Toon posts:

Terug naar het eenvoudige prepaid tijdperk: wie nog meer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Al een tijdje loop ik met het idee rond om mijn (alweer wat oudere) Windows Mobile smartphone weg te doen. Gewoon, omdat ik er steeds meer tijd aan besteed, het verslavend werkt met een mobiel internetabonnement. Sociale netwerken, heel leuk hoor, ik heb het even geprobeerd, maar neig ook daarmee weer te stoppen. Kan m'n tijd wel beter besteden.

Nu zit ik te overwegen om een verlenging met nieuwe smartphone te doen, maar aan de andere kant heb ik daar helemaal geen zin in. Ik weet ook dat het niet goed voor me uitpakt, ben er wel zo'n beetje aan verslaafd. Nóg meer tijd stoppen in het optimaliseren, updaten, apps downloaden en gebruiken, tweets, facebook berichten en wat al niet meer. Niet alleen overdag, maar ook 's avonds, en 's nachts in bed. Ik word er onrustig van en kom aan bepaalde dingen thuis (gezin, klussen, vrienden) niet toe, ben er lusteloos van.

Kortom; ik ben het een beetje zat en neig om terug te gaan naar de tijd van alleen bellen en sms'en indien nodig, met daarbij een prepaid mobieltje van zolder.

Herkennen tweakers onder jullie dit? Natuurlijk, als echte tweaker moet je mee met je tijd, maar misschien word jij ook wel moe van al dat digitale geweld. Ik ben gewoon benieuwd of er meer zijn die zo denken. Geen flauwe inkoppers en reacties alsjeblieft; het is serieus bedoeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-04 20:09
Moet het perse het een of het ander zijn? Ikzelf heb ook een prepaid kaartje, maar maak wel gebruik van internet (Mobile Vikings, 2GB per maand voor € 15). Niet dat ik daarmee ooit op FB of Twitter zit, maar mijn mails worden wel binnengehaald, mijn kalender gesynchroniseerd en het geeft me een snelle fix met A-GPS. Surfen zelf doe ik niet vaak, af en toe de krant eens lezen, of Tweakers.mobi. Soms is het wel handig, als ik snel even de openingsuren van het postkantoor moet opzoeken en ik onderweg ben. Maar mijn gsm (Nokia E-52) leent zich ook niet echt voor meer, daarvoor is het scherm te klein. Niet dat ik een ander toestel zou willen, een smartphone is niet aan mij besteed.

Dus ja, ik gebruik mijn gsm hoofdzakelijk voor de zaken waar jij naar terug wilt gaan (geen apps, geen updates, niets optimaliseren, geen custom roms, ...), maar dan wel met de voordelen van mobiel internet die me aanspreken. Bellen via VOIP, e-mail onderweg kunnen lezen en uitzonderlijk beantwoorden, A-GPS en surfen als ik me dood verveel of indien het echt nodig is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ik blijf bij bel+sms en niks meer. heb sinds vorig jaar een samsung toestel die rustig een maand meegaat. als ik 3 uur ouwehoer in de maand haal is het veel. :Y

werk op de bouw vroeger werd er nog wat besproken nu zit vaak 3/4 van de keet met zijn mobieltje op tafel de krant te lezen en weet ik veel wat nog meer. word er niet beter op zo :N

internetten doe ik thuis wel weer. :Y

2 weken terug in de bouwkeet eentje te vloeken dat zijn batterij alweer leegwas. had hem eergisteren nog opgeladen. en ik zat de dagen hardop terug te tellen tot 2 weken eerder en dat mijn batterij nog steeds helemaal vol zat *O* vond hij niet leuk :N

deze

[Voor 11% gewijzigd door DECOY88 op 16-05-2011 22:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Alfredo schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:13:
Moet het perse het een of het ander zijn? Ikzelf heb ook een prepaid kaartje, maar maak wel gebruik van internet (Mobile Vikings, 2GB per maand voor € 15). Niet dat ik daarmee ooit op FB of Twitter zit, maar mijn mails worden wel binnengehaald, mijn kalender gesynchroniseerd en het geeft me een snelle fix met A-GPS. Surfen zelf doe ik niet vaak, af en toe de krant eens lezen, of Tweakers.mobi. Soms is het wel handig, als ik snel even de openingsuren van het postkantoor moet opzoeken en ik onderweg ben. Maar mijn gsm (Nokia E-52) leent zich ook niet echt voor meer, daarvoor is het scherm te klein. Niet dat ik een ander toestel zou willen, een smartphone is niet aan mij besteed.

Dus ja, ik gebruik mijn gsm hoofdzakelijk voor de zaken waar jij naar terug wilt gaan (geen apps, geen updates, niets optimaliseren, geen custom roms, ...), maar dan wel met de voordelen van mobiel internet die me aanspreken. Bellen via VOIP, e-mail onderweg kunnen lezen en uitzonderlijk beantwoorden, A-GPS en surfen als ik me dood verveel of indien het echt nodig is.
Mobile Vikings is gewoon vergelijkbaar met een internetabo in Nederland. Onze prepaidoplossingingen geven hooguit 200 MB data voor 10 euro per maand en dan moet je het beltegoed er nog bijkopen. Dus hier is het niet echt een alternatief.

Ik ga in Juni naar Simyo, dat is een prepaidprovider, maar ze hebben nu ook abo's die veel aantrekkelijker zijn. Ik geloof 12 euro voor 250 belminuten/sms en 1GB data. Dat ga je prepaid niet krijgen.

Verder kan ik me wel een beetje vinden in de omschrijvingen en nu KPN alles wil gaan tarieveren (en Vodafone vast ook wel weer strenger gaat blokkeren) voegt internet niet meer zo veel toe behalve het nieuws kijken en dat je e-mail via push snel binnen komt (ik kijk bijna nooit meer in mijn mailclient). Het is inderdaad wel zo dat op het werk in de pauze iedereen tegenwoordig naar zijn telefoontje zit te staren. Dat is toch snel gegaan, twee jaar geleden was dit nog niet zo erg.

Mijn telefoon moet ik elke dag opladen, al scheelt het wel dat ik hem nu op 2G zet als ik internet niet gebruik of op wifi zit. Nu haal ik de twee dagen ook wel :p

[Voor 3% gewijzigd door Marzman op 16-05-2011 23:06]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-04 20:09
Marzman schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:05:
[...]

Mobile Vikings is gewoon vergelijkbaar met een internetabo in Nederland. Onze prepaidoplossingingen geven hooguit 200 MB data voor 10 euro per maand en dan moet je het beltegoed er nog bijkopen. Dus hier is het niet echt een alternatief.
Opmerkelijk dat wij Belgen eens voorlopen op vlak van internet/telecom. Dat gebeurt ook niet vaak.
Met een herlaadbeurt van € 15 doe ik trouwens 2 à 3 maanden. Het blijft wel prepaid, je bent niet verplicht elke maand te herladen. Vermits ik niet constant zit te sms'en, bellen of internetten, doe ik relatief lang met mijn belwaarde.

@DECOY88 - Mijn toestel gaat makkelijk 2 weken mee, wat voor mij toch ook noodzakelijk is. Een smartphone die je elke dag moet opladen, zou ik niet willen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Terug naar prepaid zal ik niet doen, daarvoor vind ik het teveel gehannes met opwaarderen. Ik heb een abo voor 5 euro in de maand, en dat vind ik wel best.
M'n smartphone dumpen zou ik op zich niet eens zo erg vinden, ik gebruik m'n tel puur en alleen om te bellen en SMSen. De enige reden dat ik nu nog een HTCtje heb is dat hij 1, gratis was, en 2 er een qwertykeyboard op zit, wat wel handig is met typen.

Mobiel internet heb ik gehad, maar ik moet zeggen dat ik het echt niet hoef, niet zoals veel van m'n vrienden, die continu bezig zijn op dat ding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eerlijk gezegd begint het bellen op m'n smartphone me ondertussen te irriteren 8)7

Zo'n ding is voor mij al lang niet primair een telefoon meer, vanochtend nog op het werk bezig om in te bellen in een conf call toen iemand halverwege het opzoeken van nummer in m'n telefoon belde :(

Ding is voor mij gewoon een kleine IP-terminal die ik altijd op zak heb, en ja, daar kan dus ook voice over, maar dat is maar een van vele mogelijkheden.

Pre-paid? No way, teveel gedoe en veel te duur voor wat je krijgt. Persoonlijk zou ik juist voice & SMS laten vallen en gewoon puur data werken. Althans, zolang T-Mobile niet zelfde ongein gaat doen als KPN...

[Voor 5% gewijzigd door dion_b op 16-05-2011 23:54]

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 17:31
Ik ben nooit gestopt met prepaid. Ik heb een simpele telefoon met behoorlijke standby tijd. Verbruikt: +/- €10 per jaar, dus ook slechts 1 keer per jaar dat 'gehannes' wat trouwens gewoon prima online met ideal kan.

Je kan je afvragen of je al die poespas van een smartfone echt nodig hebt of dat je het hebt omdat het nou eenmaal kan. Let wel dat als je nog enigsinds regelmatig belt een sim-only abbo goedkoper is. Aangezien er geen sim-only is voor < 80 cent per maand is prepaid voor mij goedkoper.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je hebt voor 130 euro al een smartphone tegenwoordig en als je met wifi uit de voeten kan dan is prepaid of simonly daar ook genoeg voor. Ik heb zelf ook "maar" een X8, een X10 of Arc is sneller en maakt betere foto's maar het scheelt een hoop geld als je gewoon een goedkope smartphone met een sim only koopt.

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bellen? :? Smsen? :? Bedoel je soms Skype en Whatsapp? :P

Nee, serieus, ik wil niet meer zonder smartphone. Het levert me zoveel gemak op. Het kost mij geen tijd, maar dingen gaan er sneller door. Even tussendoor een e-mail beantwoorden zodat je niet naar je laptop/pc hoeft, even Google Maps checken waar je ook al weer heen moest in plaats van een route uit te printen, heerlijk. Maarja, ik ben dan ook een fan van mobiele technologie, ik vind het erg leuk om er mee te spelen. Als ik terugmoet naar prepaid met alleen bellen en smsen met zo'n ouwe Nokia, nee, dan zou ik me erg gehandicapt voelen.

Natuurlijk heb je het niet per se nodig en kan je best zonder, maar ik vind het verdomd handig dat het kan en maak er graag gebruik van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-02 15:18
Probleem is dat telefonie overbodig aan het worden is maar er nog geen solide alternatief is. Je ouders moet je bereiken op de oude kpn lijn. Je vrienden zitten te whatsappen, pingen of facebooken. En de email is een slapende blijver waar niemand op reageerd. Dus gaan we maar twitteren dat we niemand meer kunnen bereiken, en dat klopt tenzei je je twitter aan je linkedin buzz en hyves gekoppeld hebt.

Ik weet zelf ook niet meer waar ik moet kijken. Het is best leuk allemaal, maar tussendoor raak ik vrienden kwijt omdat ze anders communiceren dan ik doe. En terug naar de goede oude tijd van de sms een jaartje of 4 terug klinkt leuk maar is geen optie meer. Alleen er is geen logische weg vooruit.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 03:12

SmartDoDo

Woeptiedoe

-> TP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik doe wel mee hoor :)

Momenteel heb ik een iPhone 4 en een simpele Samsung, die van m'n moeder (64) is geweest. Die Samsung kan echt alleen bellen en die gebruik ik nu voor werk, omdat ik cijfertoetsen miste. Daarvoor had ik een Nokia E72 als tweede telefoon, maar dat vond ik overdreven, dus die ligt nu in de la.

What'sApp en Ping sla ik over. Ik sms nog. Verder doe ik op de iPhone wel alles: Twitter, Foursquare, Facebook en hij synchroniseert met Exchange voor werk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 21:38

Gwannoes

Solderen moet je leren

Marzman schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:05:
[...]
Ik ga in Juni naar Simyo, dat is een prepaidprovider, maar ze hebben nu ook abo's die veel aantrekkelijker zijn. Ik geloof 12 euro voor 250 belminuten/sms en 1GB data. Dat ga je prepaid niet krijgen.

Verder kan ik me wel een beetje vinden in de omschrijvingen en nu KPN alles wil gaan tarieveren (en Vodafone vast ook wel weer strenger gaat blokkeren) voegt internet niet meer [...]
Simyo is fijn ja.
Wist je trouwens dat Simyo gewoon van KPN is? Ik verwacht dat die tarievering daar ook snel zal toeslaan...

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik kan me eigenlijk wel vinden in je verhaal en heb geprobeerd om mijn smartphone destijds te verkopen. Hierna heb ik een (jawel) splinternieuwe Nokia 6210 uit de kast gehaald.

Ik heb dit 3 dagen volgehouden. Ik vond het moeilijker dan stoppen met roken. _O- Ik ging mijn laptop en iPod touch meer gebruiken om dezelfde informatie op te halen en uiteindelijk heb ik weer dezelfde smartphone aangeschaft...

Voor mij werkt het ook verslavend. 's ochtends gelijk even de diverse fora checken, mail, nieuws en dergelijke. Ieder onbesteed momentje gaat het handje weer in de zak en komt dat ding weer tevoorschijn (Ik heb het over de telefoon :( ).

Nu ga ik er wel bewuster mee om en lees zelfs af en toe weer tijdsschriften, kranten en boeken. Dan blijft de smartphone bewust op tafel liggen en soms zet ik hem gewoon bewust uit. Ik hoop dat ik daarmee op de goede weg ben ;) Het zorgt in ieder geval voor meer rust.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• koelkast
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:19:
Ik kan me eigenlijk wel vinden in je verhaal en heb geprobeerd om mijn smartphone destijds te verkopen. Hierna heb ik een (jawel) splinternieuwe Nokia 6210 uit de kast gehaald.

Ik heb dit 3 dagen volgehouden. Ik vond het moeilijker dan stoppen met roken. _O- Ik ging mijn laptop en iPod touch meer gebruiken om dezelfde informatie op te halen en uiteindelijk heb ik weer dezelfde smartphone aangeschaft...

Voor mij werkt het ook verslavend. 's ochtends gelijk even de diverse fora checken, mail, nieuws en dergelijke. Ieder onbesteed momentje gaat het handje weer in de zak en komt dat ding weer tevoorschijn (Ik heb het over de telefoon :( ).

Nu ga ik er wel bewuster mee om en lees zelfs af en toe weer tijdsschriften, kranten en boeken. Dan blijft de smartphone bewust op tafel liggen en soms zet ik hem gewoon bewust uit. Ik hoop dat ik daarmee op de goede weg ben ;) Het zorgt in ieder geval voor meer rust.
Kijk, dat laatste, dat bedoel ik nu. Ik grijp ook altijd dat ding vast om 'even m'n mail te checken' of even een twitterpost te doen. Met het feit dat je altijd mobiel bereikbaar bent, is er ook een bepaalde verwachting ontstaan. Dat komt de rust niet ten goede. Niet dat ik een kluizenaarsleven nastreef, maar iets meer rust zou soms wel prettig zijn. Maar.. dan moet het wel worden geaccepteerd door je omgeving :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

PrePaid? Dat doe ik echt nooit meer. 1 keer gedaan omdat ik was vergeten dat ik m'n abo had opgezegd (nou ja, ik had na 2 maanden het abo al opgezegd, was dus meer de datum vergeten zeg maar dat ik afgesloten zou worden).

Die maand dus prepaidkaartje gekocht van 10 euro, en daarnaast nog eens 4x 10 euro er bij moeten halen.

Ik heb nu een sim-only abo voor 12 euro. Nee, prepaid is niks voor mij.

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gwannoes schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:18:
[...]

Simyo is fijn ja.
Wist je trouwens dat Simyo gewoon van KPN is? Ik verwacht dat die tarievering daar ook snel zal toeslaan...
Het is inderdaad KPN, maar ik zit nu bij Telfort (ook KPN) en die hebben ook aangegeven dat hun klanten ook gemonitord worden door KPN met DPI. Het is allemaal een beetje meer van hetzelfde. Vodafone wil ook meer uit internet gaan verdienen en T-Mobile vind ik geen optie (te slecht hier).

/▌

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Prepaid heb ik nooit gehad. Vind het te duur als je toch met enige regelmaat belt en smst. Zelf heb ik een simonly voor 15 euro in de maand. En een SE W995. En dat is eentje met de vorm/onderdelen van een domme telefoon maar met de functies van een smartphone. Kan er dus gewoon via 3G/WiFi op internetten en al het andere wat op een smartphone ook kan. Alleen heb ik een klein tft-lcd scherm van ik meen 2,55". En toch: het ding doet wat ie moet doen voor mij (bellen, smsen en internetten) waarbij ie pas opgeladen dient te worden na 4 dagen gebruik. Geen smartphone die dat al haalt tegenwoordig ala categorie: android/iPhone 4.

Het lonkt wel hoor een androidtoestel. Maar ik heb zelf geen noodzaak over te stappen. Whatsapp kan geeneens op mijn toestel en daarnaast doen maar heel weinig mensen in mijn vriendenkring daar aan. Dus moet je toch blijven smsen. Syncen met pushmail? Ik log t.z.t. zelf wel in en zie of er nieuwe emails zijn. Je mobiel gebruiken als navigatie? Dat trekt enkel de accu sneller leeg en je hebt zo'n ding om mobiel bereikbaar te zijn. Je androidtoestel rooten en doen wat je ermee wil doen? (ergo: customisen) Tja, geen behoefte aan. De android/Iphones tegenwoordig zijn gewoon echt complete computers op zakformaat geworden. Mooie technologische ontwikkeling maar of ik dat nu nodig heb? Niet bepaald.

Als ik kan bellen/smsen en af en toe internetten in de trein dan is het prima. Jaren geleden was de overgang van bellen naar smsen en bellen. Vervolgens kwam daarbij: bellen/smsen & muziek luisteren. Foto's maken kwam erbij en ten slotte internet/sociale netwerksites en de hele rimram. In het begin deed ik er fanatiek aan mee met muziek luisteren en fotograferen met mijn SE W800i. Maar na verloop van tijd ebte dat weg en bleef ik bij bellen/smsen. Nu met mijn SE W995 is het bij bellen/smsen internetten gekomen. Maar das ook meer omdat het kan. Niet zo zeer omdat het nu nodig is. Thuis heb je een computer staan, op het werk/studie ook. Maakt het dan uit dat je tussen thuis en werk en dus op pad bent even niks kan checken? Voor sommigen maakt dat veel uit.

En dus gaat iedereen massaal aan de smartphone, tegenwoordig android/iphone/blackberry en aanverwanten. Terwijl er tegelijkertijd ook een grote groep is die blijft bij het aloude gebruik van bellen/smsen. Want dat is waarom het mobieltje erbij gekomen is: opdat terwijl je van de huistelefoon verwijdert bent toch gebelt kan worden. Dat daar anno 2011 tig communicatiemogelijkheden bij gekomen zijn doet niks af aan het concept van het mobiel bereikbaar zijn. En voor mij hoeft dat enkel middels bellen en smsen. Begrijp daarom ook goed waarom je er aan zit te denken terug te gaan. Ik zou echter niet terug gaan naar prepaid. Je bent immers nu gewend aan een zekere mate van bel/sms/internetgedrag. Dat gaat qua rekening flink tegenvallen zodra je met prepaid zit. Dus neem een simonly. Zelfde voordeel van prepaid: lage maandlasten en voordeel van abonnement: elke maand automatisch opwaarderen ;)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joosie200 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:54:

En dus gaat iedereen massaal aan de smartphone, tegenwoordig android/iphone/blackberry en aanverwanten. Terwijl er tegelijkertijd ook een grote groep is die blijft bij het aloude gebruik van bellen/smsen. Want dat is waarom het mobieltje erbij gekomen is: opdat terwijl je van de huistelefoon verwijdert bent toch gebelt kan worden. Dat daar anno 2011 tig communicatiemogelijkheden bij gekomen zijn doet niks af aan het concept van het mobiel bereikbaar zijn. En voor mij hoeft dat enkel middels bellen en smsen. Begrijp daarom ook goed waarom je er aan zit te denken terug te gaan. Ik zou echter niet terug gaan naar prepaid. Je bent immers nu gewend aan een zekere mate van bel/sms/internetgedrag. Dat gaat qua rekening flink tegenvallen zodra je met prepaid zit. Dus neem een simonly. Zelfde voordeel van prepaid: lage maandlasten en voordeel van abonnement: elke maand automatisch opwaarderen ;)
Dat klopt gedeeltelijk. Op veel plaatsen kan je via Wifi ook voipen met je smartphone. Als je dat gebruikt voor de lange gesprekken dan ben je natuurlijk veel goedkoper uit. Dat is ook de reden dat de telecomboeren nu lichtelijk in paniek raken en waarom KPN en Vodafone in het nieuws komen met veranderingen.

/▌

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 08:52
Ik herken me wel in het verhaal van de TS, zei het in iets minder extreme vorm (Ik neem mijn smartphone bijvoorbeeld niet mee naar bed ;))

Ik heb zelf een HTC-hero, en ik denk dat je nieuwe behoeften creeert door altijd alles te kunnen met je smartphone. Dat je jezelf afhankelijk maakt, terwijl het zonder misschien wel veel relaxter leven is. Navigatie is handig, maar als je het niet hebt zorg je dat je voorbereid bent voordat je van huis gaat. Mail altijd binnenhalen is eigenlijk alleen maar irritant, maar als je telefoon het kan wil je het wel. Etc....

Ik zat erg te twijfelen om een Galaxy SII te nemen, of terug te gaan naar een simpele telefoon. Het is het laatste geworden, en vanaf morgen ben ik waarschijnlijk de trotse bezitter van een Nokia C1-02 :) Ik ben benieuwd hoe het bevalt, ik verwacht dat ik er gelukkiger van wordt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik kan me heel goed voorstellen, dat iemand die bijna dwangmatig Facebook en/of Hyves "moet" updaten en dan ook nog eens op twitter moet melden, dat hij zonet een boterham met pindakaas heeft gegeten, het gevoel krijgt, dat hij geleefd wordt, zou ik waarschijnlijk zelf ook hebben. Daarom ben ik er maar niet aan begonnen ;), heb ze geen van allen, waarbij het natuurlijk helpt, dat ook maar een paar mensen in onze vriendenkring hier intensief mee bezig zijn, met de meesten kunnen we nog op "ouderwetse" manier (bellen, emailen en 't leukste, gewoon persoonlijk zien) contact houden. En ook die paar, die wel facebooken, twitteren, etc. kun je natuurlijk nog gewoon bellen.

Maar internet op mijn mobiel zou ik niet meer willen missen, ik pak mijn smartphone vaker, om even iets op te zoeken of een mailtje te versturen, dan om te bellen. En mijn telefoon mag ook mee naar de slaapkamer, want ik gebruik hem als wekker. Dit is dan wel 't exemplaar (ik heb twee abo's) met 't nummer, dat slechts een handjevol mensen kent, en die mogen me ook 's nachts storen.
De telefoon met 't abo, waarvan "iedereen" het nummer weet, wordt 's nachts uitgeschakeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bio
Marly schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 04:48:
Ik kan me heel goed voorstellen, dat iemand die bijna dwangmatig Facebook en/of Hyves "moet" updaten en dan ook nog eens op twitter moet melden, dat hij zonet een boterham met pindakaas heeft gegeten, het gevoel krijgt, dat hij geleefd wordt, zou ik waarschijnlijk zelf ook hebben. Daarom ben ik er maar niet aan begonnen ;), heb ze geen van allen, waarbij het natuurlijk helpt, dat ook maar een paar mensen in onze vriendenkring hier intensief mee bezig zijn, met de meesten kunnen we nog op "ouderwetse" manier (bellen, emailen en 't leukste, gewoon persoonlijk zien) contact houden. En ook die paar, die wel facebooken, twitteren, etc. kun je natuurlijk nog gewoon bellen.

Maar internet op mijn mobiel zou ik niet meer willen missen, ik pak mijn smartphone vaker, om even iets op te zoeken of een mailtje te versturen, dan om te bellen. En mijn telefoon mag ook mee naar de slaapkamer, want ik gebruik hem als wekker. Dit is dan wel 't exemplaar (ik heb twee abo's) met 't nummer, dat slechts een handjevol mensen kent, en die mogen me ook 's nachts storen.
De telefoon met 't abo, waarvan "iedereen" het nummer weet, wordt 's nachts uitgeschakeld.
Dwangmatigheid was voor mij echt geen issue. De vraag van mijn kant is dan ook vooral of je uiteindelijk echt blijer wordt van altijd een mailtje kunnen sturen, of even iets op kunnen zoeken. Je went eraan, en daarom wil je niet meer zonder, omdat het handig is. En natuurlijk, dat is het ook ;) Maar mijn hypothese is dat je veel meer van het leven kan genieten zonder al die informatie en afleiding, zonder de tijd en aandacht die een smartphone opslurpt t.o.v. een simpel mobieltje.. smartphones nemen enorm veel tijd in van hun eigenaars, kijk maar eens hoe vaak ze erbij gepakt worden op bijvoorbeeld verjaardagen om de nieuwste apps te showen en dat soort dingen. Natuurlijk is het ook hardstikke leuk en interessant allemaal, maar er zijn denk ik leukere dingen om je tijd in te stoppen. En om gesprekken over te voeren.

Na 3 dagen is mijn nokia c1-02 nog maar een streepje van de batterij kwijtgeraakt :)

[Voor 5% gewijzigd door Bio op 30-05-2011 14:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tja... blijer wordt je er misschien niet van, maar het is handig, zoals je zelf ook al zegt. Wanneer je bijv. een advertentie hier of op Marktplaats hebt staan en iemand mailt 's morgens een vraag, kun je daar sneller op reageren. Op mijn werk zit ik niet altijd achter de pc en mensen hebben minder geduld, dan een jaar of tien geleden, wanneer je met antwoorden wacht, tot je 's avonds thuis achter je pc zit, hebben ze vaak al van iemand anders gekocht. En omdat ik vaak met de fiets naar m'n werk ga, is Buienradar ook heel nuttig :)

Overigens doet mijn telefoon zeker niet de rondte op verjaardagen, om appjes te showen, ik had in 2002 al mijn eerste smartphone, lang voordat het mode werd en ik heb toch de indruk dat "oude" smartphone-eigenaren dit nauwelijks doen, 't zijn meer de mensen, die pas hun eerste of tweede smartphone hebben en dan vooral de bezitters van iPhones en de duurdere Androids (Desire, Galaxy, etc.).

We hebben trouwens ook nog een Nokia 1600, die is nog simpeler, dan de C1-02 en doet nog langer met z'n batterij. Mijn man neemt hem meestal mee, wanneer hij bij wat slechter weer met de honden gaat wandelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmmeeehhh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05 07:13
Kan me wel vinden in je verhaal. Ben zelf ook nogal 'verslaafd' aan mijn mobiele telefoon. Krijg binnenkort de samsung galaxy s2 en dat zal het er niet beter op maken denk ik zo :P typ deze post ook vanaf mijn mobiel.

En het geeft inderdaad soms wel wat chaos in je kop, constant je facebook checken als je je verveelt bijvoorbeeld. Maarja... het missen zou ik het ook niet willle. Ik reis per dag 2 uur met de trein en dan is een smartphone toch wel ideaal. Zoek vaak allerlei interessante artikelen op om in de trein te lezen, ik ben een ramp als het aankomt op de weg vinden dus ik slinger google maps aan als ik de weg kwijt ben, dat zijn toch wel handige dingen die ik niet zou willen missen.

en ach.. de een steekt een sigaret op als hij zich verveelt, de ander pakt z'n telefoon. Lijkt me dit toch een gezondere hobbie :P

www.timvanhelsdingen.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Heb nu een 3G iPad, en eigenlijk gaat alles wat ik eerst op mijn iPhone deed een stuk makkelijker. Ik kijk het nog even aan maar ik overweeg een "simpele" telefoon te nemen welke wel VoIP, Exchange Synchronisatie (contacten en afspraken) en Whatsapp kan.

• XoReP
  • Laatst online: 30-05 23:17
Ik herken me er totaal niet in :P Juist het vele gebruik nu van mijn mobiel geeft me meer dat het de prijs rechtvaardigd ;)

Moet ook bekennen dat ik me erg ongemakkelijk voel als ik onderweg ben zonder mijn vetrouwde smartphone :P

[Voor 30% gewijzigd door XoReP op 01-06-2011 02:05]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:46
Ik vind het soms handig dat ik niet meteen mijn laptop hoef te pakken, maar even wat kan opzoeken op mijn telefoon. Ook vind ik het uitermate prettig om in de trein/bus te internetten. Echter gebruik ik mijn smartphone weinig als ik thuis ben of bij vrienden. Af en toe even nieuws lezen, maar niet de gehele avond/tijd op dat ding bezig zijn.

Voor mij is een goede smartphone onmisbaar geworden, en terug naar prepaid? Dat al helemaal niet meer!

• Bio
Nee, de discussie lijkt me eigenlijk ook meer gaan over een simpele bel+sms telefoon of een smartphone met internet. Prepaid is voor niemand voordelig volgens mij...

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 17:31
Voor mij dus wel ;)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Polster
  • Laatst online: 08:32
Ik vind de smartphone juist een zege. Dit is toch wat we altijd gewild hebben sinds de eerste Star Trek aflevering ;) Altijd navigatie bij de hand, je locatie makkelijk doorsturen, foto snel delen, info opzoeken op internet etc.

Het hele social media gedoe met twitter,FB, hyves is dan weer veel minder aan mij besteed. Ik heb het wel en kijk er af en toe op maar echt interesseren doet het mij niet.

• koelkast
  • Niet online
Jo-hannes schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:07:
Ik herken me wel in het verhaal van de TS, zei het in iets minder extreme vorm (Ik neem mijn smartphone bijvoorbeeld niet mee naar bed ;))

Ik heb zelf een HTC-hero, en ik denk dat je nieuwe behoeften creeert door altijd alles te kunnen met je smartphone. Dat je jezelf afhankelijk maakt, terwijl het zonder misschien wel veel relaxter leven is. Navigatie is handig, maar als je het niet hebt zorg je dat je voorbereid bent voordat je van huis gaat. Mail altijd binnenhalen is eigenlijk alleen maar irritant, maar als je telefoon het kan wil je het wel. Etc....

Ik zat erg te twijfelen om een Galaxy SII te nemen, of terug te gaan naar een simpele telefoon. Het is het laatste geworden, en vanaf morgen ben ik waarschijnlijk de trotse bezitter van een Nokia C1-02 :) Ik ben benieuwd hoe het bevalt, ik verwacht dat ik er gelukkiger van wordt ;)
Oké, ben benieuwd of je al gelukkiger (=rustiger?) bent geworden van het feit dat je bent overgestapt?
Zo'n Nokia is trouwens wel een zware jongen volgens bol.com:
Productinformatie

Service en garantie
2 jaar Nederlandse fabrieksgarantie
Inclusief

Nokia C1-01
Nokia Batterij BL-5CB
Nokia Compacte Lader AC-3
Nokia Stereo Hoofdtelefoon WH-102
Beknopte gebruikershandleiding

Kleur(en)
Zwart
Afmetingen (b x h x d)
45 x 108 x 14 mm mm
Gewicht
78 kg
Introductie
2011
Artikelnummer
002S8V9
EAN
6438158252479
78 wat???

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben er wel blij mee eigenlijk, even checken op Skype, muziekje aanzetten (via mpd naar mijn Stereo), onder de douche radio streamen, als ik ga slapen een muziekje of tv-show aanzetten. Maar de meeste van die dingen is allemaal via wifi.

Wat wel via mijn data abo gaat is: nieuws checken, pushmail en dat is het eigenlijk wel. Meer dan 10 euro per maand zou ik daar zeker niet voor over hebben, ga nu 5 euro per maand betalen (Simyo met de voorwaarden dat het nog een heel jaar voor 5 euro is ipv 3 maanden). Als ik op mijn werk ook via wifi online zou kunnen zou ik het al helemaal niet nodig hebben, Google Navigatie is dan nog handig als ik weer eens verdwaald ben, maar een offline navigatie voldoet ook prima.

/▌

• Mark.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

Ik heb een vraag tussendoor. Als je besluit je vast mobiel abonnement niet te willen verlengen van je huidige mobiel/smartphone met internet mogelijkheden e.d. kun je dan met een gerust hart een prepaid kaart er in doen zonder bang te zijn dat deze stilletjes wordt leeggetrokken door je mobiel?

De reden van de vraagstelling is dat ik weleens hoor dat er je mobiel altijd bij een vast abonnement altijd aanstaat waardoor de kosten(aftrek beltegoed) gewoon doorlopen zelfs als je niet belt. :/ (bv.als je in het buitenland bent) Of is dit een broodje aap verhaal?

De mens wikt maar God beschikt.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is een broodje-onwetende-consument verhaal. Je kan alles gewoon uitzetten op je telefoon en je kan het ook nog via de telecomprovider uit laten zetten (dat laatste heb ik wel eens laten doen voor een Windows Mobile toestel dat steeds automatisch de netwerkinstellingen weer downloade en automatisch instelde nadat ik het verwijderd had). Maar op de Android die ik nu heb is het heel simpel uit te zetten, sterker nog roaming (internet in het buitenland) moet je apart aanzetten en er zit in mijn huidige rom nu zelfs een "roaming in het binnenland" optie (handig als je Telfort hebt, want dan moet roaming aanstaan anders werkt het niet).

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mooseathome
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-12-2019
Ik ben terug naar prepaid van AldiTalk (MEDION mobile) (KPN netwerk)
Dit in een smartphone en bellen naar andere Aldi is 4 cent per minuut internet is 7,99 voor 250 MB per maand, geldigheid beltegoed is 1 jaar, opwaarderen is 10 euro, aanschaf simpakket 10 euro en je krijgt standaard 13 euro op je simkaart ook 1 jaar geldig. Alles gaat via KPN, dus codes als voicemail uit/aan 12339/12331 werken gewoon. Dit in tegenstelling van andere providers op KPN.

Internet werkt goed, whatsapp, skype, internet, email, msn het werkt allemaal, dit kost aanzienelijk minder dan een abonnement, als ik thuis ben of op het werk dan pakt het toestel wifi punten, onderweg in de trein kan ik het laatste nieuws bekijken. Perfect zo!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Internet op een friemelapparaat van 10 cm heb ik nooit wat gevonden... Gewoon een goedkoop abonnement met bellen/SMS in de bundel en klaar.
Het valt me wel op dat iemand opbellen meer werk is dan vroeger op mijn Nokia 3310... En ik verbaas me er over dat er serieus mensen zijn die veel meer geld uitgeven aan iets onbenulligs als een telefoon, dan aan een laptop waar je veel meer mee kan.

[Voor 26% gewijzigd door RemcoDelft op 03-06-2011 19:58]

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik zit al 7 jaar lang op prepaid, mag dat ook? Voor mijn werk zit ik 8 uur per dag achter een pc, 's avonds en in het weekend heb ik weinig behoefte om constant mijn mail of twitter bij te houden (heb verder ook geen hyves/facebook/linkedin of andere social-media dingen).

Ik mail regelmatig, sms af en toe en bel bijna nooit. Heb de goedkoopste Nokia die alleen kan sms'en en bellen (geen camera oid) en mijn pre-paid dingetje van T-mobile stelt mij in staat om voor 4 cent te sms'en en voor 17 cent/min te bellen.

Voor die paar tientjes per jaar vind ik het zonde om over te stappen op een abonnement waar je toch als snel minimaal 15 euro per maand voor kwijt bent wil je kunnen bellen en sms'en en een klein beetje internetten.

ps: ik ben het helemaal eens met RemcoDelft hierboven, verbaas me er ook regelmatig over dat mensen rustig 500 euro overhebben voor een telefoon, maar vervolgens niet willen investeren in een beetje degelijke thuis-pc of laptop waar ze ook regelmatig gebruik van maken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Prepaid heb ik een tijdje gedaan, maar dat vind ik vervelend bellen omdat je direct betaald voor je verbruik en deze kosten per minuut ook wat hoger liggen. Voor 7 euro per maand heb je nu 300 belminuten bij Simyo. Dat is veel relaxter bellen en vast niet veel duurder als wat je prepaid kwijt bent. Als je wilt internetten moet je er natuurlijk nog een data-abo bijnemen, of je pakt wifi, of je zet alle autosync dingen uit en betaald per MB. Als je alleen af en toe je mail controleert (dat kost nauwelijks data) dan is dat misschien nog wel het goedkoopste. Jammer dat ze bij Simyo niet ook een "een belminuut staat gelijk aan 1 MB" model hebben. Als je er bewust mee omgaat dan kun je daar ook prima mee uitkomen (thuis op de wifi en verder alleen data aanzetten als je het gebruikt, gaat je accu ook nog eens veel langer mee omdat niet alles synced op de achtergrond)

Een iPhone van 700 euro vind ik ook wat veel van het goede. Voor 130 euro heb je een budget Android waar je ook leuke dingen mee kan doen.

/▌

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:31

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik ben sinds dit weekend van mijn T-Mobile simonly over naar Simyo 50 voor 2,99 per maand. Ik gebruik hiervoor nog mijn inmiddels 3 jaar oude Nokia N82. Een smartphone die ik ooit met internetabbo heb aangeschaft.
En wat bleek, ik keek 1x per maand op buienradar en flitsservice. Verder deed ik helemaal niks met internet.

Als ik bijvoorbeeld afgelopen weekend op het TT festival keek waar ik was, dan zie je de helft van de mensen echt de hele tijd met een telefoon in de handen staan waar ze van alles op bekijken en berichten sturen. Terwijl ze staan de dansen... 8)7 En dan denk ik, kom op jongens er bestaat nog meer dan je telefoon, kijk maar eens om je heen! Om je heen zijn ook mensen! Daar heb je je telefoon niet voor nodig.

Het liefst zou ik nog een simpelere (kleiner, dunner) telefoon hebben met een nog langere standby tijd (ik haal nu een dag of 6 met een enkele keer bellen of een sms), maar ach voorlopig doet mijn N82 het nog prima. En het voordeel, hij maakt ook best aardige foto's.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee