Toon posts:

Scaling fout?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rbadal
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 01:01
Beste mensen,

Ik heb een raar probleem; sinds eergisteren heb ik, als ik mijn PC aan doe, last van een 'oversized' beeldscherm. Ik gebruikte normaal een resolutie van 1024*768. Daarmee was mijn scherm perfect gevuld en waren de letters in het beeld niet vervormd. Sinds eergisteren valt mijn PC beeld buiten mijn scherm. Hieronder een voorbeeld met wat ik precies bedoel:

De zwarte lijn is mijn monitor/tv (Philips 26pfl5322/12) en de rode lijn is waar mijn resolutie eindigt.
Ik heb de volgende videokaart: HD5670. Daarvan heb ik de drivers ook al opnieuw geïnstalleerd, dit heeft helaas niet geholpen. Ik draai Windows 7 x64 bits.
Hier de specs even op een rijtje:

Moederbord: p8h67-m
Processor: Intel core i7 2600k
Geheugen: 6 GB DDR3
HD:1 TB HD 7200 RPM
Videokaart: ATI HD5670

Wat mij opgevallen is is dat als ik mijn computer opstarten dat het bootscherm (waar je normaal op del moet drukken om in de bios te komen) ook buiten het beeld valt :s
De computer is overigens met een HDMI kabel aan de TV aangesloten. Andere HDMI poort heb ik ook al geprobeerd, heeft helaas niet geholpen. Ook een her-installatie van Windows helpt niet :S

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Bestaat er een programma waarmee ik het beeld kan scalen? Bij nVidia kon je dit doen via de driver software, als ik dit bij ATI wil doen blijft het beeld grijs en kan ik niet scalen. Zie afbeelding:

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Als het goed is zit er ergens op je beeldscherm een knopje om dit te herstellen. Bij mij heet die "Auto" geen idee hoe Philips m noemt. Kijk eventjes welke knopjes er op je beeldscherm zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:43
Panel resolution: 1366 x 768p

Kun je deze resolutie eens instellen? omdat je hem via HDMI aansluit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rbadal
Ik heb alle resoluties geprobeerd, geen 1 maakt mijn beeld passend. De enigste resolutie waarmee ik een beetje kan werken is: 1152*648. Daarmee zie ik tenminste mijn startbalk, ook al lijkt het een beetje op een 4:3 effect. De 'auto' knop heb ik niet op mijn monitor, waarschijnlijk omdat het ook mijn TV is...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-05 17:24

Grozno

acts without consequence!

Hebben de AMD drivers geen optie voor over- en underscan?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rbadal
Jawel, maar die kan ik niet selecteren, zie afbeelding 2, dat vinkje onderaan heb ik ook aangevinkt maar helaas zonder resultaat...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

en switch eens van monitor/gpu?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:52
Heb je je TV zo ingesteld dat ie het beeld onveranderd weergeeft, dus 1:1 mapping? Dan moet je met 1366x768 gewoon netjes alles in beeld krijgen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rbadal
Op mijn MOBO zit ook een HDMI port, alleen als ik daar een kabel in steek zie ik geen beeld. In de BIOS kan ik ook nergens vinden hoe/waar ik deze kan enablen.. :S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rbadal
NoepZor schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:39:
Heb je je TV zo ingesteld dat ie het beeld onveranderd weergeeft, dus 1:1 mapping? Dan moet je met 1366x768 gewoon netjes alles in beeld krijgen.
Ik heb hier niets aan veranderd, hij deed het in het begin ook gewoon goed. Waar kan ik deze optie vinden? In het menu van mijn TV zie ik niets over resoluties/mapping...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rbadal
Hmm net even mijn onboard videokaart gebruikt met helaas hetzelfde resultaat. Toen ff de stroom van de TV eraf gehaald. Minuutje gewacht, en me laptop via HDMI aangesloten, met helaas hetzelfde resultaat. Als ik een TFT scherm van mijn oude PC gebruikt dan komt het beeld wel goed tevoorschijn. Kan ik hieruit concluderen dat mijn TV defect is? :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rbadal
Iemand advies?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:21
Overscan uitzetten op je televisie ;)

• rbadal
Niels_1989 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:35:
Overscan uitzetten op je televisie ;)
Aiiiiiiiiiiiiiiiiiiii hij werkt :) :) :) :) :) !!!!!!!! Mijn breedbeeld op mijn TV stond uit.. Wat een lompe actie wuahaha maar hij werkt nu!! Thnx people!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee