Ik ben al van zaterdag in het bezit van de Creative EP-830 en ik heb gehoord dat het beter is als ik ze inspeel. Nu vraag ik me af ofdat dit waar is en hoe ik dat precies moet doen ?
Zonder je te willen beledigen: Dit is met Creative-oordopjes niet echt relevant.
Inspelen is een proces om de driver zo snel mogelijk te laten vibreren totdat het microscopische aanpassingen aan de behuizing heeft gemaakt. Of dit echt bestaat is een heel ander verhaal (en het is moeilijk te testen), maar als het bestaat, is inspelen alleen een methode om zo snel mogelijk het geluid optimaal te krijgen.
Zoals ik al zei is het met je Creatives niet erg relevant, en zou ik ze lekker in doen en er naar luisteren. Daar wens ik je veel plezier mee!
Tenslotte: Blijf ver, ver weg van head-fi, want je klinkt gevoelig voor audio, en die plek kost bakken met geld!
Inspelen is een proces om de driver zo snel mogelijk te laten vibreren totdat het microscopische aanpassingen aan de behuizing heeft gemaakt. Of dit echt bestaat is een heel ander verhaal (en het is moeilijk te testen), maar als het bestaat, is inspelen alleen een methode om zo snel mogelijk het geluid optimaal te krijgen.
Zoals ik al zei is het met je Creatives niet erg relevant, en zou ik ze lekker in doen en er naar luisteren. Daar wens ik je veel plezier mee!
Tenslotte: Blijf ver, ver weg van head-fi, want je klinkt gevoelig voor audio, en die plek kost bakken met geld!
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Gewoon muziek luisteren 
Als het snel moet kan je de oortjes 's nachts door laten spelen terwijl je slaapt, maar ik betwijfel of je erg veel verschil gaat merken door het ''inspelen'' het is zo ver ik weet ook nooit echt bewezen dat dit een positief effect heeft op de geluidskwaliteit.
Het lijkt mij zelf eerder dat het subjectieve betere geluid komt omdat je na een tijdje beter gewend raakt aan het specifieke geluid van de koptelefoon/oortjes.

Als het snel moet kan je de oortjes 's nachts door laten spelen terwijl je slaapt, maar ik betwijfel of je erg veel verschil gaat merken door het ''inspelen'' het is zo ver ik weet ook nooit echt bewezen dat dit een positief effect heeft op de geluidskwaliteit.
Het lijkt mij zelf eerder dat het subjectieve betere geluid komt omdat je na een tijdje beter gewend raakt aan het specifieke geluid van de koptelefoon/oortjes.
Prop ze in je oren, zet je muziek aan. Ben je tevreden met de kwaliteit? Mooi niets meer aan doen en het gezever over inspelen (pure bullshit) lekker rechts laten liggen. Scheelt je een hoop frustratie, geld, ergernis, euro's en kopzorgen.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Anoniem: 344302
Gewoon een tijdje aan een computer/mp3-speler hangen en muziek op zetten. Dan gaan ze na een paar uurtjes ietsje beter klinken. Meer is het niet.
Inspelen in de normale en bestaande zin van het woord is gewoon niets meer dan het soepel laten worden van de "speakertjes" in je headphone. Omdat die een tijdje in opslag hebben gestaan en niet hebben bewogen zijn ze wat stug. Het inspelen maakt ze wat soepeler en daardoor klinken ze iets beter. Dit is een natuurlijk proces dus eigenlijk die normaliter gewoon tijdens gebruik gebeurd.
Overigens het inspelen met bepaalde liedjes die dan voor een bepaalde periode moeten spelen om zo het geluid van de inspeling wat extra punch te geven is echt bullshit
Overigens het inspelen met bepaalde liedjes die dan voor een bepaalde periode moeten spelen om zo het geluid van de inspeling wat extra punch te geven is echt bullshit

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Over dit onderwerp is voldoende te vinden als je de zoekfunctie gebruikt. We verwachten op GoT eigen inzet en initiatief als je een topic opent, en gezien je topicstart ben je zelf nog niet op zoek geweest. Dit topic voldoet dus niet aan Het algemeen beleid, dus gaat op slot.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.