Toon posts:

[LCD] LG M228WA geeft alleen zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 241942

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb sinds kort last met mijn LG M228WA LCD televisie. Ik krijg er alleen zwart beeld op. Ik heb inmiddels al ontzettend veel geprobeerd, maar ik krijg hem maar niet werkend.

Ik kijk gewoon ouderwets tv via de coax kabel (zonder settop-boxes oid). Ik weet zeker dat de kabel goed is, aangezien andere televisies het wel doen op mijn coax kabel. Ook heb ik geprobeerd om mijn TV op een andere (werkende) coax kabel aan te sluiten, maar toen kreeg ik hetzelfde probleem.

Wat er nu is, is dat mijn TV alleen zwart beeld geeft, terwijl je eigenlijk sneeuw zou verwachten (ik krijg precies hetzelfde als ik de kabel eruit trek). Ik heb inmiddels elke functie uit het menu geprobeerd (misschien was er een instelling verkeerd), en heb de zenders opnieuw ingesteld. Hij kan deze zenders gewoon vinden, dus dat geeft ook aan dat de kabel wel werkt.

Ik weet ook zeker dat het niks met contrast te maken heeft, want dan zou ik het geluid moeten horen. En ook dat is niet aanwezig. Ik ben opzich geen super technofoob en meestal kan ik tv's wel fixen. Maar nu begin ik toch aardig gek te worden. Ik heb echt geen flauw idee waar het aan kan liggen.

Hebben jullie misschien nog ideeën?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 315629

Anoniem: 241942 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:21:

Wat er nu is, is dat mijn TV alleen zwart beeld geeft, terwijl je eigenlijk sneeuw zou verwachten (ik krijg precies hetzelfde als ik de kabel eruit trek). Ik heb inmiddels elke functie uit het menu geprobeerd (misschien was er een instelling verkeerd), en heb de zenders opnieuw ingesteld. Hij kan deze zenders gewoon vinden, dus dat geeft ook aan dat de kabel wel werkt.
Staat er een AV ingang voorgeselecteerd ipv TV tuner? schakel door de AV ingangen terug naar tuner of selecteer TV tuner? Hangen er scart kabels aan? Verwijder die, sommige krijgen een spanning van een aangesloten toestel die dan automatisch de AV inschakeld.
Ofwel is er een defect in het circuit van de tuner naar de TV? Heb je geen oude videorecorder? Normaal zat daar de mogelijkheid op een patroon te sturen op de antenne uitgang om zo gemakkelijk het kanaal te vinden waar de videorecorder op zit. Krijg je hier beeld mee, weet je dat het niet aan het toestel ligt maar mogelijk aan een instelling. Indien je digitaal kijkt? zit cam of smartcard goed geplaatst?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zwartbeeld. maar wel menu's ? dan is je beeld niet zwart en kunnen we een defect paneel/background verlichting uitsluiten

is er een ander apparaat op je scart die bijv 12 v op de ingang zet en de tv laat schakelen naar iets

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 10:05
Probeer het knopje op je afstandbediening ATV/DTV eens ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Het enige wat aan de tv aangesloten is, is de stroomkabel en de coax kabel. Verder heb ik alles uitgezet. En inderdaad, fish, ik weet zeker dat het geen defect paneel-backlight is.

Kleefei, dat was inderdaad ook waar ik aan dacht. Maar ik heb deze knop niet op mijn afstandsbediening, and ik kan hem ook niet vinden in het menu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zit er een soort reset/factory setiings reset op ofzo

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm ik ben er nu achtergekomen dat er een soort van service menu is. Maar ik word er nog niet echt wijzer uit en internet helpt ook niet echt.

Als ik de menu knop op m´n afstandsbediening en op m´n tv indruk krijg ik het volgende menu

TOOL OPTION 8066
AREA OPTION 00
OPTION 1 6
OPTION 2 2
OPTION 3 2
OPTION 4 3
OPTION 5 9
RAM DELAY
Power Off History
ETC

Als ik op AREA OPTION klik lijkt het alsof ik verschillende OPTION profielen kan maken. En in RAM DELAY kan ik allemaal Phases aanpassen.

Hmm eerlijk gezegd, ik heb geen flauw idee wat het allemaal is. ;) Stond er maar een knopje met "reset to factory" xD

Daarnet even met LG aan de telefoon gehangen. Ze zeggen ook dat ik hem moet resetten naar factory instellingen, maar ze weten niet hoe het moet. Ik heb wel de service manual kunnen vinden, maar ik kan daar niet echt wijs uit worden. En heb ook niet kunnen vinden hoe ik hem kan resetten.

Ik heb hem ook even op dropbox gezet.

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 241942 op 17-05-2011 13:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 315629

volgens de engelse handleiding: http://www.lg.com/uk/comm...G-lcd-monitor-M228WA.jsp#
[Input] op afstandsbediening dan TV selecteren.
[Input] op toestel drukken (bovenkant) tot je selectie tv krijgt. TV > AV1 > AV2 > Component > RGB > DVI en terug TV, ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kleefei
Anoniem: 241942 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:42:

Kleefei, dat was inderdaad ook waar ik aan dacht. Maar ik heb deze knop niet op mijn afstandsbediening, and ik kan hem ook niet vinden in het menu.
Zoals hierboven;
Knopje input, en dan heb je ATV en DTV als het goed is.
Selecteer dan ATV.

Topicstarter
Volgens de handleiding ga je van TV > AV1 > AV2> Component > RGB> DVI > TV

Maar daar staat niks tussen van ATV/DTV.

• kleefei
Heb de manual even doorgespit.

Het lijkt er op dat de Tuner dood is.. ? niet naar behoren werkt. Zenders vind hij wel, maar kan ze niet weergeven.

controleer voor de zekerheid nog even de lands instellingen.

[Voor 49% gewijzigd door kleefei op 18-05-2011 13:22]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee