Toon posts:

[aanschaf] cooling pad voor laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blaatpraat
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-03 07:43
Omdat m'n laptop een heethoofdje is, zou ik er een cooling pad voor willen aanschaffen.
Nu is het probleem als ik in de winkels ga rondneuzen: vrij beperkt aanbod, en ook beperkt tot 15" laptops.

Zelf heb ik een laptop uit de HP pavilion dv7 reeks, met een 17" monitor, dus tenzij hij er maar half zou opstaan, zijn deze cooling pads niet nuttig voor mij.

Iemand die me dus kan zeggen waar ik goede cooling pads zou kunnen vinden, en wat een richtprijs zou zijn?
Lijkt mij niet dat dit blijkbaar zo erg in trek is, want je vindt er niet veel over...

Bijkomende zaken:
Stroom voor fan: mag over usb of 230v lopen, maakt me niet uit.
USB hub: geen vereiste.

Wel een grote voorkeur zou zijn, dat het op een soort kussen staat (die cooling pad dus), heb dit al gezien in de winkel voor 15", en dit leek me wel handig voor als ik in bed of zetel lig/zit.
Maar dat hij ook dan nog stabiel kan staan op een bureau hiermee.

Dus m'n enigste echte vereiste is dat m'n laptop erop past, en dat hij goed gekoeld wordt ermee, het (zachte) kussen is meer een grote voorkeur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 16:02

Fordox

00101010

je kunt hier zoeken in de pricewatch :) is het makkelijkst. kun je zo alles vinden wat je wilt, en als je naar de locale pc boer gaat moet je vragen of ze ook voor 17 inch kunnen bestellen.

maar ik zou eerst je laptop uitspuiten zodat ie stofloos is, kijken of ie weer koel is :) een max grens voor temperatuur zet ik op 70 graden. als het daaronder blijft, zou ik er *nog* niks aan doen.

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blaatpraat
Pricewatch is idd een goed idee, zal ik zeker doen.
Ik kan ook altijd eens vragen aan de computerboer of hij iets wilt bestellen, maar ik had gewoon graag het aanbod als eens geweten. :)

En ja, hij mag koeler. :P Nu zit ik gemiddeld rond de 100° te werken (volgens sensors); heb zelf een thermometer voor de uitlaatventilator gehangen, en hier zat ik toch al boven de 90°C, dus dit kan wel kloppen.

Uitstoffen staat sowieso op m'n todo lijstje, maar een coolpad in het algemeen zou gewoon handig zijn omdat ik al op zich een heethoofd heb van laptop (was al zo toen ik hem kocht, maar toen was het idd meer rond de 70°). :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

hm als het aanhoud zou *als ik jou was* ik op internet kijken of dat model dat probleem vaker heeft en of mensen er oplossingen voor hebben gevonden.
als je er niet uit komt, en dat ding blijft enorm heet zelfs met coolpad, zou ik hem gaan onderklokken.

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:49
Ik ben zelf altijd erg tevreden geweest over mijn pricewatch: Zalman ZM-NC2000 Ultra Quiet Notebook Cooler (Zwart)

Er zit geen kussen onder maar de koeler is waarschijnlijk wel groot genoeg voor een 17'' laptop, ik had in ieder geval zat ruimte over met een 15,4'' laptop.
Er zitten 2 stille fans in met een fan controller aan de rechter zijkant (en een extra USB aan de linker kant zodat je dus uiteindelijk evenveel USB poorten overhoudt)

Verder is het gewoon een (imo) mooi ding en het voelt ook stevig aan aangezien het gemaakt is van aluminium, mijn temps gingen er ook merkbaar mee omlaag :)

• Fordox

Fordox

00101010

als ik zon ding zie denk ik eigg dat ik er zelf ook wel 1 kan maken met 2 120mm fans die ik hier nog heb liggen met een ouwe pc voeding :P

• DShadow
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-04 12:54
Ik ben zelf wel tevreden over mijn Logitech Speaker Lapdesk N700

Mijn 17" past er goed op. Het kussen zit comfortable. Als extra heb je nog een luidspreker.

• Rinzler
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10-2022

Rinzler

You. Just. Did.

pricewatch: Cooler Master NotePal U2
pricewatch: Cooler Master Notepal Infinite
pricewatch: Cooler Master Notepal U1
pricewatch: Cooler Master Notepal LapAir

In de pricewatch: Volledige systemen - Accesoires
Als je in die categorie dan filtert op cooling merken, (Antec, cooler master, Zalman) dan vindt je wel wat ;) prijzen vallen heel goed mee, voor 25 euro heb je er al een. Mss wel best checken of die dan groot genoeg is voor uwe laptop :P

Denkt aleer ge doende zijt en doende denkt dan nog! - PSN: Peunbrechts

• Blaatpraat
Ik heb er nu een aantal vergeleken, en ben tot de conclussie gekomen dat die logitech speaker lapdesk n700 wel 1 van de beter was.
Deze ben ik vandaag dan ook gaan halen, en ben er tot nu toe vrij tevreden over. :)

edit: na 2 uur aan een stuk in gebruikname stagneert de temperatuur rond 75°C, wat toch een 20° graden minder is dan normaal. ^^

[Voor 23% gewijzigd door Blaatpraat op 11-06-2011 13:37]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee