Toon posts:

[DNS]Nieuwe domein naam koppelen aan shared hosting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-05 09:19
De situatie is als volgt:

Heb nog ergens een sharedhosting pakket dat is gekoppeld aan een domein.
Ik wil echter deze sharedhosting ook koppelen aan mijn nieuwe domein.

Zegmaar nieuweurl.nl koppelen aan de map oudeurl.nl/submap

Mijn domein heb ik bij een andere provider gekocht in verband met een goede aanbieding. Er zit een DNS management functie bij en een Redirect functie. Heb gekeken naar DNS management bij CNAME en A, maar wanneer ik het IP adres van de shared hosting invul, komt deze vanzelfsprekend uit op de hoofdserver van de sharedhosting waar je dus niet meer dan "Apache is working" krijgt.

Is er een manier waardoor ik dus de nieuwe URL kan koppelen aan de server van de shared hosting? Deze shared hosting heeft Directadmin. Ik had al gekeken naar "Add domain" maar heb daar geen rechten voor. Er zitten echter ook DNS management functies in die ik wel kan gebruiken.

Ik las ergens dat ik ook een redirect kan doen en met .htaccess dan de illusie kan wekken dat het nieuwe domein wordt gebruikt in de URL. Dit vind ik ook prima, maar weet even niet goed hoe/waar ik moet beginnen. Google was niet echt behulpzaam betreft shared hosting en DNS koppelingen.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

virtualhost redirect?

Je geeft geen enkele info over welk OS of welke webserver er draait.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannydekr
Mijn shared hosting pakket is deze:
http://www.xynta.nl/hosting/webhosting/linux/pakket1.php

Linux hosting met Directadmin. Betreft die nieuwe domeinnaam; deze heeft de standaard DNS management functies.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat zeggen ze op 078-6815935 ?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51

Quad

Doof

In Apache moet je dat aanpassen met virtual domains oid.
Zo draaien erop mijn webhost stuk of 4 domeinen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 16:06
ServerAlias / Host Header heb je nodig. Kans bestaat dat je hosting provider dit alleen maar kan instellen. Bel ze dus even en leg het verhaal uit..

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 16:32
MAX3400 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:17:
En wat zeggen ze op 078-6815935 ?
Goede vraag. Dat is de plek waar je 't moet vragen. De manier van configureren hangt af van het type webserver, het controlpanel, de procedures van je provider, enzovoort. Dat kunnen wij niet raden. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannydekr
Ik was in de veronderstelling dat het allemaal wat meer benaderbaar was op gebruiker niveau. Maar zal inderdaad even contact met hun opnemen of het al dan niet mogelijk is en zo ja met welke gegevens. Voor een hosting van 35 euro per jaar kan ik denk ik niet verwachten dat dit heel makkelijk gaat ;)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee