Ik heb een tv en een set speakers aangeschaft, en sta nu voor de lastige keuze om nog een bijpassende receiver aan te schaffen. Een mediaspeler (Asus OPlay) en Xbox waren al in mijn bezit. UPC is op dit moment een Pace HD Mediabox aan het opsturen naar me. Dit alles moet met elkaar in goede harmonie gaan samenwerken
. Ik heb veel gelezen over HDMI, HDMI passthrough, HDMI processing, HDMI standby passthrough etc. Ik wil hier mijn wensen uiteenzetten en mijn idee hoe ik het moet aansluiten. Op dit moment wil ik de Yamaha RX-V367 aanschaffen, dus dat is mijn uitgangspunt voor onderstaande.
Wat ik wil is:
De receiver (Yamaha RX-V367) moet alleen, als ik het goed heb begrepen, HDMI Repeat / HDMI Processing ondersteunen (omdat mediaspelert en Xbox alleen via HDMI verbonden zijn met de receiver en hun beeld via de receiver naar de TV moeten laten lopen). Functies als Standby passthrough is nu niet relevant, evenals audio return channel? Dit is voor mij relevant omdat ik niet onnodig een duurder model wil aanschaffen, maar ook niet thuis wil komen met een receiver die niet aansluit op mijn wensen.

Wat ik wil is:
- TV kijken (altijd via UPC mediabox) standaard over de ingebouwde tv-speakers. Als ik gebruik wil maken van externe speakers, zet ik receiver aan. De receiver moet dus uit kunnen zijn en blijven als ik alleen even tv wil kijken. Dit ivm gebruiksgemak en stroomverbruik.
- Veel radio luisteren standaard via de receiver en externe speakers (logisch).
- Xbox en mediaspelert mogen/moeten altijd geluid via de receiver en externe boxen laten lopen. Dus dan moet ik de receiver wel aanzetten om geluid te horen. Als ik game of een film kijk, zal ik namelijk vrijwel nooit het geluid via de tv willen hebben, maar juist via de externe speakers.
De receiver (Yamaha RX-V367) moet alleen, als ik het goed heb begrepen, HDMI Repeat / HDMI Processing ondersteunen (omdat mediaspelert en Xbox alleen via HDMI verbonden zijn met de receiver en hun beeld via de receiver naar de TV moeten laten lopen). Functies als Standby passthrough is nu niet relevant, evenals audio return channel? Dit is voor mij relevant omdat ik niet onnodig een duurder model wil aanschaffen, maar ook niet thuis wil komen met een receiver die niet aansluit op mijn wensen.