Toon posts:

Toetsenbordknopje laptop kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Een laptopknopje op mijn laptop is kapot, ik vraag me af of mensen me kunnen adviseren? Ik heb al gebeld naar spare parts, maar ze verkopen alleen complete toetsenborden en dat kost €50 of €60.

Zie hier de afbeeldingen.
-
-
-

Mijn excuses voor de slechte kwaliteit van de afbeeldingen, maar zelfs met maximale belichting zijn de kleine pinnetjes nauwelijks te zien. Je ziet hier dat één van de 4 mini plastic pinnetjes die ervoor zorgt dat de knop blijft hangen aan het toetsenbord defect is. De knop valt er dus ook steeds af.

Hebben jullie enig idee of ik een nieuwe knop hiervan kan kopen ergens of eventueel een reparatie? Al zou ik echt niet weten hoe ik dat zou kunnen aanpakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Losse knopjes zijn niet zo snel los te verkrijgen.
Om welke notebook gaat het? En heb je al eens gezocht naar spareparts, en dan niet bij de fabrikant, maar bijvoorbeeld op (de Duitse) ebay?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smeetsmeister
  • Laatst online: 31-05 20:53
is de aansluiting op het toetsenbord zelf nog in orde? dan moet het wel te verkrijgen zijn.

Ik heb al eens meegemaakt dat de aansluiting op het toetsenbord ook kapot was, en de enige oplossing een nieuw toetsenbord was. Je kunt er even mee naar een computer winkel gaan voor advies, misschien dat zij je verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 11:53
Dotje siliconenlijm?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:45

M2M

medicijnman

Als je geen plastic delen van het knopje mist kun je natuurlijk de boel gewoon lijmen en terug drukken. Eventueel als je wel plastic delen mist en ongeveer een idee hebt hoe ze er uit moeten zien kun je een stukje gum gebruiken. Dat is namelijk stevig, flexibel en gemakkelijk bij te snijden met een scherp mes als het niet helemaal past.

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chronoz
Terw_Dan schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:44:
Losse knopjes zijn niet zo snel los te verkrijgen.
Om welke notebook gaat het? En heb je al eens gezocht naar spareparts, en dan niet bij de fabrikant, maar bijvoorbeeld op (de Duitse) ebay?

pricewatch: Samsung Q210 AS02

Het betreft een Samsung Q210 aangeschaft bij Dynabyte in 2008. Het is een erg leuke laptop qua specificaties, al bestaat het wel veel uit plastic. Helaas was dit geen populair notebook en werd in Nederland vrijwel exclusief geleverd door Dynabyte voor €899.

Op Ebay vind ik wel resultaten voor "samsung keyboard key", maar niet voor "samsung keyboard key q210". De knoppen zien er wel aardig hetzelfde uit. Ik zal eens goed rondkijken op eBay, goeie tip!
smeetsmeister schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:46:
is de aansluiting op het toetsenbord zelf nog in orde? dan moet het wel te verkrijgen zijn.

Ik heb al eens meegemaakt dat de aansluiting op het toetsenbord ook kapot was, en de enige oplossing een nieuw toetsenbord was. Je kunt er even mee naar een computer winkel gaan voor advies, misschien dat zij je verder kunnen helpen.
Ja, de knop werkt zelfs nog, maar hij valt er steeds af. Als ik hem uit de tas haal, moet ik ook steeds de knop zoeken en hem er weer proberen op te klikken, maar met 3 i.p.v. 4 pinnetjes blijft hij niet plakken.
Het is echt een miniatuur stukje dat is afgebroken, ik weet niet wat ik er ter vervanging op kan zetten. Het gaat hier echt om 2 of 3 millimeter aan plastic dat is afgebroken.
M2M schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:50:
Als je geen plastic delen van het knopje mist kun je natuurlijk de boel gewoon lijmen en terug drukken. Eventueel als je wel plastic delen mist en ongeveer een idee hebt hoe ze er uit moeten zien kun je een stukje gum gebruiken. Dat is namelijk stevig, flexibel en gemakkelijk bij te snijden met een scherp mes als het niet helemaal past.
Ik mis dus het stukje dat is afgebroken. Ik zou gum kunnen proberen, maar dat is hartstikke zwak en breekt af? De 4 plastic-pinnetjes klikken een beetje in het laptop vast met een klik-systeem, dat zou niet echt werken met gum?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 301785
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dit is een gangbaar standaard type en ik herinner mij de gehele constructie goed.
Hoe dit vast zit en welke meganisme er voor zorgt dat de toets op en neer veert.

Gewoon een oud sloopbord kopen met de juiste letter.
Als je er 5 euro (ofzo) voor over hebt,dan vind je het zelfs zo hier op v&a vrij snel lijkt mij.

En anders idd de superlijm,maar niet altijd werkt de toets daarna nog.
Ik zie de pinnetje`s en de gene die afgebogen is naar de rand toe.(niet afgebroken)
Als je dat weer recht buigt en lijm op de 4 plaatsen doet,moet het toch lukken?
Waar het in moet vast klikken die 2 zijn nog in orde .

d:)b

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 09:56
Hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Ik heb precies dezelfde laptop namelijk en bij mij is de 'a' kapot. Hij ligt er nu af. Het feedback systeem is kapot. Om nu een heel nieuw toetsenbord te kopen, lijkt mij overkill.

Neem risico's in wat jij geloofd

• chronoz
Ik heb een nieuwe via internet gekocht, er zijn veel bedrijven die heel goedkoop knopjes voor laptops verkopen. Het paste perfect, was erg tevreden! :)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 09:08
Misschien heeft Tynos ook nog wat aan de website waar je dat ding besteld hebt? :P

/me start gauw zijn favorietenlijst om de winkel eraan toe te voegen

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Balen dat ik deze pas net zie, Ik had namelijk dat apparaat met een defect toetsenbord waar een nieuwe voor gaat komen, maar dat zou dus wat extra knopjes opleveren. Toch fijn te zien dat het is gelukt.

Ik zou ook wel graag die site willen weten, de ervaring tot nu toe met knopjes kopen was so-so. Dus ik voeg me bij Bartjezz en Tynos toe :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:29

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Regelmatig repareer ik dat soort dingen met een verhittings pistool (soort lijmpistool) en een acrylonitrilbutadeen patroon. Leg een druppel op de plek en vervolgens met een 0.5mm soldeerpunt het 'inhammetje' er in smelten.

Ik denk dat we ooit dat soort onderdelen gewoon thuis met een 3d printer maken..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 09:08
Tja, als je PowNews ziet met het artikel waarin een wegwerppistool wordt geprint... Als de stap naar geleidende kunststof gelegd kan worden, kun je allerlei gave apparaatjes "printen". Dan kun je theoretisch gezien ook je eigen toetsenbordindeling maken :D

• Tynos
http://www.ebay.com/itm/S...oards&hash=item25592af97c Deze heb ik uiteindelijk besteld! De toets zelf heb ik nog. Het mechaniek erachter was alleen kapot. Er zit ook een meegeleverd filmpje bij hoe deze te monteren. Voor 4 euro klaar!
Nu nog een SSD erin en een nieuwe batterij en mijn Q210 gaat weer even mee ;) Het resultaat zal ik als het zover is met m'n toets wel laten weten.

• Tynos
Het is helemaal gelukt. Ik kreeg het binnen drie werkdagen opgestuurd en via het handleidingsfilmpje was het binnen een minuut klaar :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee