Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-03 18:48

Anthirian

In Trance We Trust

Topicstarter
Hoi,

enkele tijd geleden is mijn videokaart kapot gegaan. Ik heb hem toen met de oventruc (het is een 8800GTX) zoals hier vermeld weer weten op te lappen: Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten
Ik merk echter het afgelopen half jaar dat hij er toch wel onder geleden heeft. Daarom ben ik op zoek naar een tijdelijke, niet al te dure, kaart om in mijn pc'tje te prikken als tussenfase naar een nieuwe toe (ik heb hem alweer een jaar of 4). Ik ben op zoek naar een kaartje beneden de €100,- met dezelfde of betere prestaties. Mijn oog viel op deze kaart: pricewatch: Asus ENGT440/DI/1GD5

Ik weet alleen niet zeker of dat een succes gaat worden. Ik heb namelijk een moederbord met, zoals ik heb gelezen, een PCI-e 16x slot (1.0 of 1.1 weet ik niet precies, maar geen 2.0) en de te kopen kaart gebruikt 2.0. Nu las ik verder dat het vaak geen probleem hoeft te zijn met niet-high-end kaarten, maar helemaal zeker weten doe ik het niet in mijn geval.

Tweede probleempje is of mijn voeding zal voldoen. Momenteel heeft mijn 8800GTX twee 6-pins connectors direct uit de voeding nodig om te kunnen draaien. Kan de nieuwe kaart ook met deze voeding overweg of heeft hij andere connectors? Google komt niet met een bevredigend antwoord op deze vraag. Wellicht dat iemand mij hier verder kan helpen?

Bij voorbaat dank,
Sudden

Hieronder mijn huidge specs.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS€ 69,99€ 69,99
1Samsung Syncmaster T260HD€ 0,-€ 0,-
1Logitech X-540€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-P35-DQ6€ 0,-€ 0,-
1Intel Core 2 Duo E6700€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2D4F5K2/4G€ 0,-€ 0,-
1Asus EN8800 GTX/HTDP€ 0,-€ 0,-
1Tagan TG500-U25, 500W (ATX, EPS12V 2.9)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 228,96

[Voor 0% gewijzigd door Anthirian op 17-05-2011 21:27. Reden: Price range vergeten]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 22:29
Je kan voor minder geld veel beter een 5770 halen, is nog een heel stuk sneller ook.
pricewatch: Asus EAH5770/2DI/512MD5

De stroomconnectors van je voeding gaan gewoon passen, de 5770 is zuiniger als je 8800GTX en heeft maar 1 6-pin kabel nodig.

[Voor 10% gewijzigd door Redblader op 17-05-2011 21:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

PCIe-versie zou niet uit moeten maken, is gewoon backwards-compatible.

Over extra voedings-aansluitingen: Als je een plaatje van de GT440 bekijkt zul je zien dat er helemaal geen externe aansluitingen nodig zijn. ;) Kaarten onder de ~75W halen al hun vermogen doorgaans gewoon uit het PCIe-slot. Overigens gebruiken zwaardere kaarten nog steeds gewoon PCIe-stekkers, en als ze dat doen is wel te vinden welke en hoeveel.

Als je meer info wilt over welke videokaart de beste aanschaf is: [BBG aanschaf] Videokaarten

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Topicstarter
Ik had nog niet naar een Radeon gekeken, vooral omdat ik eigenlijk altijd een GeForce heb gehad :)

Bedankt voor de tips. Ik ga het daar ook eventjes proberen.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 17:03

EMP

Krulloos!

Als het toch maar tijdelijk is, zou een tweedehands kaartje dan niet volstaan?

Niet erg lang geleden heb ik op mijn C2D E6600 een tweedehands GeForce GTX260 gekocht voor 80 euro, volgens gaan ze tegenwoordig voor een euro of 60 bij V&A van hand tot hand.

De GTX260 presteert vergelijkbaar met de Radeon 5770 (afhankelijk van de versies, er zijn sneller geclockte versies in omloop die er 10~20 procent performance bovenop gooien). Sowieso een heel stuk sneller dan de 8800 :)

Nu moet ik wel vermelden dat ook ik een voorkeur heb voor nVidia i.v.m. de linux support.

[Voor 4% gewijzigd door EMP op 18-05-2011 17:55]

Verbouwblog van ons Schrootjespaleis uit 1925.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Topicstarter
Na een flinke discussie in [BBG aanschaf] Videokaarten ben ik uiteindelijk tot aanschaf van een pricewatch: Sapphire HD5830 XTREME overgegaan.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee