Toon posts:

[Testcase] Veluwse stoomtrein maatschapij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 182719

Topicstarter
Nou ik ga er ook maar eens een testcase aan wagen. Ik ben voor een paar weken terug naar Beekbergen geweest. Daar staan op een groot terrein een groot aantal treinen, waarvan het grootste gedeelte stoomtreinen. Mooie is dat je er zo het terrein op kan lopen en tussen de treinen kan neuzen. Een aantal van de loc's rijden nog op bepaalde dagen tussen Apeldoorn en Dieren.Op het moment dat wij er waren kwam de loc net uit de hangar. Ik vond zelf dat er genoeg materiaal tussen zit om er een testcase van te maken, en ben dan ook benieuwd wat jullie er van vinden.
Ik zie ook net dat ik een letter ben vergeten in de topic titel.Dus als iemand dat even aan zou kunnen passen...

1.

Vsm-0077 by Arvilani, on Flickr

2.

Vsm-2 by Arvilani, on Flickr

3.

Vsm-0020 by Arvilani, on Flickr

4.

Vsm-0026 by Arvilani, on Flickr

5.

Vsm-0023 by Arvilani, on Flickr

6.

Vsm-0057 by Arvilani, on Flickr

7.

Vsm-0139 by Arvilani, on Flickr

8.

Vsm-0143 by Arvilani, on Flickr

9.

Vsm-0174 by Arvilani, on Flickr

10.

Vsm-0183 by Arvilani, on Flickr

11.

Vsm-0217 by Arvilani, on Flickr

12.

Vsm-0206 by Arvilani, on Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 199803

Hoewel ik niks speciaals met treinen heb, vind ik het toch best aardige foto's. Met name 2, 4, 7, 10 en 12. Wat wel opvalt is dat veel foto's last van vignettering hebben. Is dat van de nabewerking of ligt de oorzaak ergens anders?
#1: Jammer dat de lantaarnpaal en het bankje er niet helemaal op staan, en dat de steentjes van het perron er wat scheef op staan.
#3: Erg flets, van de nabewerking(?), en de schaduw rechts stoort een beetje.
#7: Zonde van de tl-balken op de achtergrond. Misschien weg clonen met photoshop?
#12: Op de halve lantaarnpaal na, vind ik dit de mooiste van de serie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-04 17:03
Erg leuke serie! veel details afgewisseld met overzichtsfoto's.
Ik denk dat je nog iets kan winnen qua compositie, bijvoorbeeld:
lantaarnpaal op #1 en #12
stoomwolken op #7 en #9

• MeneerG
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-08-2022
offtopic:
Volgens mij loopt er geen spoorlijn door Beekbergen. Dit terrein ligt aan de rand van Lieren. Dorpje bijna tegen Beekbergen aan.

Leuke foto's. Mooie details. Alleen zou ik ze met deze bewerking in twee series opsplitsen. Dat komt omdat de ene helft zwaar bewerkt is en de andere helft (bijna) niet.

Signature?

Topicstarter
MeneerG schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:43:
offtopic:
Volgens mij loopt er geen spoorlijn door Beekbergen. Dit terrein ligt aan de rand van Lieren. Dorpje bijna tegen Beekbergen aan.

Leuke foto's. Mooie details. Alleen zou ik ze met deze bewerking in twee series opsplitsen. Dat komt omdat de ene helft zwaar bewerkt is en de andere helft (bijna) niet.
Ik heb ze expres een door elkaar gehusseld om een beetje variatie erin te krijgen. Vond het anders te saai worden. Maar misschien maak ik er nog wel aparte series van. Ik heb nog genoeg foto's om te laten zien. En wat betreft de ligging, ik dacht ook dat het in lieren lag. Gezien ik er vrij vaak langs kom, omdat mijn vader er in de buurt woont. Maar als ik de tekst op het station zelf lees denk ik het toch niet :).

_DSC0152 by Arvilani, on Flickr

• Neron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-03-2018
Leuke foto's! Ik heb ook foto's gemaakt bij VSM. Vind je het goed als ik daar wat van plaats in jouw topic?

Ik mis namelijk een foto van de draaischijf?..:-)

Topicstarter
Neron schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:06:
Leuke foto's! Ik heb ook foto's gemaakt bij VSM. Vind je het goed als ik daar wat van plaats in jouw topic?

Ik mis namelijk een foto van de draaischijf?..:-)
Ja hoor prima plaats ze maar. Ik heb wel wat foto's van de draaischijf gemaakt, maar die vond ik niet interessant genoeg om te plaatsen.

• Neron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-03-2018
De foto's heb ik een tijdje geleden gemaakt toen er een locomotief reed tussen Apeldoorn en Dieren. Met de auto reden we op sommige momenten tussen mooie spot plekken om leuke foto's te maken. Ik heb bij de eerste foto geëxperimenteerd met kleuren: namelijk zwart wit omzetting. Dit vond ik zelf aardig passen tussen de oude locomotieven bij het depot.

Ik vind sommige van jouw foto's een beetje flets maar dat kan komen door het fotograferen met tegenlicht. Foto nummer 9 vind ik het mooiste, en ik denk dat die beter tot zijn recht was gekomen als er op de foto geen auto's in beeld waren. Misschien een paar stapjes naar rechts had gekund, maar ik weet hoe het er daar bij ligt, en als er veel auto's stonden weet ik het ook niet. ;)

In ieder geval, mijn foto's: een vriend van mij kende wat jongens van de VSM, en die gaven ons een exclusieve rondleiding bij de hoofdwerkplaats in Apeldoorn. Daar hadden ze wat reserve-onderdelen liggen en mocht ik ook wat foto's maken. Ik ben benieuwd wat je ervan vind.

Depot by Middel47, on Flickr

VSM.jpg by Middel47, on Flickr

Apeldoorn - Beekbergen by Middel47, on Flickr

23 076 locomotief by Middel47, on Flickr

Donor locomotief by Middel47, on Flickr

Topicstarter
Neron schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:53:

Ik vind sommige van jouw foto's een beetje flets maar dat kan komen door het fotograferen met tegenlicht.
Ja dat klopt. Ik was er met mijn zoontjes om naar treinen te kijken, dus niet echt op de weer en licht omstandigheden gelet voordat ik weg ging. De zon stond recht boven de loods dus het was onmogelijk om foto's te maken zonder tegenlicht. Ik hoorde 's avonds ook op de radio dat het de helderste dag van het jaar was en dat verklaart ook de fletse kleuren enigszins. Ik ga echt nog een keer, maar dan beter voorbereid. Hopelijk worden ze dan nog iets beter.

Wat betreft jou foto's vind ik vooral de laatste twee erg mooi. De loc heeft een mooie compo, en de laatste geeft echt een lekkere "trieste" indruk. De eerste vind ik iets te donker aan de rechter kant. Ik zou hem of croppen of kijken of je er nog wat detail uit kan halen.

• MeneerG
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-08-2022
Anoniem: 182719 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:55:
[...]

Ik heb ze expres een door elkaar gehusseld om een beetje variatie erin te krijgen. Vond het anders te saai worden. Maar misschien maak ik er nog wel aparte series van. Ik heb nog genoeg foto's om te laten zien. En wat betreft de ligging, ik dacht ook dat het in lieren lag. Gezien ik er vrij vaak langs kom, omdat mijn vader er in de buurt woont. Maar als ik de tekst op het station zelf lees denk ik het toch niet :).

[..foto's..]
Dan is het dus station Beekbergen in Lieren. Beetje vreemd. Ach, Lieren is ook niet zo groot: 2 kerken en 5 huizen ofzo.

Signature?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee