Acties:
  • 0Henk 'm!

• NickyB13
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-02-2022
Hey luitjes,

Ik vroeg me af wat nu het verschil is tussen de 60px950 en de 60pz950 van LG. De specs zijn nagenoeg hetzelfde alleen is de PZ de nieuwe serie van 2011 en de PX dus van 2010. Verder maken ze beide gebruik van actieve 3D. Ook hebben ze allebei het INFINIA design.

Ik heb al het een en ander afgezocht maar ik kan hier niet echt een antwoord op gevonden krijgen. Ik had eerst een 60pk950 maar heb deze terug gestuurd omdat er een fabrieksfout in het scherm zat. Ik denk dat ik nu toch voor een scherm met 3D wil gaan maar ik zou liever voor de PX gaan omdat dat 200 euro scheelt.

Ik hoop dat er iemand is die het me kan vertellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Weet niet of het waar is, maar het nieuwe model heeft een CI module : http://tweakers.net/pricewatch/compare/621/267426;282147

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:32
Behalve wat Ventrigo nog zei zijn er toch nog een paar kleine verschillen. Ik heb namelijk ook een tijdje naar deze tv gekeken, maar het voornaamste is dat de PX gebruik maakt van de wat oudere Netcast interface en de PZ de Smart tv interface gebruikt.

Verder vertelde Qplaza mij dat er bij de PZ950 twee 3d brillen werden meegeleverd terwijl dit bij de PX niet zeker is. Bij enkele berichten wordt er nadrukkelijk verteld dat de px950 zonder 3d brillen wordt geleverd.

Persoonlijk zou ik als het 'maar' 200 euro meer kost toch voor de nieuwere pz950 gaan.
(Zelf ben ik intussen voor de 55 inch LW650 gegaan, omdat deze erg goedkoop geleverd kon worden en onze oude thin 345 vogels muurbeugel op deze tv past en niet op de PZ950 mocht je dit interesseren. 60 inch beugels zijn een stuk duurder/minder in aanbod)

• NickyB13
Beide bedankt voor je reactie,

55 inch vind ik toch te klein. Ik had eerst een 60pk950 en wil echt niet minder dan 58 inch. Veel keuze is er dan niet meer. Het zal waarschijnlijk de pz950 gaan worden. Beetje jammer dat er na de paar maanden dat deze serie uit is nog steeds geen reviews te vinden zijn.

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:32
Je kan het beste de tv zelf gaan bekijken. Ik vond het 3d effect goed en van crosstalk was niet veel sprake( in de 30 minuten dat ik heb gekeken), maar je kan de standby tijd van de brillen niet instellen. Dit zorgt ervoor dat je de brillen na een tijdje opnieuw moet aanzetten als je je hoofd niet beweegt.

Verder bleven enkele logo's best wel snel hangen in de vorm van image retention. Dit trok wel snel weg. Ik raad daarom ook aan de eerste week je backlight niet op volledig te zetten bij films met een zwarte balk. Als je al vaker een plasma tv hebt gehad zal je dit waarschijnlijk wel weten.

Er zijn inderdaad geen reviews, maar op avforums staan wel enkele topics. Helaas heeft het grootste deel van de mensen die daar reageert de tv zelf niet.

• NickyB13
zynex schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:39:
Je kan het beste de tv zelf gaan bekijken. Ik vond het 3d effect goed en van crosstalk was niet veel sprake( in de 30 minuten dat ik heb gekeken), maar je kan de standby tijd van de brillen niet instellen. Dit zorgt ervoor dat je de brillen na een tijdje opnieuw moet aanzetten als je je hoofd niet beweegt.

Verder bleven enkele logo's best wel snel hangen in de vorm van image retention. Dit trok wel snel weg. Ik raad daarom ook aan de eerste week je backlight niet op volledig te zetten bij films met een zwarte balk. Als je al vaker een plasma tv hebt gehad zal je dit waarschijnlijk wel weten.

Er zijn inderdaad geen reviews, maar op avforums staan wel enkele topics. Helaas heeft het grootste deel van de mensen die daar reageert de tv zelf niet.
Ik heb eens rond gekeken en de pz950 is het goedkoopst te krijgen voor 2200 euro. De px950 staat bij redcoon voor 1730 euro. Dat is toch een verschil van 470 euro! Ik heb de knoop door gehakt en heb de px950 besteld. Ik denk dat het verschil in beeldkwaliteit minimaal is dus vandaar. En van de px zijn wel veel reviews te vinden en deze zijn allemaal zeer positief.

• NickyB13
zynex schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:30:
Behalve wat Ventrigo nog zei zijn er toch nog een paar kleine verschillen. Ik heb namelijk ook een tijdje naar deze tv gekeken, maar het voornaamste is dat de PX gebruik maakt van de wat oudere Netcast interface en de PZ de Smart tv interface gebruikt.

Verder vertelde Qplaza mij dat er bij de PZ950 twee 3d brillen werden meegeleverd terwijl dit bij de PX niet zeker is. Bij enkele berichten wordt er nadrukkelijk verteld dat de px950 zonder 3d brillen wordt geleverd.

Persoonlijk zou ik als het 'maar' 200 euro meer kost toch voor de nieuwere pz950 gaan.
(Zelf ben ik intussen voor de 55 inch LW650 gegaan, omdat deze erg goedkoop geleverd kon worden en onze oude thin 345 vogels muurbeugel op deze tv past en niet op de PZ950 mocht je dit interesseren. 60 inch beugels zijn een stuk duurder/minder in aanbod)
Even over de beugel. Ik had dus al een beugel voor mijn 60pk950 en die past dus ook op de px of pz. Mijn beugel kostte 40 euro ;) en werkt gewoon perfect.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee