Toon posts:

nieuw mobo+videokaart - 2e monitor activeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjender101
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-08-2022
Na een systeemcrash heb ik een nieuw moederbord en grafische kaart moeten kopen.
Moederbord - asrock g31m-vs2
Videokaart - MSI N8400GS

Ik heb Windows7 erop gezet.
Echter krijg ik nu maar 1 monitor aan de praat.
In de BIOS heb ik aangegeven dat de primaire grafische adapter op PCI EXPRESS zit.
De kaart heeft zowel een VGA als DVI uitgang, op het moederbord zit ook 1 onboard VGA, alleen die wil ik uiteraard niet gebruiken.
Maar ik heb het wel getest, ook die poort werkt niet zodra ik er al 1 op de MSI kaart heb zitten.

Ik kan op mij videokaart maar 1 poort tegelijk gebruiken (VGA of DVI, dat maakt niet uit).
De 2e werkt niet...
Kan dit een driver probleem zijn, ik zie in apparaatbeheer alleen maar een INTEL en een STANDAARD VGA adapter staan.
Ik denk dat de INTEL de onboard is en dat de STANDAARD VGA ADAPTER mijn msi kaart is.

Is er iemand die weet wat hier het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 23:50

InFamous

excommunicado

Donwload de laatste drivers van http://www.nvidia.co.uk en laat hem zelf zoeken naar drivers. Zodra je dat gedaan heb kan je in het config scherm nvidia een 2de monitor instellen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Je hebt wel in de instelling aangegeven dat het bureaublad uitgebreid moet worden en dergelijke?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjender101
@Rupie zover komt hij niet, ik kan geen 2e kiezen.
Ik ga de suggestie van ragdoll-csr eens proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjender101
Ik heb zojuist de drivers geinstalleerd.
Alleen dan krijg ik zodra ik mijn wachtwoord voor Windows moet invullen een zwart scherm.
Dan moet ik hem 'smerig' uitzetten en de computer met systeemherstel weer in orde maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarschijnlijk meer drivers die niet in orde zijn - heb je je chipset drivers (van de Intel G31 chipset) wel geinstalleerd :?

Klinkt alsof je na een windows (re)install niets met drivers gedaan hebt. Dat is vragen om problemen. Voortaan gewoon voor je (re)install alle drivers op een rijtje zetten en ook daadwerkelijk installeren, beginnende bij mobo chipset, gevolgd door VGA en dan de rest.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee