Toon posts:

Vista dosbox niet sluiten met kruis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb een aantal dos programma's die ik in een venster draai onder vista.

XP:
Als je perongeluk op het kruisje van het venster sluiten drukt dan komt er een waarschuwing dat het misschien onverstandig is een dos programma op die manier te sluiten.

Vista:
Hier komt deze waarschuwing niet en wordt het venster gesloten en het dos programma beeindigd.

Is het mogelijk deze extra waarschuwing onder vista terug te klrijgen?
(Mijn dos programmas houden er niet van op die manier gesloten te worden)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, wat had je zelf al bedacht?

Compatibility-mode? Run-As opties? Is het een directe EXE of een shortcut of een BAT?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:03

Tomatoman

Fulltime prutser

Je haalt twee dingen door elkaar, namelijk de Windows command-line en de DOS box. Windows XP (en Vista en nieuwer) kennen alleen de command-line, terwijl je onder Win98 nog in een DOX box werkte. Het venster waar jij het over hebt heeft niets met MS-DOS te maken en je programma's die je erin start zijn native Windows executables met een command-line interface.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-12-2022
tomatoman schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:30:
Het venster waar jij het over hebt heeft niets met MS-DOS te maken en je programma's die je erin start zijn native Windows executables met een command-line interface.
De programma's waar ik het over heb zijn wel degelijk programma's voor dos geschreven.
(Exact dos!) deze start ik op via een snelkoppeling.
Het andere programma start ik op via een .bat file omdat er ook dosprinter mee moet worden gestart.

Onder xp is/was dit dezelfde situatie. Mocht je onder xp op het kruis venster sluiten klikken dan kwam er een waarschuwing "windows kan dit programma niet beeindigen ....."

Onder Vista wordt het venster en programma dan wel gesloten ondanks dat dit niet mag omdat het dos programma nog niet op de correcte wijze is afgesloten.

Compatibiliteitsmodus staat aangevinkt (XP sp2) maar maakt voor de mogelijkheid tot het sluiten van het venster niets uit,

[Voor 6% gewijzigd door Gymaroe op 17-05-2011 15:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:03

Tomatoman

Fulltime prutser

Aha, dan heb jij de uitzondering op de regel en start je het DOS-programma via een batch-bestand. Het batch-bestand wordt via de Windows command prompt uitgevoerd.

Lees dit eens, daar wordt verwezen naar een utility. Niet zelf getest, dus geen garanties :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee