Toon posts:

hulp nodig bij keuze tv voor slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:50
Hallo, ik ben morgen jarig (18) en van me verjaardagsgeld wil ik graag een Full-HD! led tv kopen voor op me slaapkamer :P (rond 30-40"?)
nou zat ik wat op internet rond te zoeken naar tv's, maar der zijn zoveel modellen met bijna gelijke specificatie's dat ik de bomen door het bos niet meer zie :(

Mijn plan is om de tv aan te sluiten via HDMI op mijn pc (Core i7 860, HD5870), zodat ik tv kan kijken met een Anysee E30 Combo Plus (ook nog aan te schaffen) en Media Center, verder wil / ga ik er wss ook op gamen (first-person shooters) :D
het scherm gaat ook worden gebruikt voor het normale werk van me pc, dus beetje internetten, briefen typen, school werk (ict-opleiding), enz.
Het is niet bedoeld als primair scherm, daar heb ik een Samsung 206BW en een HP 1730 voor.
het scherm is dus meer bedoeld voor gamen, film kijken, enz allemaal vanuit mijn bed :D (via pc)

ik heb hier al wat op de pricewatch rondgekeken, en op kieskeurig.nl, en daar heb ik veel moois gezien, maar alles lijkt op elkaar kwa spec's dus weet ik niet goed is en wat niet goed is.

hier alvast een selectie waaruit ik kwam op kieskeurig.nl:
http://www.kieskeurig.nl/...5D=open&available%5B%5D=1

Extra optie's die ik graag op de tv zou willen hebben zijn ziggo certificate, DVB-C (HD), LAN (RJ45) aansluiting, dnla en internet-tv, want dan kan ik hem later ook gebruiken zonder pc ;)

Iemand suggesties of tips voor mij ? :P

[Voor 0% gewijzigd door Chrisiesmit93 op 16-05-2011 20:04. Reden: extra optie vergeten]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Op welke punten twijfel je nu?

Je laat zien dat je je redelijk georienteerd hebt en je keuze al 'ietwat' beperkt tot bovenstaande lijst.
Waar loop je nu op stuk? Prijs? Specs (aantal poorten, beeldverbetering, etc.)?

Als je niet goed weet wat de verschillen zijn tussen die toestellen, raad ik je aan eerst de tv verder uit te pluizen. Als je niet weet wat een 'CinemaPlus' doet op je Philips schermpje, kun je de meerwaarde tussen toestellen ook niet inschatten.

Ik raad je aan je eerst in te lezen in die dingen en dan je vraag iets te nuanceren, anders wordt het wild gokken voor ons ;) :)

edit; en gefeliciteerd natuurlijk ;)

[Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 17-05-2011 20:22]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrisiesmit93
Ik heb het er nog ff snel met me buurman over gehad, en die zijn kies gewoon degene die jouw het beste lijkt kwa uiterlijk, aansluitingen, en de optie's die jij wilt, schermen zelf zijn allemaal bijna gelijk namelijk.
Dus ik denk dat ik gwn 1 van dat lijstje hierboven uitkies ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

morgen jarig, waarom heb je dan vandaag een taart bij je naam ?

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:14
fish schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:50:
morgen jarig, waarom heb je dan vandaag een taart bij je naam ?
[off] Mm... kijk de datum van de TS |:( [/off]

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
Ik kijk sinds een paar maanden op de slaapkamer naar een ue32c5100 van Samsung, een prima toestel wat volgens mij aan je eisen voldoet, en ook nog eens flink wat goedkoper als jouw selectie..

pricewatch: Samsung UE32C5100

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:29
De MM in Utrecht heeft nu de Samsung 32C6730 voor 555,- in de aanbieding, echt een toptoestel voor een leuk bedrag...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• CoolleDirkie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Lijkt me handig als je een budget opgeeft... Zou sowieso voor een groot scherm gaan, ligt natuurlijk aan je kijkafstand maar een 40 inch scherm is een beetje standaard. Ga je voor LCD of plasma? Bij Plasma is eigenlijk alles beter alleen zit je met rententie, oftewel de fosfors in je paneel zorgen ervoor dat statische beelden (denk aan logo's) blijven nagloeien, dit kan eventjes duren. Dit heeft puur met die technologie te maken van plasma. Inbranden is op de huidige plasma's is verleden tijd. Plasma heeft het voordeel van een lage inputlag en goede kleuren. Aangezien je games speelt is dat wenselijk. Maar wanneer je het scherm intensief wilt gebruiken met je PC zou ik voor LCD gaan, hoef je je niet zorgen te maken over retentie. Leuk schermen zijn de Samsung 40c650 en de Sony 40ex503. Ga je toch voor plasma, ga dan voor de Panasonic P42G20, voor zo'n 650 euro echt een aanrader!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hhoekstra schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:53:
[...]

[off] Mm... kijk de datum van de TS |:( [/off]
:D ....

Iperf

• Chrisiesmit93
bedankt voor alle informatie :D
Het budget voor de tv is MAX €650.- ongeveer.
Ik zal eens rond gaan kijken en lezen wat jullie allemaal hebben gezegd / aanbevolen.

Weten jullie ook of de Anysee E30 Combo Plus een goeie tv-kaart is voor mij, de eisen zijn dat ie met (windows 7) media center moet werken, en alle gecodeerde en hd zenders aan kan in goeie kwaliteit op kan nemen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee