Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 284574

Topicstarter
Hellooo,

Even een snel vraagje aangezien ik (helaas) weinig verstand heb op dit gebied. Ik zal het even kort houden. Ik heb een Home Cinema Set aangesloten op mijn TV met een HMDI en Toslink kabel. Perfecto.

Als ik bijvoorbeeld een xbox of een PS3 aan mijn TV aansluit, gaat dit geluid automatisch over de home cinema set. Alweer perfect. :)

De vraag:
Zou het dan ook mogelijk zijn om gewoon een standalone blu-ray speler erbij te kopen, ook aan mijn TV te koppelen en dit geluid zou dan over de HCS boxen gaan? 8)7

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:28

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Je stuurt nu al het geluid vanuit de TV - via de optische uitgang - naar de home cinema. Dus het maakt niet uit of je nog een losse Blu-rayspeler, een mediaspeler of wat dan ook er bij koopt. Alles gaat door de TV naar de Sony DAV-DZ330. Je moet alleen de Sony wel altijd behouden aangezien de versterker ook in die set zit.

Overigens is op deze manier alles aansluiten lang niet altijd de beste. Er zijn namelijk genoeg TV's die eerst het geluid aanpassen alvorens ze het over de optische uitgang gooien. Grote kans dat je bijvoorbeeld geen DTS en Dolby Digital 5.1 uit kan voeren. Dus dan zit je met de PS3 lekker DTS uit te voeren, dat gaat de TV in maar wellicht komt er maar 2.0 geluid uit de TV. Dan verlies je toch wel wat. Wat de TV wel of niet doorstuurt is een kwestie van proberen overigens. DTS HD en Dolby TrueHD zal je nooit krijgen via deze weg aangezien optische kabels dat signaal niet kwijt kunnen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 20:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Nog een reden om niet de PS3 te gebruiken voor BR?

@hieronder
Voorlopig wel hoor, al is het waarschijnlijk het laatste fysieke medium. Speelt ook al je oude DVD's beter af dus kwaad kan het zeker niet ;)

[Voor 98% gewijzigd door mr.paaJ op 16-05-2011 19:31. Reden: verkeerde knop gedrukt...]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik heb zoals gezegd al een keer geprobeerd een spelcomputer aan te sluiten waarbij ik gewoon 5.1 geluid uit de speakers kreeg dus ik denk dat dat dan wel goed zit?

@mr. paaJ De PS3 is helaas niet van mij anders was dat inderdaad een leuke oplossing geweest!

De losse BR speler is meer iets tijdelijks. Tegenwoordig heb je ze namelijk al voor zo'n 100-150 euro met wat blu-rays erbij en dat leek me wel de moeite. Je weet ook nog niet helemaal zeker of blu-ray nou echt dé standaard wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 284574 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:24:
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik heb zoals gezegd al een keer geprobeerd een spelcomputer aan te sluiten waarbij ik gewoon 5.1 geluid uit de speakers kreeg dus ik denk dat dat dan wel goed zit?
Nee, want alleen 5.1 geluid zegt niets. Wellicht was het Dolby Digital wat je TV wellicht wel ondersteund en heb je met DTS geen 5.1. Of wellicht stond de home cinema op iets als Dolby Pro Logic waardoor 2.0 als 5.1 gaat klinken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Oke, is er een manier hoe ik dit kan controleren? Dat ik 5.1 geluid hoor is blijkbaar niet de manier dus misschien heb je een suggestie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zit er op de Sony geen display zodat je kan zien welke codec er binnen komt? Meeste versterkers laten wel een DTS of DD icoontje zien.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee