Toon posts:

[Win 7] Krijg RDP over internet niet aan de gang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19
Hallo allemaal,

Ik probeer het mogelijk te maken dat ik met mijn MacBoek naar mijn Windows 7 Ultimate computer kan verbinden over RDP. Gebruikte altijd VNC maar vind dat te lomp werken. Nu werkt over het lokale netwerk RDP prima, mijn MacBoek logt gewoon in. Echter is het over internet een ander verhaal, en mocht ik juist dat nou net nodig hebben. Ik krijg gewoon niets meer en niets minder als een time-out. Oftewel, er zit een kink in de draadloze kabel van mijn netwerk. Denk ik. Het netwerk is als volgt:

1. ADSL-modem met ingebouwde vuurmuur en poortenbeheer: Poort 6500 TCP en UDP opengezet naar IP-adres 192.168.0.245, mijn router.
2. Router: Poort 6500 TCP en UDP opengezet naar 192.168.1.141, het lokale adres van mijn computer.
3. Bij de muur van vuur van Windows heb ik Externe Verbinding aangevinkt bij Particulier.
4. Publiek IP intypen in de RDP-client op mijn Macboek, zowel met als zonder poort: Time-out.

Ik heb het poortnummer van 3389 naar 6500 veranderd, in de hoop dat dat werkte, maar dat ging dus ook niet. Ik heb uit veiligheidsoverwegingen ook liever een andere poort in gebruik, dus ik heb hem daarop laten staan.

Gebruikte gidsen:
http://windows.microsoft....outside-your-home-network
How to change the listening port for Remote Desktop

Ik doe waarschijnlijk iets niet goed... maar ik zit nu al een tijd lang te prutsen zonder resultaat. Iemand die mij de gouden tip kan geven?

Alvast bedankt!

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:03
Is er een rede dat je een dubbele NAT gebruikt? Anders zou ik lekker je modem in bridge mode zetten. Volgens mij doet ie daar moeilijk over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denizz
LzpAppel schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:48:
Is er een rede dat je een dubbele NAT gebruikt? Anders zou ik lekker je modem in bridge mode zetten. Volgens mij doet ie daar moeilijk over.
Enige reden dat ik hem zo heb staan is dat het werkt... ik zit nu naar een 'bridge-mode' te zoeken maar dit is zo'n vervelende modem dat ik er nauwelijks aan durf te zitten. Mijn router is helemaal gepimpt met DD-WRT en dergelijke toestanden, maar die modem... gek word ik van dat ding. Het is een Sitecom DC-213.

Overigens wel het vermelden waard dat dit even een tijdelijke opstelling is omdat ik tijdelijk even geen glasvezel heb. Ik heb echter wel Extern Verbinden nodig en het kan nog zeker een week duren voordat ik weer op mn glasvezel-lijn kan zitten. Dan heb ik ook alleen de router nodig en was het waarschijnlijk zo gepiept.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Geen Windows probleem als het wel intern werkt, maar een router/netwerk issue.

Hence >> NT

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:22
Naast het openzetten van poorten, moet je vaak ook op routers forwards ingeven. Heb je dit al gedaan?

Dit zal ook bij DD WRT zeer waarschijnlijk moeten:

Link

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 15:29

Luppie

www.msxinfo.net

Test je het vanuit je eigen netwerk op het publieke IP of doe je dat vanaf een extern netwerk ?
Meeste routers laten het nl. niet toe om vanaf intern te connecten op het externe adres.

Verder zou ik eerst alles gewoon default doen op poort 3389 en als dat werk pas gaan sleutelen aan andere poorten, al moet ik wel wil zeggen dat een andere poort, alleen maar schijnveiligheid is. Gebruik zelf liever een self signed certificate om de connectie te versleutelen.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• MadMike261
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11-2021
Check de Firewall van de PC waarmee je probeert te verbinden...
Gebruik zelf Zone Alarm en daarop heb ik ook poortje open moeten zetten voordat het werkte.

• Denizz
alt-92 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 07:49:
Geen Windows probleem als het wel intern werkt, maar een router/netwerk issue.

Hence >> NT
Ah, excuses ;).
Makaveli09 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 07:54:
Naast het openzetten van poorten, moet je vaak ook op routers forwards ingeven. Heb je dit al gedaan?

Dit zal ook bij DD WRT zeer waarschijnlijk moeten:

Link
Ik heb nooit een forward ingesteld, alleen poorten geopend. In het geval van mijn glasvezel verbinding waar ik met smart op zit te wachten op de heraansluiting werkte alles gewoon alleen met poorten openen. Met dit brakke netwerk gaat het wat anders merk ik al. Bedankt, dan ga ik mij hier even in verdiepen.
Cobra_Lup schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 07:55:
Test je het vanuit je eigen netwerk op het publieke IP of doe je dat vanaf een extern netwerk ?
Meeste routers laten het nl. niet toe om vanaf intern te connecten op het externe adres.

Verder zou ik eerst alles gewoon default doen op poort 3389 en als dat werk pas gaan sleutelen aan andere poorten, al moet ik wel wil zeggen dat een andere poort, alleen maar schijnveiligheid is. Gebruik zelf liever een self signed certificate om de connectie te versleutelen.
Even vergeten te vermelden inderdaad. Wegens een tijdelijk gebrek aan een ander extern netwerk, heb ik even mijn 3g verbinding getettetert (:P) en daarmee via Wifi verbonden met mijn MacBoek.
MadMike261 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:53:
Check de Firewall van de PC waarmee je probeert te verbinden...
Gebruik zelf Zone Alarm en daarop heb ik ook poortje open moeten zetten voordat het werkte.
Voor zover ik weet heb ik geen vuurmuur aanstaan op mijn MacBoek. Helemaal 100% zeker weet ik het eigenlijk niet, heb er nooit naar gekeken. 8)7

Heb vandaag het niet extern kunnen verbinden al gemist, in plaats van dat ik even op mijn laptop naar mn thuiscomputer kon verbinden, moest ik speciaal heen en weer naar huis om de vereiste handelingen uit te voeren. 3 klikken. 8)7 |:(

[Voor 6% gewijzigd door Denizz op 18-05-2011 23:58]

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 21:56

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Tja, je had natuurlijk voorlopig VNC op je pc kunnen laten staan om te connecten, totdat RDP goed werkt.

Eventueel zou je voor tijdelijk teamviewer erop kunnen zetten, werkt altijd. ( ook al weet ik zo even niet of teamviewer ook voor de Mac is.. ) ( en dat is het wel, dus zou een goede tijdelijke tussenoplossing zijn, of misschien bevalt het wel gewoon goed. )

Maar ik zou ook even gaan kijken naar port forwarding, anders weet je modem niet naar welke PC hij die poort 6500 door moet laten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee