Toon posts:

hoofdtelefoon kopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Hallo,

nu mijn oude sony mdr v150 opnieuw gebroken is (na een half jaar), is het voor mij weer tijd om een nieuwe headphone te kopen, heb al wat opzoeking gedaaan op tweakers/youtube/google, maar word er niet zoveel wijzer uit

mijn budget ligt op circa 50 euro

mijn eisen zijn:
- een stevige, duurzame "behuizing" van de koptelefoon, ik heb namelijk niet graag dat ie al na een half jaar kapot/gebroken is
- een uitgebalanceerde geluidsweergave, met eventueel nadruk op instrumenten/instrumentale muziek (ik luister zowat naar alle genres, op hiphop/rap/r&b/... na), ook piano
- een goede bassweergave, maar niet overdreven
- gesloten
- liefst een niet al te grote, een die op de oren en niet om de oren zit => supra-aural

ik lees bv dat de AKG K 518 DJ een zeer degelijke koptelefoon is, maar met overdreven bas, wat ik dan ook weer niet wil, ook leek de bevestiging van de luidsprekers aan de beugel mij ietwat zwakjes en blijkt dat de beugel erg strak rond het hoofd zit (wat denk ik wel verholpen kan worden?)

dank bij voorbaat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ik heb even in de kast gekeken, Sennheisser HD437?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:00

Touchdomex

Meisje!

bertp1 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:34:
Hallo,

nu mijn oude sony mdr v150 opnieuw gebroken is (na een half jaar), is het voor mij weer tijd om een nieuwe headphone te kopen, heb al wat opzoeking gedaaan op tweakers/youtube/google, maar word er niet zoveel wijzer uit

mijn budget ligt op circa 50 euro

mijn eisen zijn:
- een stevige, duurzame "behuizing" van de koptelefoon, ik heb namelijk niet graag dat ie al na een half jaar kapot/gebroken is
- een uitgebalanceerde geluidsweergave, met eventueel nadruk op instrumenten/instrumentale muziek (ik luister zowat naar alle genres, op hiphop/rap/r&b/... na), ook piano
- een goede bassweergave, maar niet overdreven
- gesloten
- liefst een niet al te grote, een die op de oren en niet om de oren zit => supra-aural

ik lees bv dat de AKG K 518 DJ een zeer degelijke koptelefoon is, maar met overdreven bas, wat ik dan ook weer niet wil, ook leek de bevestiging van de luidsprekers aan de beugel mij ietwat zwakjes en blijkt dat de beugel erg strak rond het hoofd zit (wat denk ik wel verholpen kan worden?)

dank bij voorbaat
Sorry dat ik het vraag maar een raar eisen lijstje heb je met die gesloten en die geluidseisen... Imho een onhaalbare aangezien een gesloten eigenlijk niet bekend staat om zijn uitgebalanceerde geluid. Wel om de bassweergave en de afsluiting van buitenaf.

Voor jou budget en eisen zou ik persoonlijk kijken naar de PX serie van Sennheiser. Vooral de open varianten staan bekend om hun gebalanceerde geluid en de goede bassweergave. Passen perfect in je budget en zijn het overwegen serieus waard!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:35

mr.paaJ

generatie cmd+z

Geen rare wensen hoor, ik heb er een die bijna voldoet (op de prijs na :p)... maar de complete combinatie haal je idd niet in dit budget. Heb je zelf al wat gevonden? Probeer die 518 iig zelf eens te beluisteren voor wat referentie.

De PX200 II is zeker leuk, maar valt niet onder duurzaam... of zit daar zo'n doosje bij? De nieuwe HD4xx series is ook het proberen waard denk ik, maar loop eens een zaak binnen om zelf wat te testen.

Tweedehands Audio Technica ES7 of M50 kan interessant zijn, vaak te vinden op de verkoopsectie van head-fi. De M50 kort gehoord en heeft me positief verrast, bas viel alleszins mee maar is wel wat groter. ES7 zelf gehad, beviel me erg goed maar een speels geluid (vriendin heeft hem nu).

Ik heb trouwens zelf ook de V150 gehad geloof ik, maar geen idee wat me bezielde... snel vervangen voor de HD201 die me veel beter beviel. Niet geweldig, niet duurzaam, maar ook zeker niet duur ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

mr.paaJ schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:12:
Geen rare wensen hoor, ik heb er een die bijna voldoet (op de prijs na :p)... maar de complete combinatie haal je idd niet in dit budget. Heb je zelf al wat gevonden? Probeer die 518 iig zelf eens te beluisteren voor wat referentie.

De PX200 II is zeker leuk, maar valt niet onder duurzaam... of zit daar zo'n doosje bij? De nieuwe HD4xx series is ook het proberen waard denk ik, maar loop eens een zaak binnen om zelf wat te testen.
PX200 II krijg je geen doosje meer bij afaik. Bij de PX100 krijg je die wel, PX100 II krijg je alleen een zakje :') Dat zegt alleen niets over de bouwkwaliteit. Dingen zijn belachelijk duurzaam. Het enige probleem wat ze hebben is eigenlijk wat alle koptelefoons hebben en dat is kabelbreuken. Iets wat overigens echt vaak voorkomt in mijn geval. Maakt niet uit wat voor koptelefoon :') De rest is echt goed gebouwd eigenlijk. Ik heb zelf een PX100 en PX100 II en ik kan alleen maar positief zijn over de bouwkwaliteit. Hoe niet stevig hij eruit ziet en aanvoelt. Hoe stevig hij eigenlijk is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
is de px200 II de meerprijs van 20 euro tov de px100 II waard?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

bertp1 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 18:15:
is de px200 II de meerprijs van 20 euro tov de px100 II waard?
Imho niet maar dat is iets wat je voor jezelf moet uitzoeken. Afaik is het enige echte verschil gesloten tegen half-open. Ik zou zelf gaan voor de half-open koptelefoon. Niet alleen vanwege de prijs maar ook vanwege het geluid. Ikzelf prefereer het heldere geluid van een half-open koptelefoon tegenover het imho wat zware en basserige geluid van een gesloten koptelefoon.... Iets wat je alleen zelf kan bepalen eigenlijk :)

Zelf zou ik dus gaan voor de PX100!

• bertp1
  • Niet online
ok thx voor jullie hulp
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee