Toon posts:

QQ werkt niet met Sony Vaio SB*

Pagina: 1
Acties:

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:39
Sorry, ik weet dat de titel niet duidelijk is en ja ik heb de zoekfunctie gebruikt.

Ik ben zelf al 2 jaar een Mac gebruiker, maar bouw ook soms een windows computer. Het voordeel van als ik zelf iets bouw is dat ik weet wat erin zit en dat ik dan de drivers kan installeren wat nodig is. Misschien veel moeite, maar het is overzichtelijk.

Nu heb ik een Sony laptop gekregen, de SB1X9E. Super mooi krachtpatsertje. De laptop wordt geleverd met Windows 7 Pro 64bit. Nu heb ik zelf altijd 32bit gebruikt, want ik gebruik alleen het allersimpelste. Ik speel af en toe een spel, internet, schrijf teksten en dat was het. Op de schijf staan ook veel programma's waar ik totaal niets van af weet. Ik heb dingen eraf zitten gooien waarvan ik zeker weet dat ze geen effect hebben op de laptop, bvb McAfee trial antivirus en Office 60 dagen trial.

Een probleem is dat ik veelal QQ gebruik. QQ is een chinees chatprogramma dat een absolute must is voor elke chinees dat communiceert met elkaar. Het is net als dat MSN haast verplicht is onder de jeugd. De webcam doet het niet onder QQ, ik heb alles geprobeerd, maar de webcam blijft het niet doen. Op MSN of Skype doet hij het prima. Zelfs op Arcsoft (de bijgeleverde driver/programma) doet de webcam het perfect, maar op QQ blijft het beeld zwart. Ik snap best dat ik hierop moeilijk een antwoord krijg, want de mensen die op dit forum QQ kennen zijn vast en zeker op 1 hand te tellen zijn.

Een ander probleem is schone install. Ik wil eigenlijk helemaal geen 64bit. Ik weet dat het veel beter is dan 32bit, maar ik hou liever dat beetje extra ruimte over voor wat muziek en foto's. Ik heb zelf een legale 32bit Windows, maar kan ik dit wel zomaar op installeren? Zoja, op de Sony website vind ik wel allemaal drivers, maar moet ik deze dan weer 1 voor 1 installeren? Ik heb geen CD meegekregen om alles erop te installeren.
Ik dacht ook dat Windows 7 automatisch naar drivers zocht. Zou de touchpad, geluid en etc ook wel doen als ik niet handmatig alles installeer, of heb ik specifiek voor SOny haar eigen touchpad driver nodig?

Ook de snelheid i5 - 2410 valt zoooo erg tegen. Als ik iets te snel druk op programma openen loopt hij altijd even 2 seconden vast. Ik had toch wel iets meer verwacht van een i5. Volgens mij komt dit echt doordat Sony zoveel erop heeft geinstalleerd. Van de 500GB dat er op zit is er nog maar 450 te gebruiken. Dus Sony heeft minstens 40Gb aan programma's erop gezet!

Mvg,
Kx22

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:22
een 500gb harddisk is in praktijk nooit 500 gb maar eerder rond de 480~470. Daarnaast word er een klein deel van de harddisk gebruikt voor de herstel software.

32bit is neit zo geweldig op die laptop aangezien er meer werkgeheugen inzit dan dat Windows 32bit aankan.

Schone instlal kan wel in 64 bit maar moet je alle drivers van de sony site halen.

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
dat van de harddisk klopt wat hierboven is gezegd. het is 500gbit niet byte

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 16:10

Nutral

gamer/hardware freak

harde schijf is 465gigabyte he, dus dat betekent dat er maar 15gb door windows word gebruikt. ik heb zelf ook een SB, ik zou wel die sony applicaties en norton enzo verwijderen maar verder is mijn laptop heel snel.

waarom zou je naar 32bit gaan ? de enige reden die ik kan bedenken is 16bit apps, die je niet gebruikt en eventueel om qq te laten werken, als die misschien wel zou werken in 32bit. 64bit neemt maar een beetje meer ruimte in (paar gb) en op die 465gb is dat verwaarloosbaar, verder zit er niet zoveel performance verschil in.

tegenwoordig in laptops maakt de harde schijf meer uit dan een cpu, de harde schijf in de sb is dus ook een bottleneck, als je het sneller wilt laten lopen is een momentus een idee.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:11
Vorak schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 05:38:
dat van de harddisk klopt wat hierboven is gezegd. het is 500gbit niet byte
Nee, het is wel 500GB, exact 500GB als in 500.000MB als in 500.000.000KB als in 500.000.000.000B
Het grote probleem is echter dat Microsoft het ooit leuk vond om het SI overboord te gooien. Die 24 bits maken toch geen verschil op een KB. En zo geschiedde, 1024B was 1KB. Maar 1MB was ook 1024KB. Maar die notering klopt dus niet, daarom heeft men er een i tussen gestopt voor MebiByte, KibiByte etc: GiB, MiB en KiB.

Goed, je 500.000.000.000/1024/1024/1024 = 465,66GiB. Maar Windows geeft dat dus fout aan als 465,66GB. Die 1024 ipv 1000 (wat officieel is) maakt op een paar Gigabytes toch echt wel wat uit ;)

[Voor 5% gewijzigd door GENETX op 18-05-2011 08:15]

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
kx22 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 00:54:
Ook de snelheid i5 - 2410 valt zoooo erg tegen. Als ik iets te snel druk op programma openen loopt hij altijd even 2 seconden vast. Ik had toch wel iets meer verwacht van een i5.
Dat ligt sowieso niet aan de processor, de opstartsnelheid van applicaties word bijna 100% bepaald door de harde schijf.
Ofwel:
Volgens mij komt dit echt doordat Sony zoveel erop heeft geinstalleerd. Van de 500GB dat er op zit is er nog maar 450 te gebruiken. Dus Sony heeft minstens 40Gb aan programma's erop gezet!
Dat dus.

ik verplaats dit topic even richting CSA, dit is geen hardwareprobleem.
En laat ik meteen een titelfix doorvoeren.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 18-05-2011 09:05]

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

GENETX schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:14:
[...]
Het grote probleem is echter dat Microsoft het ooit leuk vond om het SI overboord te gooien.
Dat is onzin, tot 2000 was de IEEE standaard voor gigabyte (1 gigabyte is 1024^3 bytes), in 2000 heeft de IEEE besloten de SI standaarden te gebruiken.
De JEDEC gebruikt bijvoorbeeld nog steeds de IEEE 100 standaard (die van voor 2000), en daarom zijn je geheugenmodules nog steeds 1Gbyte.
Het is dus de IEEE die doodleuk opeens een andere standaard ging gebruiken en deze rotzooi gemaakt heeft.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee