Toon posts:

Temperatuur Sensor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!
Tweakers,

Ik zit met een vraag. Ik heb een auto, een Fiat Punto Evo. Maar dat ding heeft geen temperatuur meter ingebouwd zitten. Nu dacht ik dat er vast wel kant en klaar kitjes waren om een sensor onder je motorkap(ofzo) te plaatsen en binnen een klein displaytje te plaatsen. Must is wel dat hij draadloos is.

Loop al dagen te googlen en sites af te speuren maar kan niks vinden. Iemand hier een idee? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Welke temperatuur wil je weten?
Binnen, buiten, olie, koelvloeistof, banden, uitlaatgastemperatuur? :+

Buitentemperatuur zijn zeker van die kitjes voor te krijgen...
http://lmgtfy.com/?q=car+outside+temperature+gauge

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0Henk 'm!
DropjesLover schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:02:
Welke temperatuur wil je weten?
Binnen, buiten, olie, koelvloeistof, banden, uitlaatgastemperatuur? :+

Buitentemperatuur zijn zeker van die kitjes voor te krijgen...
http://lmgtfy.com/?q=car+outside+temperature+gauge
Buiten inderdaad :) Eens even je link checken. Bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-06 23:05
Ja maar ook nog wireless he. Misschien een klein draadloos weerstation? Die zijn wel te krijgen denk ik.
Check ook eens conrad.nl zeker interessant voor temperatuurmetingen (en nog veel meer).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Die zit toch vast al in de auto, is dat niet gewoon een kwestie van beschikbaar maken in de software?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 11:55

Dentheman

Zie signature

Flagg schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:02:
Die zit toch vast al in de auto, is dat niet gewoon een kwestie van beschikbaar maken in de software?
Ik denk dat lang niet alle auto's de beschikking hebben over zo'n sensor.
Mocht je overigens zoiets kopen denk ik niet dat het onder de motorkop plaatsen van zo'n sensor een betrouwbaar getal zal geven, al helemaal niet tijdens het rijden :p Ik zou 'm eerder in een spiegel plaatsen, dan moet wel lukken

Zie ondertitel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 19:07
Normaal wordt dat toch onder de auto geplaatst? In ieder geval ergens zodat de zon er niet op kan schijnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

RSP schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:41:
Normaal wordt dat toch onder de auto geplaatst? In ieder geval ergens zodat de zon er niet op kan schijnen.
Zon is nog niet zo heel erg, maar zoals TS zegt onder de motorkap is niet heel handig ivm motortemperatuur.

Volgens mij zit hij in m'n huidige auto in de linker buitenspiegel en in de vorige auto in de voorbumper (voor de motor). Daar schijnt de zon op, maar rijwind compenseert dat wel redelijk. Al geven die dingen zover ik weet in de zomer bijna altijd te hoge temperaturen aan.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Draadloos hoeft toch niet perse, onder je spiegel plakken, en in het hoekje langs de deur naar binnen leiden...

Of onder de spiegel plakken, de spiegel er af pakken en langs de aanwezige kabelboom leiden, door de flexibele slang naar binnen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RSP schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:41:
In de grande punto werd de sensor behoorlijk warm als de zon op de auto stond, net als het interieur.
Met een beetje rijwind ging de waarde richting normaal.
Meestal zit de sensor ergens onder de motorkap in de buurt van het wegdek om te waarschuwen voor vorst.

Maar zit dat ding niet standaard bij de trip computer in iedere evo? Ik zie het niet als optie staan.

[Voor 9% gewijzigd door bouwfraude op 17-05-2011 22:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!
bouwfraude schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:14:
[...]

Maar zit dat ding niet standaard bij de trip computer in iedere evo? Ik zie het niet als optie staan.
Ik zou echt niet weten waar ik het dan moet vinden. Kan het nergens terug vinden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Vanaf de Dynamic-uitvoering zou het er standaard op moeten zitten. Sensor zit onderin de rechter buitenspiegel, de temperatuur staat op het display bij de tellers.

Op de Active zit het volgens mij inderdaad niet...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee