Acties:
  • 0Henk 'm!

• GtaDomii
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 19:30
Hallo mensen,

Enige tijd terug heb ik een full hd scherm voor mijn laptop gekocht, het gaat hier om de HP Pavillion dv6 1240ed.

Nu wil ik de schermen gaan ombouwen maar zie ik dat de aansluiting veel kleiner is op het scherm full hd scherm, ik denk zelf dat het gewoon dezelfde aansluiting is alleen dan kleiner.
Ook zit er op het full hd scherm geen (wat ik denk) power aansluiting.. dat haalt hij uit de kabel zelf?

Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij hier mee helpen ?

Gtadomii

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De connectoren moeten overeen komen, anders gaat het niet werken.
welke panelen heb je daar? En weet je zeker dat het paneel dat je hebt geschikt is voor jouw notebook? Die connectoren wijken normaliter helemaal niet af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GtaDomii
Ja ik weet zeker dat hij moet gaan werken, het is een origineel HP scherm..
Zelf dacht ik dat het kabelboompje vervangen moest worden wat van het moederbord naar het scherm loopt, aangezien je die gewoon los kan halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik zie een LED scherm, en een CCFL scherm...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

GtaDomii schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:11:
Ja ik weet zeker dat hij moet gaan werken, het is een origineel HP scherm..
Maar HP maakt talloze verschillende systemen, met verschillende schermen.
Zelf dacht ik dat het kabelboompje vervangen moest worden wat van het moederbord naar het scherm loopt, aangezien je die gewoon los kan halen.
Die aan het scherm moet je laten zitten, het gaat om de connectoren die daadwerkelijk naar je systeem gaan. Die moeten hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GtaDomii
Dat klopt, kan dat niet gaan werken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
GtaDomii schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:14:
Dat klopt, kan dat niet gaan werken?
Nee. LED gebruikt een 40 pin kabel, en CCFL gebruikt een 30 pin kabel plus een aparte print voor power (de inverter).

Je kan theoretisch een nieuwe kabel halen, maar vraag me niet waar je zoiets kan kopen.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 17-05-2011 17:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GtaDomii
Oke, kan je niet simpelweg een kabelboompje kopen van een wel led systeem en die overzetten op deze?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als dat ding pincompatible is en je dan de juiste printjes hebt dan moet dat wel gaan. Dus zoek eerst of je een pinout kan vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
GtaDomii schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:18:
Oke, kan je niet simpelweg een kabelboompje kopen van een wel led systeem en die overzetten op deze?
ALS de connector aan moederbordzijde hetzelfde is. Maar dat zul je zelf moeten uitzoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GtaDomii
Oke, als het klopt dat een LED scherm 40 pin is zou deze ook in mijn laptop moeten kunnen, op het moederbord staat duidelijk aangegeven dat het een 40 pin connector is, weet iemand ook waar ik zulke kabelboompjes kan kopen?

Is het zo iets:

http://cgi.ebay.nl/LED-BO...m3f04cec324#ht_1814wt_905

Alleen snap ik dan niet waar een LED scherm z'n stroom weg haalt, want de inverter kan verder niet aangesloten worden op het scherm (die aansluiting met dat rode kabeltje zit niet aan het scherm)

[Voor 16% gewijzigd door GtaDomii op 17-05-2011 17:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
GtaDomii schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:30:
Alleen snap ik dan niet waar een LED scherm z'n stroom weg haalt
Daar zijn die 10 extra pinnen voor ;)

Een LED scherm kan prima werken op 5v een CCFL scherm werkt op de veel hogere spanning die door het inverterbordje word opgewekt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Een LEDscherm heeft ook geen inverter nodig, want LEDs vereisen niet de hoge voltages die een CCFL wel nodig heeft, en waarvoor die inverter er zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
De connector aan de moederbordzijde, evenals de lengte van de kabel is overigens niet gestandaardiseerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GtaDomii
Ah helemaal top, mijn moederbord geeft namelijk duidelijk aan dat het om een 40pin connector gaat.

Is het zo'n kabel?

http://cgi.ebay.nl/LED-BO...m3f04cec324#ht_1814wt_905

of

http://cgi.ebay.nl/HP-DV6...m336615217d#ht_795wt_1139

[Voor 23% gewijzigd door GtaDomii op 17-05-2011 17:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Dat zul je zelf uit moeten zoeken. Belangrijk is dat de kabel de goede lengte heeft en de connector aan de moederbordzijde hetzelfde is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GtaDomii
Oke, we zullen het zien.. ik heb zojuist de 2e ebay link besteld, ik verwacht hem deze week nog binnen te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ehh, misschien toch handig om even te kijken wat de pinout is voordat je het ding inbouwt. Stel dat ze net datalijnen en stroomlijnen hebben omgewisseld, dan kun je je scherm slopen.
Dus wat Darkstone zegt ben ik het mee eens, zoek het uit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GtaDomii
Oke, dat was ik ook van plan.. toch bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GtaDomii
Ik heb het scherm aan de praat, Windows ziet ook dat het een Full HD scherm is!

Ik ben er nog niet veel mee bezig geweest omdat ik zo moet werken, alleen toen ik hem aansloot liepen er allemaal strepen door het beeld (om de pixel zeg maar) witte strepen dus, weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GtaDomii
Oke, dit is niet zo mooi dus.. als ik het zo lees kan de kabel de resolutie niet aan.. dan gaat het hem dus niet worden omdat hp eigenlijk geen FHD schermen in consumenten laptops stopt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Soort van. Ik denk niet dat HP een dergelijke kabel op voorraad heeft, dit model is nooit geleverd met een goed scherm voor zover ik weet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GtaDomii
Akkoord, is dat duidelijk, dan verkoop ik het karkas en koop ik zelf een nieuwe asus laptop met een 'goed' (FHD) scherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Alleen heeft asus bijna geen modellen met een 'goed' full-hd scherm, alleen de gamer series zijn van goede kwaliteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GtaDomii
Nou, het gaat om deze:

http://www.mycom.nl/Produ...VSZ404V--i72630QM/1165257

Prijs € 855,- , heb even een tijdje achter de laptop gezeten, ik vond het zelf een erg mooi scherm! (niet naar kijkhoek gekeken ofzo, dat boeit me niet zo..)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Dan heb je nog nooit een goed scherm gezien, maar het aanbod laptops met degelijke schermen is zo laag dat je die bijna nergens tegenkomt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GtaDomii
Zeker wel, hij stond zelfs naast een Dell XPS 16, die vind ik lang zo mooi niet..

[Voor 3% gewijzigd door GtaDomii op 24-05-2011 20:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Welke scherm zat er in die xps 16? Er zijn een aantal verschillende (768p, 900p, 1080p en 1080p RGBled.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GtaDomii
Het was een 1080p scherm, ik weet niet of het de RGB verzie was..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Dan zou het xps 16 scherm beter moeten zijn, maar pin me daar niet op vast. Dell gebruikt tig verschillende schermen in zijn notebooks.

Als het het RGBled schem zo zijn zou dat al op de desktop een wereld van verschil moeten geven. (mits de helderheid hetzelfde is ingesteld)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee