Toon posts:

Twee switches achter een router?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 4300

Topicstarter
Hai is het mogelijk om twee switches op één router aan te sluiten?

Ben niet echt een held in netwerken vandaar dat ik enige zekerheid wil. Ik heb in de meterkast na de Ziggo modem een router hangen. Vanuit de meterkast heb ik 1 cat6 utp kabel naar zolder doorgetrokken, en 1 cat6A utp kabel naar de woonkamer. (CAT6A is eigenlijk een foutje geweest van degene die het getrokken heeft.) Dat het beide cat6 kabels heeft natuurlijk een reden en dat is dat ik 1 Gbps wil halen over mijn netwerk, in ieder geval zoveel mogelijk. (Ja, waarschijnlijk was CAT5e ook goed genoeg geweest)

Nu wil ik dus op zolder een switch plaatsen, en een switch in de woonkamer, want
In de woonkamer wil ik op de switch aansluiten:
- dreambox 500 HD;
- mediaserver (AC Ryan mini)
- toekomstige versterker met netwerkfunctionaliteit
- toekomstige tv met internet mogelijkheid
Op zolder wil ik aansluiten:
- pc 1
- pc 2
- ps3
- printer

Is hiervoor de HP Procurve V1410-8G switch geschikt? Waarvan ik er dus twee nodig heb.

Alvast bedankt voor jullie gratis advies :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 108806

Ja, dat kan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:35
Ja

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-05 22:39

jeka

Support your local club.

Dat is prima mogelijk. Ik hoor goede verhalen over deze router (goedkoper dan de hp):
pricewatch: TP-Link TL-SG1008D
Zolang je er een router voor de switches zet gaat dit prima.

FCG

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:34
Elk willekeurig Gb switchje voldoet in thuis situaties meestal wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 4300

Topicstarter
Hhmmmm ok, maar ik krijg 20% op de HP's. Ze zijn dan alsnog duurder dan de TP-Link maar dat heb ik er wel voor over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 19:30
deze heb ik:
pricewatch: TP-Link TL-SG1008

ook een prima ding

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een switch is een switch in dit segment, die van HP gaat je echt niks beters opleveren dan de allergoedkoopste met genoeg poorten uit de pricewatch.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 23:24
En de 5 poorts variant van dat merk is met 20 euro nog veel goedkoper. Werkt ook uitstekend, staat hier naast me lekker stabiel netwerk te geven. (Performance gemeten; 107MB/s)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee