Ik probeer de courier imap daemon op te zetten onder debian 6. Ik loop echter tegen het probleem aan dat deze enkel en alleen luistert onder het ipv6 adres, waardoor gebruikers die enkel ipv4 hebben geen verbinding kunnen maken.
Netstat geeft mij dus het volgende:
exim4 en openssh-server doen het dus sowieso allebei goed. Hoe krijg ik nu courier zover dat er óók op ipv4 geluisterd wordt? Ik heb al gezocht op google en kom daar berichten tegen van mensen die etc/sysctl.d/bindv6only.conf hebben aangepast. Dit bestand heb ik echter niet.
Ik ga er dus vanuit dat het ergens in één van de configuratiebestanden van courier op te lossen moet zijn, maar wáár precies kan ik niet vinden.
Netstat geeft mij dus het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Active Internet connections (only servers) Proto Recv-Q Send-Q Local Address Foreign Address State tcp 0 0 0.0.0.0:22 0.0.0.0:* LISTEN tcp 0 0 0.0.0.0:25 0.0.0.0:* LISTEN tcp6 0 0 :::143 :::* LISTEN tcp6 0 0 :::22 :::* LISTEN tcp6 0 0 :::25 :::* LISTEN tcp6 0 0 :::993 :::* LISTEN |
exim4 en openssh-server doen het dus sowieso allebei goed. Hoe krijg ik nu courier zover dat er óók op ipv4 geluisterd wordt? Ik heb al gezocht op google en kom daar berichten tegen van mensen die etc/sysctl.d/bindv6only.conf hebben aangepast. Dit bestand heb ik echter niet.
Ik ga er dus vanuit dat het ergens in één van de configuratiebestanden van courier op te lossen moet zijn, maar wáár precies kan ik niet vinden.
Ik ontken het bestaan van IE.