Toon posts:

[10.5 MBP] Netwerkgebruiker is niet mobiel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Op het werk hebben we een paar gebruikers met Apple laptops. Nu heb ik de eerste aangemeld bij ons AD. Het werkt prima, z'n lokale home map heb ik overgezet van z'n lokale gebruiker naar de netwerk gebruiker zodat hij geen instellingen kwijt is e.d. Maar het probleem is dat deze netwerkgebruiker niet 'mobiel' is op z'n MBP. Meld ik aan als mijzelf of een andere gebruiker, dan is er geen probleem. Onder System Preferences > Accounts is er onder zijn account geen optie voor "instellingen", alleen "Maak aan" voor mobiele account. Het aanmaken mislukt helaas.
Omdat het account niet naar 'mobiel' wil, kan hij er niet mee aanmelden als het domein niet beschikbaar is. Nogal lastig als je veel buiten de deur bent. Als ik hem aanmeld op een andere Mac (een virtuele machine bij mij), dan is hij wel een mobiele gebruiker en kan ik 'm ook selecteren voor fast user switching.

Er zit dus blijkbaar iets in z'n Mac dat deze verwarring veroorzaakt. Ik heb weinig tot geen ervaring met OSX om hier uit te komen en met Google weet ik ook niet precies waar ik op moet zoeken. Ik heb ook geen idee hoe zijn lokale gebruiker precies in elkaar zit, want voordat ik hier in dienst kwam hadden ze OD een tijd geleden, waarna ze naar lokale gebruikers zijn gegaan. Dit kan zo'n OD gebruiker zijn.
De exacte stappen die ik heb ondernomen om tot dit resultaat te komen zijn als volgt:
- Aanmelden bij AD via Directory Services
- Home map van lokale gebruiker gekopieerd naar de naam van de domein gebruiker en rechten goed gezet
- Aangemeld met domein gebruiker
- Werking gecontroleerd en ok bevonden.

De gebruiker vroeg hierna over de werking buiten het domein en toen kwam ik pas erachter dat het geen mobiele gebruiker is, wat wel standaard gemaakt zou worden. Misschien heeft het te maken met de volgorde waarmee ik de gebruiker aanmeldde en had ik later pas de home map moeten kopiëren. Er zijn ook geen Advanced Options beschikbaar voor deze gebruiker bij Accounts

Wat moet ik doen om dit te fixen, zonder het systeem opnieuw te installeren?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Iemand enig idee? Staat het topic op de verkeerde plek en hoort het meer onder NOS?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee