Toon posts:

MSI K7T Pro 2a + Duron 800 MHz Tweaken

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij ff vertellen op hoeveel mhz je dat kan laten lopen (maximaal zonder dat alles gaat fikken enzo) Hoe hoog moet dan het voltage? Moet je hem dan per se eerst unlocken?

Verwijderd

ben er ook wel benieuwd naar, heb namelijk ook een kt pro2( geen a weet niet of dit uitmaakt) + een duron 800.
Ik heb wel een keer geprobeerd om hem langzamer te laten lopen dus de fsb naar 100 i.p.v 160 de normale standaard. Met een bijgeleverd progje. Toen liep alles vast en moest ik de stekker uittrekken, daarna deed hij het weer!!

Verwijderd

Topicstarter
Die van mij loopt op 100 fsb x 8
Ik kan hem wel stabiel laten lopen op 106 x 8 (848mhz) (zonder voltage verhoging) maar dat schiet ook niet echt op....

Verwijderd

Ik heb ook de k7t pro 2a, en een duron 800, ik vraag me dat ook af :). Alleen ff 2 dingen voor de mede gebruikers, is er ook een error voice ding op jullie mobo? Staat in het boekie dat het wel erin moet zitten... Maar nog niks gehoord? 2nd, als ik em heb lopen tweaken en hij trekt het niet meer, dan moet ik de jumper op me mobo verzetten (= irritant). Kan dit niet met het toetsenbord? Wordt een beetje ziek van het steeds weer met me klauwen in die kast hangen... :)

Ik heb em al op 950 laten lopen op1.85 V... 9.5 x 100 en gaat prima ... Niet helemaal stabiel, pas bi het extreem gebruiken van me comp, knalt ie eruit...

Verwijderd

hoe verhoog je dan???
Ik kan hem met dan bijgeleverde progje alleen verlagen. Hij staat bij mij standaard op 5 * 161 ongeveer in totaal 804 mhz.
Hoe verhoog je 1 van de 2.???

Verwijderd

Topicstarter
Er staat ook bij in het boekje dat dat optioneel is....

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij loopt hij op 100 x 8, en de 8 kan ik niet veranderen, alleen de 100, hoe verander je die 8 ?

Verwijderd

Dat van die error voice weet ik ook niet of ik die heb. Kan ook niet kijken. Want heb hier en de computer en het boekje niet. Maar ik zal morgen eens kijken.
OVer dat met het toetstenbord. heb 1 keer geprobeerd naar onder zoals ik zei, maar toen werkte niks meer, geen toetsenbord, geen reset knop en geen powerknop alleen stekker uittrekken.
Hoe verhoog je die 100 dan joris. Is het niet vreemd dat hij bij mij standaard op 5 * 160 staat???

Verwijderd

Zoek ff op unlocken

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

door de l1 bruggen door te verbinden.
kijk hier maar eens

Verwijderd

Het verschil bij de ..a zit hem in ATA 100 ondersteuning.

OC'en met de FSB geeft niet veel performance winst, aangezien de de chipset al aan zijn maximum zit. Een paar Mhz erbij wilt wel, maar de 110Mhz halen op de FSB is eerder uitzondering dan regel.

Beter is het om de CPU te unlocken (potloodstreepjes op de L1 bruggen), met de multiplier te spelen totdat een volgende stap het niet meer doet en daarna met de FSB proberen om er nog wat snelheid uit te krijgen (paar Mhz), zie bv mijn sign.

Als je Mobo niet op wilt starten dan kun je ff de stroom eraf halen, daarna wilt ie weer met de originele settings, je kan dat ook doen door tijdens een restart/ boot, naar mijn weten, de insert knop in te houden

Da voice gebeuren heb ik niet op de mijne zitten, weet ik dus ook niks van.

Verwijderd

Topicstarter
Hij loopt bij mij standaard op 100x8, en die 100 kan ik gewoon in de bios veranderen, tussen de 100 en 130 geloof ik. Is dat unlocken niet heel erg leip?

Verwijderd

Waar in de bios joris, ik kon het niet vinden??
Tussen de 100 en 130, vertelt dat progje mij dan onzin ofzo want er staat echt 160 * 5 dat zou dan helemaal niet kunnen.
Kan ik dit ook nog op een andere manier checken???

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 12:44 schreef Joris_S het volgende:
Hij loopt bij mij standaard op 100x8, en die 100 kan ik gewoon in de bios veranderen, tussen de 100 en 130 geloof ik. Is dat unlocken niet heel erg leip?
Ja, moet je doen, gewoon lekker 8 x 130 draaien..|:(

Overklokken is ook leip...

Verwijderd

ja, ik heb ook zo'n board en proc.
Hij loopt nu op 8,5 * 106 dus op 901...

Ik kan mijn multiplyer niet hoger zetten dan op 8,5
bij 9 start hij niet meer op.
Ook met vcore hoger zetten helpt niet.
Hoe krijg ik men multiplyer hoger....
Mijn temps zijn ok. Normaal zou hij het moeten trekken.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

10 * 100 al sinds nov'2000 (duron 800)
CPU Vcore iets omhoog (zou ik ff moeten checken) maar belangrijk (bij mij dan) CPU Vio select op 3.45 volt.
10.5 * 100 lukt 30 minuutjes dan blue screen.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Hmm.. Beetje oud topic, dus let in het vervolg even op bij het kicken van topics..

(en verder staan dit soort dingen nu inmiddels in de OCM-FAQ ;))

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
^^^ :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.