- 2x 2GB A-data Gaming (G+)
- 120gb OCZ vertex2
- 1,5TB 3,5"
- 2TB 3,5"

Dit draaide zonder problemen op de interne GPU stabiel met de overclock met de voltages op stock. Nou heb ik daar eergisteren een HD6970 op aangesloten. Ik heb de 6970 aangesloten met zowel de 6-pins als de 8-pins (6+2) want met slechts 1 deed hij het sowieso niet. De PC startte zonder problemen (met overclocks) en ik heb de AMD drivers kunnen installeren. Toen ik de graphic options wilde openen gaf de videokaart een luide zoem (dat de ventilator op 100% schoot) en werd het beeld zwart (no video input). PC draaide nog wel gewoon. En dit doet hij nou bij elke reboot. Soms nog voor het windows inlog scherm, soms na 10 seconden in windows maar het komt elke keer erg snel.

Ik heb de bios naar default hersteld, de overclock en unlock eraf gehaald maar zelfs op x2 3.4 deed hij hetzelfde. Het lijkt bijna op een voeding probleem maar dat lijkt me sterk met een OCZ 700W (ik heb via een site berekend dat de belasting op 90% stressed rond de 565W zou liggen MET x4 4ghz). Ik heb ook 2 harde schijven ontkoppeld maar dat gaf hetzelfde probleem al leek het wel iets langer te duren voordat het verscheen. Elke keer gebeurt hetzelfde, de videokaart zoemt een keer en het beeld verdwijnt.

In de bios heb ik allerlei settings geprobeerd en ook de interne video input uitgeschakeld maar het veranderd allemaal niets :(

Ik heb het power gebruik van de videokaart op -20% gezet maar ook dat verandert niets. Ik heb ook alle RAM snelheden geprobeerd zonder effect.

Het enige wat ietwat lijkt te schelen, is als ik mijn CPU voltage wat omlaag haal. Het systeem blijft dan "stabiel" in windows en internet en dergelijke, maar zo gauw de videokaart gestressed wordt slaat de gpu fan weer naar 100% en valt het beeld weer weg. De pc blijft nog altijd gewoon draaien.

Wat heb ik geprobeerd;
- drivers herinstall
- via hdmi/ dvi
- verschillende RAM speeds
- met of zonder overclock/ unlock
- met of zonder interne gpu ingeschakeld
- voltages omlaag (enkel cpu voltage kan ietwat omlaag met een stabiel systeem en lijkt ook als enige wat effect te hebben)
- psu ontlast (HDD's ontkoppeld)

Hopelijk kan iemand me verder helpen...

• IggyM
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:00
Niemand? ;(

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10
Heeft het niet iets met je voeding te maken of je voeding connector naar je videokaart? Aangezien je zegt dat dit gebeurd wanneer je videokaart "stressed" is en dus meer stroom nodig heeft.

[Voor 36% gewijzigd door Hakulaku op 19-05-2011 22:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-03 12:55

®androiid

Euroshopper

Hakulaku schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:18:
Heeft het niet iets met je voeding te maken of je voeding connector naar je videokaart? Aangezien je zegt dat dit gebeurd wanneer je videokaart "stressed" is en dus meer stroom nodig heeft.
het zou inderdaad aan de voeding kunnen liggen, OCZ is namelijk niet de beste wat betreft PSU, probeer eens een andere als je hier de kans toe hebt.

Pils €0,50

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee