Toon posts:

Draadloos netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 404687

Topicstarter
Ik zit met een dilema thuis. Ik heb thuis een jaar of 7 geleden een draadloze router aangesloten hier en toen alles ingesteld op WAP met een wachtwoord dit deed het allemaal perfect tot vorig jaar. Kreeg geen internet meer op me iPhone. Eens gekeken en kon er gelukkig nog inkomen en had het verranderd naar WEP. YES de iPhone kon weer connecten. Echter heeft me iPhone een ongeluk gehad en licht inmiddels ergens op de stort en snel een HTC gehaald. Maar tot vorige week kan de HTC niet meer connecten met het netwerk hier. Nu heb ik vorige week het probleem gehad dat ik niet meer in me router kan komen. Ik gebruik altijd 2 wachtwoorden voor alles en het moet 1 van die 2 zijn. Echter naar 20 pogingen kon ik toen wel ineens in de router. Maar zonder resultaar. Nou wou ik het eens proberen met me internet stick op me PC maar kan dus met de PC niet meer in de router komen. Alsof die geen zin heeft om me erin te laten terwijl ik echt 1000% zeker weet dat ik het goede wachtwoord intyp, user is gewoon Admin.

Iemand die dit vaker heeft mee gemaakt ?

En dan het probleem dat ik dus niet kan connecten met het netwerk met me telefoon. Ik meen dat het een oude Cisco router is. Maar zou me router nu op zijn of zou het ergens anders aan kunnen liggen dat ik niet meer kan connecten ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 365096

Als je inglogd, krijg je dan gewoon een wit beeld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
nou het probleem is dat ik dus niet kan inloggen omdat die zegt dat me gebruikersnaam/wachtwoord fout is. Maar ik merk nu ook dat me netwerksleutel onjuist is terwijl ik die afgelopen week nog verrandert heb naar een wachtwoord die echt alleen ik zelf kan weten en nu ook niet meer werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 365096

mmm... raar.

Ik had zelf laatst dat ik wel gewoon inlogde maar vervolgens geen beeld kreeg (wit beeld). Ik heb toen de stekker voor 15sec uit de router gehaald en daarna er weer in gedaan.

Misschien kan je dat eens proberen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jenpet
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-06 15:33
mocht dat niet werken kun je hem altijd nog naar default instellingen zetten , tenslotte is alles zo opnieuw ingesteld vaak nog met een wizard :)

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Reset je router.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
YES ben erin gekomen eindelijk naar 400 pogingen onderhand. Heb hem nu op WPA-TKIP staan en werkt. Had ook gelijk inSSider geïnstalleerd en zag dat er meer netwerken hier in de buurt op channel 11 zaten dus ben ik verhuist naar 1. Echter weet ik niet of mijn router nog wel zo goed werkt als ik het tabelletje zo kijk.

RSSI staat ong 60 terwijl bij de andere allemaal 80+ dit heeft met de Amplitude (dB) te maken volgens dat ding. Is 60 juist goed of slecht ? Want 100 staat in het rood en 20 in het groen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het is -60, -80, -20 db ;) note the minus. Hoger is beter dus 0 is beter dan -60

Vaak zit je tussen de -50 en -70 in de praktijk

[Voor 24% gewijzigd door Fish op 16-05-2011 18:30]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Dat klopt. Dus mijn -58-60 is beter als die -80+ van hun allemaal ? En hoe kan ik ervoor zorgen dat die lager komt ? Andere router of gewoon een sterkere anthenne erop ? Heb via internet ergens zo'n 26dB anthenne gezien soort rek model voor op de modem. Zou dat evt. al schelen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 15:21
een 'rek' antenne is waarschijnlijk een zogenaamde 'yagi' antenne, dit zijn richtantennes, dus waarschijnlijk niet geschikt voor normaal gebruik ;)

Welke router heb je ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 404687 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:36:
Dat klopt. Dus mijn -58-60 is beter als die -80+ van hun allemaal ? En hoe kan ik ervoor zorgen dat die lager komt ? Andere router of gewoon een sterkere anthenne erop ? Heb via internet ergens zo'n 26dB anthenne gezien soort rek model voor op de modem. Zou dat evt. al schelen ?
hij moet hoger niet lager

Zon rek is een richtantenne. handig als er 1 slecht bereikbaar vast object is waar je op kan richten
Je hebt ook betere omnidirectionele antennes.

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
EDIT:

Blijkt dat ik geen Cisco heb maar een of andere non-merk wireless router. Staat met groter letters op: Wireless Broadband Router meer niet. De antenne die erop zit moet je onderhand zoeken zo klein.

Ik kan denk ik beter gaan kijken voor een andere router met minimaal 2 LAN uitgangen erop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Heb even zitten kijken naar leuke wireless routers qua snelheden.

Zag deze:

pricewatch: Linksys WAG160N Wireless-N ADSL2+ Gateway

en deze:

pricewatch: Linksys E2000 Selectable Dual-Band Wireless-N Router

Welke zouden jullie aanraden voor puur telefoon en soms PS3 gebruik ?

[Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 404687 op 16-05-2011 19:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marti-n
deze dus:

Linksys WAG160N Wireless-N ADSL2+ Gateway

Dat is ook een ADSL modem, dan heb je dus maar 1 apparaat ipv een modem en een router apart, kan WIFI-N aan, op de 2,4 ghz band, lijkt me prima.

of:

Linksys E2000 Selectable Dual-Band Wireless-N Router

Dit is alleen een router, waardoor je dus nog een aparte modem nodig hebt, als je deze al hebt is dit geen probleem, anders zou ik voor de eerste gaan ;)

Kan zowel op de 2,4 als op de 5 ghz band, beide WIFI-N , prima apparaat, maar je kunt er geen antenne opzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Oke dus die 1e die duurdere is ook gelijk een modum ? Dat heb ik nu dus een modum en dan de router. Dat is met die 1e dus weg ?

Maar zit net even te kijken naar de overdrachts snelheden en zie dat die E2000 toch wel stuk sneller is. 300mb/s ipv 100mb/s. Denk dan toch dat de E2000 beter is in mijn bedoeling. En 2.4/5Ghz wat is precies het verschil 5Ghz beter bereik oid ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

5 Ghz heeft in princiepe een slechter bereik dan 2,4

maaarrrrrrr. de 5 Ghz band is praktisch ongebruikt i.t.t. de 2,4 Ghz band. Het kan dus zijn wanneer de 2,4 te vol zit det je met de 5 beter af bent. (en je ontvanger moet het natuurlijk ook ondersteunen)

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marti-n
5 ghz heeft minder storing, in de 2,4 zitten pakweg de meeste draadloze netwerken (>90%), net als DECT teleoons en magnetrons, maar op de 5 ghz zit bijna niks :P

EDIT: Met hierboven dus, bereik is minder, maar verder vrijwel leeg, en beide kanten moeten het ondersteunen. Dit geld overigens ook met WIFI, je ontvanger moet ook wel 300mbit kunnen ;).

De E2000 kan overigens maar op 1 van de 2 frequentie's tegelijk werken, niet op beide op hetzelfde moment (selectable dual-band)

Zowel de E2000 als de WAG160N kunnen overigens WIFI-N aan, wat betekend 300 mbit (theoretisch dan ;)), En de E2000 kan bedraad 1 gbit, in tegenstelling tot de WAG160N, die 100 mbit bedraad doet.

Mocht je overigens meer bereik willen voor niet al te veel geld kun je ook kijken naar bv deze (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND), ISM (pricewatch: Sitecom WL-031 Wireless Network Omni Antenna 10dBi , 3x)

[Voor 9% gewijzigd door marti-n op 16-05-2011 19:19. Reden: toevoeging]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
300mb/s ipv 100mb/s.
Ten eerste ben je appelen met peren aan het vergelijken (het eerste is de snelheid van de WLAN-interface, het tweede van ethernet) en ten tweede is dat de theoretische maximumsnelheid. Die 300Mbps wireless haal je dus nooit, 100Mbps ethernet lukt echter wel zonder problemen.
En 2.4/5Ghz wat is precies het verschil 5Ghz beter bereik oid ?
Meestal heb je beter bereik op de 2.4GHz band. 5GHz laat (draadloos) wel hogere snelheden toe - als je dichtbij zit én een ondersteunde kaart hebt ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
marti-n schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:18:
5 ghz heeft minder storing, in de 2,4 zitten pakweg de meeste draadloze netwerken (>90%), net als DECT teleoons en magnetrons, maar op de 5 ghz zit bijna niks :P

EDIT: Met hierboven dus, bereik is minder, maar verder vrijwel leeg, en beide kanten moeten het ondersteunen. Dit geld overigens ook met WIFI, je ontvanger moet ook wel 300mbit kunnen ;).

De E2000 kan overigens maar op 1 van de 2 frequentie's tegelijk werken, niet op beide op hetzelfde moment (selectable dual-band)

Zowel de E2000 als de WAG160N kunnen overigens WIFI-N aan, wat betekend 300 mbit (theoretisch dan ;)), En de E2000 kan bedraad 1 gbit, in tegenstelling tot de WAG160N, die 100 mbit bedraad doet.

Mocht je overigens meer bereik willen voor niet al te veel geld kun je ook kijken naar bv deze (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND), ISM (pricewatch: Sitecom WL-031 Wireless Network Omni Antenna 10dBi , 3x)
Jij bent erg duidelijk bedankt. Zit even te kijken nu tussen de E2000 aangezien die voor mijn beter zo uitkomen tegen over de WAG160N en de TP-Link met de 3 losse antennes erop. Wat zou qua bereik sterker zij die TP-Link icm 3x 10dbi antennes of gewoo de E2000. Qua prijs zit er dan wel een andere prijs. De E2000 is 64 en de TP-Link + 3x antenne = 110 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
De TP-Link is een prima router, ik zou echter persoonlijk geen grotere antennes gebruiken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marti-n
waarschijnlijk is het bereik prima zonder extra antenne's, maar ik weet natuurlijk niet over wat voor afstand dat we praten, maar in een normaal huis heb je waarschijnlijk genoeg aan de standaard antenne's ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Gewoon een rijtjes huis. De router staat beneden in een hoek en mijn slaapkamer zit er recht boven. Wel zou ik ook graag buiten (huis is 7-8m lang) ook bereik willen hebben in de zomer met een laptop. Dat zou wel erg fijn zijn. Dat kan ik met deze router namelijk niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marti-n
nou, dat lukt makkelijk, daar heb je geen extra antenne's voor nodig ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Oke :P Dan loopt mijn wireless router echt achter haha (Mag ook wel naar 7 jaar)

Maar denk dat ik overtuigt bent voor de TP-Link aangezien die qua prijs even goed is en nog uitbreidbaar ook nog door sterkeren antennes erop te zetten voor beter signaal (wilde gok haha)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Even een nieuwe :P

Zag deze staan bij V&A: D-Link DIR-825 Xtreme N Dual Band Gigabit

Is dat nou al met modem in een of gewoon een losse router ?:p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zonder, ik heb er thuis een :P

Het bereik is wel iets slechter btw dan van mijn oude doorgebrande sitecom gamingrouter

[Voor 60% gewijzigd door Fish op 16-05-2011 20:54]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
En wat vind jij van het apparaat ? En qua firmware's ? Zag net een review @Tweakers maar dat was van 2009 dat die nog niet helemaal lekker werkte maja dat was 2009 :P En wat vind jij de range van het apparaat ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Op twee plekken een vraag stellen is niet handig

dus maar terug hier,
Eey,

Wat vind jij van het apparaat ? En qua firmware's ? Zag net een review @Tweakers maar dat was van 2009 dat die nog niet helemaal lekker werkte maja dat was 2009 En wat vind jij de range van het apparaat ?

Gr. Joey

--------------------------------------------------------------------------------
Verzonden op maandag 16 mei 2011 21:31

--------------------------------------------------------------------------------
fish
[img][/]
Bekijk myReact van fishBekijk de gallery van fishBerichten: 12.219
Reg. datum: 30 juli 2002
De laatste keer dat ik keek was er maar 1 firmware versie.

Het bereik kan een tikkie beter, maar is voorlopig voldoende.
De gui is niet helemaal logisch maar ik zit er toch niet elke dag in dus boeie.

Ik had goeie ervaring met de gaming router ping strak 2 ms met tweakers bijv en nu 3
Het ding werd wel stinkheet en dat was waarchijnlijk ook de reden dat die doodging.
Imagination is more important than knowledge, for knowledge is limited while imagination embraces the entire world.

Verzonden op maandag 16 mei 2011 21:32

fish
[img][/]
Bekijk myReact van fishBekijk de gallery van fishBerichten: 12.219
Reg. datum: 30 juli 2002
maar wireles N tegelijk op de 5 en de 2,4 (zie je ook niet altijd) 2 ssid's er zitten wel leuke dingen op, de helft heb ik niet geprobeert
Imagination is more important than knowledge, for knowledge is limited while imagination embraces the entire world.

Verzonden op maandag 16 mei 2011 21:34

JDonkers
Bekijk myReact van JDonkersBekijk de gallery van JDonkersStuur een bericht naar JDonkersBerichten: 78
Reg. datum: 26 april 2011
Oke,

Maar als je kijkt naar mijn beslissingen eventueel. Zou jij dan voor de D-Link gaan of die TP-Link ? Want vind nergens op een site iets van de range in hoeveel meter etc.
Er zijn teveel variabelen om het in meters uit te drukken

Je Muren ->? hout, beton, etc ?
De eigenschappen van ontvanger elektronica
positie van antenne's horizontaal/vertikaal
storingen van buitenaf, dect, 2,4 mhz cameta etc.
Ramen hebben deze een metalen coating ?
wifi netwerken in de buurt

en dan vergeet ik vast nog wat

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marti-n
super ding, heb m zelf ook xD

2,4 en 5 ghz tegelijk
2 ssid's per band (1 normale + 1 guest), dus totaal 4 netwerk namen in de lucht mogelijk.
300 mbit op beide frequentie's + op de guest
5x gbit lan (speedtestje bij mij deed 240 mbit lan-lan) (4x lan, 1x wan)
en nog een flink aantal opties die ik niet gebruik, maar misschien wel van pas komen :P

bereik is hier verticaal iig het hele huis (3 verdiepingen met gewapend beton in de vloer/plafon) en horizontaal kunnen de overburen waarschijnlijk vrolijk mee internetten :P haal iig door het hele uit tussen de 200 en 300 mbit, zowel op 2,4 als op 5 ghz ;)

EDIT: staat overigens op mijn slaapkamer op de 1e verdieping.

[Voor 5% gewijzigd door marti-n op 16-05-2011 21:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
haha :P

Ja waar die zeker goede verbinding moet hebben is op de 1e verdieping en dat is gewoon een betonnen plafond. En de plaatst natuurlijk, zit een enkel glas raam in en basic metselwerk. Verder vind ik via inSSider 3 andere netwerken die op 2.4Ghz zitten op channel 11. Dus ik was zelf al naar channel 1 gegaan. Waarschijnlijk komen de antennes dan 1 richting de tuin en 1 richt omhoog. Qua camera's zit hier niks van in de buurt. Ja 1 iemand maar dat is met bekabeling geen wireless gebeuren. En de ramen of die metalen coating hebben weet ik niet. Zijn standaard spullen van de woningbouw.

Maar denk dan toch dat ik voor de D-link ga. Kijken of ik hem voor een leuk prijsje kan mee nemen.

In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

marti-n schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:45:
super ding, heb m zelf ook xD

2,4 en 5 ghz tegelijk
2 ssid's per band (1 normale + 1 guest), dus totaal 4 netwerk namen in de lucht mogelijk.
300 mbit op beide frequentie's + op de guest
5x gbit lan (speedtestje bij mij deed 240 mbit lan-lan) (4x lan, 1x wan)
en nog een flink aantal opties die ik niet gebruik, maar misschien wel van pas komen :P

bereik is hier verticaal iig het hele huis (3 verdiepingen met gewapend beton in de vloer/plafon) en horizontaal kunnen de overburen waarschijnlijk vrolijk mee internetten :P haal iig door het hele uit tussen de 200 en 300 mbit, zowel op 2,4 als op 5 ghz ;)

EDIT: staat overigens op mijn slaapkamer op de 1e verdieping.
met iperf tussen een laptop en pc
wired ~600 Megabit dacht ik
en wireless ~85 Megabit

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marti-n
fish schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:56:
[...]

met iperf tussen een laptop en pc
wired ~600 Megabit dacht ik
en wireless ~85 Megabit
iperf tussen een P4 pc'tje en mijn laptop deed die 240 mbit (wired ;))

wireless met een PC op een andere kamer zo rond de 50 mbit op 2,4 ghz

--> Ik ga nu ff testen met andere laptop ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Oke het word dus de D-Link, alleen wat is iperf precies ? Een extra stuk software voor de router om stabieler of sneller te zijn ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 297223

Is een router. Geen modem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marti-n
Anoniem: 404687 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:05:
Oke het word dus de D-Link, alleen wat is iperf precies ? Een extra stuk software voor de router om stabieler of sneller te zijn ?
iperf is een stukje software om de snelheid van je netwerk te meten

je zet op 1 pc de 'server' op (iperf -s)

en op de andere pc de 'client' (iperf -c ip-adres)

-----------

overigens, net tussen 2 laptops haal ik 205-215 mbit, bedraad op 1gbit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Was ik al achter gekomen ^^

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

marti-n schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:11:
[...]

-----------

overigens, net tussen 2 laptops haal ik 205-215 mbit, bedraad op 1gbit.
maar als je wat grotere pakketjes maakt
quote: (normale test)
E:\Media>iperf -c 192.168.0.244 -w 64000
------------------------------------------------------------
Client connecting to 192.168.0.244, TCP port 5001
TCP window size: 62.5 KByte
[1912] local 192.168.0.60 port 3474 connected with 192.168.0.244 port 5001
[ ID] Interval Transfer Bandwidth
[1912] 0.0-10.0 sec 616 MBytes 516 Mbits/sec
quote: (paralel test)
E:\Media>iperf -c 192.168.0.244 -d -w 64000
Server listening on TCP port 5001
Client connecting to 192.168.0.244, TCP port 5001
[1856] local 192.168.0.60 port 3473 connected with 192.168.0.244 port 5001
[1832] local 192.168.0.60 port 5001 connected with 192.168.0.244 port 49536
[ ID] Interval Transfer Bandwidth
[1856] 0.0-10.0 sec 354 MBytes 297 Mbits/sec
[1832] 0.0-10.0 sec 331 MBytes 277 Mbits/sec
anders kom ik ook op ~200

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marti-n
Helaas, meer als ~220 mbit haal ik niet :( , maar ach, nog steeds snel zat, zelfs voor de snelste consumenten lijnen :P
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee