Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaGrooveNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-05 02:30
Hallo :w ,

Enige tijd geleden heb ik een Sony Bravia TV aangeschaft. Dit product werkt ook naar behoren.

Mijn idee was om mijn computer via een HDMI kabel aan te sluiten op de TV, zodat ik af en toe ook films kon kijken op de TV. Ik heb gebruik gemaakt van de volgende onderdelen:

- Sony Bravia KDL-32EX500 (zie product koppelingen);
- HDMI 1.4 kabel (15 meter lang) rechstreeks ingestoken op de TV (1920x1080);
- Mini HDMI to HDMI adapter (dit is een 1.3 adapter);
- 2x MSI Geforce GTX 580 Twin Frozr II Overclock Edition (zie product koppelingen);
- Goede PC met een sterke CPU (i7-930) plus voeding die meer dan voldoende is.

Het volgende is mijn probleem:
Indien ik dus een film aanzet op mijn TV, dan gaat dit redelijk goed, af en toe krijg ik dan even zwart beeld (voor ongeveer 0,5 of 1 sec), dit gebeurt ongeveer om de 20 seconden. De audio hapert ongeveer om de 10 a 15 seconden, maar kan soms ook gewoon enkele minuten goed gaan. Als de audio hapert, dan houdt dit ongeveer 2 seconde aan.

Ik heb onderstaande getest:
De kabel rechtstreeks op een laptop van mij ingestoken (zonder mini-hdmi adapter), geprobeerd een film af te spelen. Resultaat: geen hapering m.b.t. beeld en audio.

Mijn eigen idee van het probleem:
Volgens mij kan die mini-hdmi to hdmi converter de bandbreedte niet aan, OF de combinatie van mini-hdmi converter en 15 meter kabel is te veel voor het signaal. :N

Verdere tests:
Via het windows audio control panel (rechtsonder in het systeemvak) test geluiden laten afspelen op de TV zorgt ervoor dat de geluiden af en toe haperen.
De vernieuwingsratio van de TV op 30Hz zetten lost alle problemen op.. maar zorgt wel voor irritante lag van het beeld en audio die soms ook nog eens out-of-sync lijken te gaan. |:(

Zou iemand mij misschien kunnen helpen met het lokaliseren van het probleem indien mijn analyse niet goed (genoeg) is? Heeft iemand misschien nog verdere ideeën over dingen die ik nog kan testen of hoe ik dit probleem kan oplossen?

Met vriendelijke groeten,

Menneke-Bodden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:54
15m HDMI kabel is denk ik je probleem.. Zeker als het goedkope (lees <50 euro) kabel is, wil het nog wel eens gaan bokken bij 15m of meer.

Ik zou naar de locale action gaan en even een HDMI kabel kopen om het uit te sluiten..

Alle problemen die je nu hebt wijzen ook op een bandbreedte probleem, welke waarschijnlijk word veroorzaakt door de lange HDMI kabel.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaGrooveNL
Hmm.. ok.
Dus volgens jou zou het aan de HDMI kabel liggen?

Wel raar dat het wel werkt via de laptop dan (precies dezelfde kabel gebruikt). :?

Stel het zou aan de HDMI kabel liggen.. een kortere is niet echt een optie, moet ik dan gebruik maken van een versterker oid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
Menneke-Bodden schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:30:
Wel raar dat het wel werkt via de laptop dan (precies dezelfde kabel gebruikt). :?
Op je laptop hoef je geen Mini-HDMI -> HDMI plugje te gebruiken? Zo ja -> Plugje verneukt je signaal teveel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaGrooveNL
D4NG3R schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:42:
Op je laptop hoef je geen Mini-HDMI -> HDMI plugje te gebruiken? Zo ja -> Plugje verneukt je signaal teveel.
Yup, zoals ik al zei, op de laptop stak ik hem rechtstreeks in (zonder plugje).

Dit was dus ook al mijn idee dat dat plugje gewoon de bandbreedte beperkt. Nu kan ik niet om dat plugje heen als ik de kabel op mijn pc wil aansluiten aangezien mijn videokaart alleen mini-hdmi aansluiting heeft. Er zit wel nog een extra DVI poort op, maar dan moet ik een DVI to HDMI converter aanschaffen plus een extra kabel voor de audio... 8)7

Wat kan ik nu het beste doen denk je?
Ik heb zo even rondgekeken maar ik zie nergens op internet een 1.4 mini adapter plugje hangen :N

Dit is de adapter die ik op dit moment heb. De 1.4 15 meter kabel is verguld, de adapter niet, zou opzich niks moeten uitmaken, toch?
Zou dit een oplossing zijn?

Heb jij zelf misschien nog een idee over wat ik het beste kan doen?

[Voor 3% gewijzigd door DaGrooveNL op 17-05-2011 21:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neliss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 19:43

neliss

h00t h00t!

Heb je niet toevallig nog een (korte) hdmi kabel ergens liggen?
Als je die probeert en de problemen blijven aanhouden, kun je wel stellen dat het aan de adapter ligt.
Zoals je zelf al suggereert zou het voor de hardware geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Yup, zoals ik al zei, op de laptop stak ik hem rechtstreeks in (zonder plugje). Dit was dus ook al mijn idee dat dat plugje gewoon de bandbreedte beperkt.
Het hoeft niet persé aan het plugje zelf te liggen, maar kan ook door de combinatie van de erg lange kabel en het plugje komen. Als je al net op het randje zit van een stabiel signaal kan het plugje net de druppel zijn. Misschien werkt deze met een andere/kortere kabel wel goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaGrooveNL
Nee, ik heb geen kortere kabel liggen hier. Ik zal een kortere kabel halen en hiermee inclusief het plugje testen.

Stel het zou met die kortere kabel wel gaan, hoe kan ik dit probleem dan oplossen?

Moet ik dan gebruik maken van een versterker?

[Voor 38% gewijzigd door DaGrooveNL op 17-05-2011 21:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
Lijkt mij dat je dan 2 kabels van 7.5m moet halen en zoiets ertussen kan zetten: http://www.salland.eu/pro...r-kn-hdmirep10.html?ref=2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaGrooveNL
Ok, ik ga dit proberen, ik laat de resultaten weten ;-)
Bedankt voor jullie response.

• DaGrooveNL
Gisteren heb ik een driver update gedaan van mijn grafische kaarten naar Nvidia 277.75 Béta en nu kan ik gewoon op de 60Hz kijken naar TV met geluid via de 15m HDMI kabel en het plugje.

Volgens mij lag het dus aan de driver? 8)7

Mjeh, dit probleem is opgelost.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee