Toon posts:

Twee switches achter een router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai is het mogelijk om twee switches op één router aan te sluiten?

Ben niet echt een held in netwerken vandaar dat ik enige zekerheid wil. Ik heb in de meterkast na de Ziggo modem een router hangen. Vanuit de meterkast heb ik 1 cat6 utp kabel naar zolder doorgetrokken, en 1 cat6A utp kabel naar de woonkamer. (CAT6A is eigenlijk een foutje geweest van degene die het getrokken heeft.) Dat het beide cat6 kabels heeft natuurlijk een reden en dat is dat ik 1 Gbps wil halen over mijn netwerk, in ieder geval zoveel mogelijk. (Ja, waarschijnlijk was CAT5e ook goed genoeg geweest)

Nu wil ik dus op zolder een switch plaatsen, en een switch in de woonkamer, want
In de woonkamer wil ik op de switch aansluiten:
- dreambox 500 HD;
- mediaserver (AC Ryan mini)
- toekomstige versterker met netwerkfunctionaliteit
- toekomstige tv met internet mogelijkheid
Op zolder wil ik aansluiten:
- pc 1
- pc 2
- ps3
- printer

Is hiervoor de HP Procurve V1410-8G switch geschikt? Waarvan ik er dus twee nodig heb.

Alvast bedankt voor jullie gratis advies :)

Verwijderd

Ja, dat kan :)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:14
Ja

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:23

jeka

Support your local club.

Dat is prima mogelijk. Ik hoor goede verhalen over deze router (goedkoper dan de hp):
pricewatch: TP-Link TL-SG1008D
Zolang je er een router voor de switches zet gaat dit prima.

FCG

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57
Elk willekeurig Gb switchje voldoet in thuis situaties meestal wel.

Verwijderd

Topicstarter
Hhmmmm ok, maar ik krijg 20% op de HP's. Ze zijn dan alsnog duurder dan de TP-Link maar dat heb ik er wel voor over.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12 21:57
deze heb ik:
pricewatch: TP-Link TL-SG1008

ook een prima ding

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een switch is een switch in dit segment, die van HP gaat je echt niks beters opleveren dan de allergoedkoopste met genoeg poorten uit de pricewatch.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:37
En de 5 poorts variant van dat merk is met 20 euro nog veel goedkoper. Werkt ook uitstekend, staat hier naast me lekker stabiel netwerk te geven. (Performance gemeten; 107MB/s)
Pagina: 1