Toon posts:

[Ubuntu] Netwerk adapter probleempje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommatje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-04 16:17
Hallo mesen,

Ik heb Ubuntu 10.04 op mijn PC gezet, en heb een Sitecom WL-352 USB netwerk adapter. Helaas het lukt maar niet om die twee tot een mooi huwelijk te komen.

Ik had eerst nogal moeite om ndiswrapper aan de praat te kijgen. Ik werk voor het eerst met Ubuntu en had geen flauw idee wat het is en hoe het werkt. Maargoed, dat heb ik aan de praat gekregen, dus ik ben al heel trots op mezelf.

Maar nu krijg ik alleen het netwerk niet aan het werk. Ik heb de juiste driver geïnstalleerd via ndisgtk, namelijk die van Windows XP, en dat is "net8192su.inf" Volgens de ndisgkt is de driver juist geïnstalleerd en dat klopt ook, want hij vind alle netwerken. "Hardware present: Yes" geeft hij dan ook aan. De apater werkt dus, zou je denken.

Niet dus, want als ik met mijn huisnetwerk wil verbinden, vraagt hij om de netwerksleutel. Die geef ik op, en vervolgens gebeurt er he-le-maal niks. In Windows zou ik gelijk verbinding hebben, maar in Ubuntu blijft hij maar proberen verbinding te maken, maar er komt gewoon geen internet verbinding tot stand. Ik heb ook op mijn netbook Ubuntu gezet (Asus 1201N) en daar verbind hij wel, dus het probleem zit niet in Ubuntu of de instellingen, maar ik denk met de driver van de WL-352. Ergens gaat er dan toch iets mis denk ik.

Afijn, ik snap er nu dus niet meer zoveel van, en ik hoop dat iemand weet hoe ik dit moet of kan oplossen. Ik zeg er wel bij, heel graag in jip en janneke taal, want ik ben dus nog beginner.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 00:54
Zonder beveiliging een netwerk opzetten of een andere driver proberen ?

And this !! Is to go even further beyond!!!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Er schijnt tegenwoordig een echte linux driver voor te zijn, al kost het wel nog wat handwerk. Zie de tweede helft van: http://sourceforge.net/ap....php?title=Sitecom_WL-352

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Tommatje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-04 16:17
Naja, ik ben gewoon zo on-oplettend geweest om Ubuntu 10.04 te downloaden. In Ubuntu 11.04 zit namelijk gewoon al standaard ondersteuning voor deze adapter.

Toch bedankt voor de hulp! :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee