Toon posts:

acer 7520 laptop geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• p-schoemaker80
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-04-2021
He beste tweakers ik vroeg me af of jullie mischien iets weten om me laptop te maken.
Heb dus een acer 7520 laptop hij start niet meer op,geeft geen beeld ook geen bios helemaal niks.
Alleen me standby lampje brand en me dvdbrander draait elke keer een seconde.
Na die seconde hoor ik me hardeschrijf ook uitslaan een soort van tik.

ZIt nou te twijfelen of het me MB is of HD of Grafficekaart ik ga morgen een ander HD proberen

Hoor graag van jullie

mvg pieter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
(jarig!)
Als je ook geen BIOS krijgt en dergelijke zet ik mijn geld op je mobo. Lijkt heel erg op wat ik had met mijn oude laptopje waar bier doorheen was gegaan. Je kan nog even een andere HDD proberen maar je zou eerst ook even je huidige HDD kunnen testen (als je iets hebt van een 2,5" behuizing waar je die in kan hangen bijvoorbeeld).

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen60
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-10-2021
Denk dat als je hard disk kapot is dat je dan nog wel bios beeld krijgt.
Probeer ook is de vga of hdmi aansluiting op je laptop.
Het kan namelijk ook gewoon zo zijn dat het scherm dat kapot is.
Als je hem aanzet knipper het lampje van je hdd activiteit dan of doet die ook totaal niks

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:18

Nemesizz

Untouchable

Als ik kijk bij specificaties zie ik : GeForce 8400M.
Ongeveer 95% kans dat dat het probleem is, die dingen gaan massaal dood.

En integenstelling tot een gewone PC, geeft een laptop geen piepjes of wat dan ook (meestal niet althans) als je videokaart dood is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• p-schoemaker80
Bedankt voor je jullie commens.Zat zelf ook te denken dat het me MB maar kom op ben er altijd zuinig op na drie jaar kapot vind ik snel.Heb trouwens wel geprobeert om hem via me scherm van me pc te laten draaien maar helemaal niks.

Ik zal kijken of ik mischien ergens een videokaartje kan regelen om te testen of dat het is.(al is het een raar kaartje in zo laptop)Heb wel ervaring met pc-bouwen maar zo laptops heb ik nog geen kaas van gegeten.

Me HD was het niet dat is getest en uitgesloten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 21:44
Als de videokaart al op MXM zit, anders zit ie op het meoderbord en kun je hem niet vervangen.

Een oom van mij (en overigens ook zijn collega) hadden deze laptop ook. Beide zijn defect geraakt, beide de GeForce 8400M G die kapot was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• p-schoemaker80
ik kan hem er uit halen dat heb ik al gezien.Dus je hoort nog van me als het gelukt is en dat het is.

En kan niet ergens een MB kopen dan trouwens.Als dat het is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:33
Nee dat wil je niet, teminste ligt eraan hoe.
Nieuwe kosthet je waarschijnlijk 35% van je orginele aanschafwaarde.

Zoals met alles van Nfrituria in de oven er mee :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• p-schoemaker80
lol oke kut dingen dus die laptops.

• p-schoemaker80
ik heb hem er uit gehaalt maar kan hem niet testen.

Heb nog wel een laptop maar die heeft geen mxm.
er is zeker geen mogelijk heid om hem te testen zonder laptop met mxm

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 16:07
p-schoemaker80 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:57:
ik heb hem er uit gehaalt maar kan hem niet testen.

Heb nog wel een laptop maar die heeft geen mxm.
er is zeker geen mogelijk heid om hem te testen zonder laptop met mxm
Ik zou hem gewoon bakken in de oven en terugplaatsen. Als ie weer beeld geeft weet je dat t daaraan lag, geeft ie geen beeld, kan t je MoBo zijn :|

No Gillette, No Minette

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 21:47
p-schoemaker80 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:31:
Bedankt voor je jullie commens.Zat zelf ook te denken dat het me MB maar kom op ben er altijd zuinig op na drie jaar kapot vind ik snel.Heb trouwens wel geprobeert om hem via me scherm van me pc te laten draaien maar helemaal niks.
Laptops hebben na 3 jaar meestal wel hun beste tijd gehad. De levensduur van die apparaten is gewoon minder als van een vaste pc.

Tesla Model Y RWD / 5.4 kWp PV installatie

• p-schoemaker80
Me ander laptop is al bijna 5 jaar nooit problemen mee gehad.Maar ja het is niet anders ga hem wel bakken even google om te kijken hoe dat ook weer ging.

thx voor alles jongens

Acties:
  • 0Henk 'm!

• p-schoemaker80
Heb de kaart gebakken maar nog precies het zelfde helemaal niks.Vind het ook raar dat me fannetje ook niet aanslaat ook geen seconde of zo.Het zal me MB wel zijn dus de prullenbak er mee in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
Misschien heb je hem niet goed gebakken.

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-06 22:34
Ik ga dit topic even een eindje om hoog schoppen, aangezien ik momenteel met hetzelfde probleem zit. Een laptop van een vriend van mij wil ook niet starten. Hij gaat 2 tellen aan en reboot dan weer, dit eindigt in een loop van rebooten. Ik heb het geheugen getest (laatst toen de laptop al vreemd deed met memtest86+ en nu de laptop door er ander geheugen in te stoppen), de hd's eruit gehad en de graka eruit gehad.

In geen van de gevallen wilde de laptop starten. Voordat ik de graka in de oven gooi, zit ik met de vraag. Zou de laptop moeten starten zonder graka. Oké, hij zal geen beeld geven, maar blijft hij dan niet meer rebooten? Dat doet hij hier namelijk wel. Mocht dit bakken nodig zijn overigens, moet er nog iets verwijderd worden, er zit een en ander aan bescherm folie omheen. Kan dit blijven zitten of moet ik dit dan verwijderen?

Hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen :).

Edit: Na een tijdje laten rebooten gaat de laptop wel aan, ik krijg alleen een wit/wazig scherm. Als ik extern een scherm op de VGA aansluit krijg ik wel beeld. Het zal dus inderdaad wel de videokaart zijn. Blijft het dikgedrukte gedeelte nog over eigenlijk.

[Voor 12% gewijzigd door jappas op 11-11-2011 21:11. Reden: Meer informatie beschikbaar]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee