Toon posts:

Wake on USB - BIOS is ingesteld, nu windows nog.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05 22:46
Hallo,

Ik heb een HTPCtje in elkaar geschroeft en daar draait nu Windows 7 Professional (64 bits) op, in de BIOS zoals ook op de foto hieronder valt te zien is zowel Suspend S3 als Resume By USB ingeschakeld.

Dit lijkt echter nog niet genoeg te zien aangezien ik via de afstandsbediening (USB Infrared Receiver) als ook via muis/toetsenbord de PC niet uit slaapstand krijg. Muis en toetsenbord zitten trouwens op dezelfde USB aansluiting, een logitech unifying receiver met een Wave tobo en Performance MX muis.

Ik heb apparaatbeheer al bezocht en hier staat bij zowel Muis/toetsenbord/afstandsbediening "Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen" ingeschakeld. In de "Universal Serial Bus-controllers" groep in apparaatbeheer zijn de enige apparaten met een "Energie beheer" tabje "USB-Hoofdhub", hierbij heb ik handmatig het vinkje bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" weggehaald.
Het regeltje voor "Dit apparaat mag de de computer uit slaapstand halen" is echter grayed out.

Hoe dan ook, uiteindelijk wil de boel nog steeds niet uit slaapstand, niet via de afstandsbediening wat de bedoeling is, maar ook niet door het toetsenbord of de muis. Is er iemand die dit wel voor elkaar heeft of weet hoe dit voor elkaar te krijgen?
http://i.imgur.com/VWisBs.jpghttp://i.imgur.com/xsVOys.jpghttp://i.imgur.com/WjZKTs.jpg

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04 12:13

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
MCE Standby Tool kan je misschien ook wat verder helpen. Daarmee kan je instellen welke devices je HTPC wakker mogen/kunnen maken

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05 22:46
code:
1
2
3
4
5
6
powercfg -devicequery wake_armed
HID-muis
HID-toetsenbordapparaat
Realtek PCIe GBE Family Controller
HID-muis (001)
HID-toetsenbordapparaat (001)

Precies hetzelfde lijstje als in apparaatbeheer dus (muis en tobo / afstandsbediening wordt ook vermeld als muis/tobo).

Ik zal eens kijken naar MCE standby tool, bedankt alvast.

[edit]
Ondertussen de MCE standby tool geinstalleerd, lijkt niet veel toe te voegen. Wel een aantal opties die kunnen helpen met usb apparaten nadat de PC weer wakker is maar bij mij is het juist de bedoeling dat de USB apparaten blijven werken zodat ze de PC kunnen wakker maken.

Weet trouwens niet zeker of de slaapstand dan ook door dit programma geinitiseerd moet worden. Als dat het geval is dan zal ik waarschijnlijk niks aan hebben aangezien deze voor Media Portal(?) is bedoeld terwijl ik Boxee gebruik.

[Voor 31% gewijzigd door Xthemes.us op 16-05-2011 18:27]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee