Toon posts:

200gig zomaar verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krotar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-04 15:17
Hallo iedereen.

Ik heb het volgende meegemaakt op mijn laptop.
Alle bestanden uit program files is zomaar verdwenen. In de map program files staan nog alle mappen van alle programma's enkel staan er in deze mappen geen bestanden meer. Het lukt om de bestanden te herinstalleren (geen conflict met registry keys ofzo).

Deze bestanden zijn plots verdwenen nadat ik League of Legends had verwijderd van mijn pc. Maar ik betwijfel of dit er iets mee te maken had :p. Na het verwijderen wou ik starcraft 2 spelen (mss was LoL er niet blij mee :p) maar de windows verkenner vond het bestand niet meer. Toen kwam ik tot de conclusie dat ik 200 gig aan programs miste.

Het kan toch ook niet zijn dat alle bestanden verborgen zijn? Heb gekeken naar opties van verborgen bestanden maar normaal zou ik die moeten kunnen zien. Volgens mij is het weg want heb 200 gig meer plaats op harde schijf.
Screenshot program files: http://imageshack.us/photo/my-images/844/wegz.jpg/

Nu is mijn vraag, hoe kan dit komen? Kan dit in de toekomst terug voorkomen? Is mijn harde schijf onstabiel?

Alvast bedankt.

[Voor 22% gewijzigd door Krotar op 17-05-2011 15:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 218579

Je hebt geen mapje "Program Files (x86)" ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:04

M2M

medicijnman

Waar heb je je LOL geinstalleerd dan? Misschien toch verstandig geen games standaard in de program files map te installeren dan....

edit: je kreeg geen berg foutmeldingen? Errormeuk enzo omdat wat kritieke (windows) onderdelen verwijdert waren? En ook geen achtergrond programma's die ineens hun files niet meer vonden? Beetje vreemd verhaal. Kun je een screenshot trekken?

[Voor 49% gewijzigd door M2M op 17-05-2011 15:22]

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krotar
Nee ik heb mijn map Program files nog. En in die map staan alle mappen die er ooit stonden. Gewoon in de mappen staan er geen bestanden meer.

LoL was in de standaard map geinstalleerd van het spel. Dit doe ik bij elk spel zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krotar
M2M schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:20:
Waar heb je je LOL geinstalleerd dan? Misschien toch verstandig geen games standaard in de program files map te installeren dan....

edit: je kreeg geen berg foutmeldingen? Errormeuk enzo omdat wat kritieke (windows) onderdelen verwijdert waren? En ook geen achtergrond programma's die ineens hun files niet meer vonden? Beetje vreemd verhaal. Kun je een screenshot trekken?
Ik kreeg geen error of dergelijke. Zal screenshot toevoegen van program files

screenshot: http://imageshack.us/photo/my-images/844/wegz.jpg/

[Voor 5% gewijzigd door Krotar op 17-05-2011 15:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:07

loewie1984

music addict! pizza monster!!

ik zou eens opstarten met een bootcd ofzo. Laatst stukje malware tegengekomen op iemand zijn pc, die deed geloven alsof alles weg was. Toen je keek bij de eigenschappen van de harde schijf zag je wel nog gewoon dat de data er nog stond (de disk capacity was namelijk wel gewoon benut / zelfde gebleven) alleen was alles hidden gezet.

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krotar
loewie1984 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:27:
ik zou eens opstarten met een bootcd ofzo. Laatst stukje malware tegengekomen op iemand zijn pc, die deed geloven alsof alles weg was. Toen je keek bij de eigenschappen van de harde schijf zag je wel nog gewoon dat de data er nog stond (de disk capacity was namelijk wel gewoon benut / zelfde gebleven) alleen was alles hidden gezet.
Wel bij mij is mijn harde schijf 200 gig lichter geworden :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Restore Point? Previous Version? VSS?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krotar
MAX3400 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:29:
Restore Point? Previous Version? VSS?
Is het mogelijk om al die programmas te restoren?

[Voor 5% gewijzigd door Krotar op 17-05-2011 15:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Krotar schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:52:
[...]

Is het mogelijk om met al die programmas te restoren?
neem ik aan? geen idee. Als je geen herstelpunt hebt gemaakt of backup. Dan kun je wel met recovery tools aan de slag gaan maar grote kans dat je weinig terug gaat komen.

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krotar
ok wel ik heb al een groot deel reinstalled. zal het zo houden. Het rare vind ik wel is dat mijn antivirus (eset) en google chrome niet weg was.

Dus normaal functioneert mijn harde schijf normaal?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

ik zou als ik jou was voor een wat constructievere aanpak gaan als de data je lief is.

Wat je in wezen moet doen, bij je constatering is: schijf uit machine halen en met rust laten. nieuwe schijf in pc. Daar windows op installeren en dan je oude schijf met div. tools proberen te recoveren. Aanname dat alles verder ok is, maar je mist 200gb en dan vrolijk verder zou ik niet blij van worden. that is, uiteraard afhankelijk van hoe belangrijk die data voor je is.

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

LOL..geinstalleerd in c:\program files ipv van in c:\program files\LOL. LOL maakt dus NIET automatische een subdir aan als je bij de install voor custom gekozen hebt..

http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=573478
I noticed it had installed to my main Program Files folder but didn't mind particularly until patch day where yet again Riot proved to be morons with faulty patches so I was forced to uninstall/reinstall. Upon Add/Removing I noticed the directory was 66 gigs yet still hit the add/remove button for LoL because I assumed Riot at least had some shred of competence, but that was my mistake. I am now left with reinstalling every program on my pc,
Het feit dat de uninstaller aangaf dat hij 200Gig was (?? zeg je niet??) had een hint kunnen zijn. :)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krotar
loewie1984 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:59:
ik zou als ik jou was voor een wat constructievere aanpak gaan als de data je lief is.

Wat je in wezen moet doen, bij je constatering is: schijf uit machine halen en met rust laten. nieuwe schijf in pc. Daar windows op installeren en dan je oude schijf met div. tools proberen te recoveren. Aanname dat alles verder ok is, maar je mist 200gb en dan vrolijk verder zou ik niet blij van worden. that is, uiteraard afhankelijk van hoe belangrijk die data voor je is.
De belangrijke data op mijn laptop stond niet in de map program files waardoor ik die behouden heb. Ook heb ik nog alle films/muziek/foto's. Al deze bestanden heb ik ook als back up.
Ik vind het nu niet meteen erg dat mijn programma's weg zijn, maar dit neemt natuurlijk wel wat tijd om te herinstalleren. Laat ik maar hopen dat dit me geen tweede maal meer gebeurd. Anders zal ik een nieuwe harde schijf gaan kopen zoals u voorstelt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krotar
leuk_he schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:02:
LOL..geinstalleerd in c:\program files ipv van in c:\program files\LOL. LOL maakt dus NIET automatische een subdir aan als je bij de install voor custom gekozen hebt..

http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=573478

[...]

Het feit dat de uninstaller aangaf dat hij 200Gig was (?? zeg je niet??) had een hint kunnen zijn. :)
HAHA dat is het! Ik vond het al zo raar toen ik het gedownload had dat hij geen subdir aanmaakte, dit viel me pas op toen ik het bij mijn broer installeerde waar ik het dan wel in een subdir stak. Zo zie je maar met gratis games...
Toen ik het wou verwijderen via configuratiescherm stond er ook geen grootte bij.
Ok dit is dus mijn domme schuld. Ben gewoon blij dat er niets mis is met mijn laptop.

Bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:04

M2M

medicijnman

Eventueel kun je nog dingen als get data back (of alternatief) gebruiken als je perse die 200 GB nog terug wil krijgen. Of delen daarvan, want je hebt inmiddels al wat bytes overschreven. Kans is vrij groot dat programma's die je in zijn geheel terug zet nog prima werken, aangezien alle snelkoppelingen en meuk in het register er nog gewoon zijn.

Overigens wel een GIGANTISCHE design fout van de makers van LOL. Gatverdamme, ik was dus mijn hele games map kwijt geweest...

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krotar
M2M schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:54:
Eventueel kun je nog dingen als get data back (of alternatief) gebruiken als je perse die 200 GB nog terug wil krijgen. Of delen daarvan, want je hebt inmiddels al wat bytes overschreven. Kans is vrij groot dat programma's die je in zijn geheel terug zet nog prima werken, aangezien alle snelkoppelingen en meuk in het register er nog gewoon zijn.

Overigens wel een GIGANTISCHE design fout van de makers van LOL. Gatverdamme, ik was dus mijn hele games map kwijt geweest...
Inderdaad :). Denk dat ik wel niet de enigste zal zijn die hier last van heeft ondervonden :p.
Zal alles herinstalleren want denk dat als ik mijn data probeer te recoveren dat ik zoiezo delen zal kwijt zijn.

Bedankt voor de hulp
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee