Toon posts:

scsi disk device ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-05 12:23
Ik heb onlangs een andere hdd aangesloten op de MB asus .
En omdat de normale sata aansluitingen vol waren heb ik het op de overige raid sata ansluitingen geplaatst.
In de bios kan ik kiezen tussen IDE standaard en SCSI in de bios staat deze op standaard IDE.
Ik wil de hdd gewoon standaard gebruiken dus niets met raid of zo.
Kijk ik bij apparaaten beheer dan staat er achter de hdd SCSI DISK DEVICE.
De driver is van marvell raid controller.
Wat houd dat in ?????

[Voor 4% gewijzigd door bruce. op 17-05-2011 07:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RAIDadapters worden altijd als SCSI disksdevices gezien. Dat komt gewoon door de controller, niets om je druk over te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bruce.
Terw_Dan schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:10:
RAIDadapters worden altijd als SCSI disksdevices gezien. Dat komt gewoon door de controller, niets om je druk over te maken.
Maar wat is dan dat in de bios het staat nu op ide standaard.
Of heeft dat niets te maken met marvell raid controller??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

In de bios kun je instellen hoe de controller moet functioneren (als IDE, AHCI of RAID). Windows herkent het ding als SCSI device, maar dat doet het ding met vrijwel iedere externe controller, ook al is het geen SCSI device.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bruce.
Terw_Dan schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:42:
In de bios kun je instellen hoe de controller moet functioneren (als IDE, AHCI of RAID). Windows herkent het ding als SCSI device, maar dat doet het ding met vrijwel iedere externe controller, ook al is het geen SCSI device.
Ok waar moet ik het op zetten als ik de extra hdd gewoon standaard wil gebruiken alleen omwat bestanden te bewaren.
Op IDE of AHCI of RAID ??
Het staat nu op IDE standaard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
AHCI is snelste. RAID in bios is bijna altijd fakeraid en IDE is traag maar compatibel met alles wat AHCI niet aankan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bruce.
johnkeates schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:05:
AHCI is snelste. RAID in bios is bijna altijd fakeraid en IDE is traag maar compatibel met alles wat AHCI niet aankan.
Als ik het op AHCI zet gaat dan alles op AHCI ook de gewone sata aansluitingen.
Er zitten er namelijk zeven vier gewoon zit de c schijf o.a. op en de andere drie weet ik eigelijk niet waar
die voor dienen ik denk raid maar er zit nu een hdd op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

7 SATAconnectoren zitten nooit allemaal aan 1 controller (althans, niet in dit geval). Dat betekent dat je daar minstens 2 controllers hebt.
Je stelt AHCI/RAID in per controller, waarbij je bij sommige controllers ook nog per poort kan instellen, maar dat is hier waarschijnlijk niet het geval. Als je AHCI dus instelt dan geldt dat voor alle apparten die je eraan hebt hangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bruce.
Terw_Dan schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:16:
7 SATAconnectoren zitten nooit allemaal aan 1 controller (althans, niet in dit geval). Dat betekent dat je daar minstens 2 controllers hebt.
Je stelt AHCI/RAID in per controller, waarbij je bij sommige controllers ook nog per poort kan instellen, maar dat is hier waarschijnlijk niet het geval. Als je AHCI dus instelt dan geldt dat voor alle apparten die je eraan hebt hangen.
Heeft dat nadelige gevolgen als ik het in de bios op AHCI zet?
Blijft de pc wel alle hardware herkennen of heeft dat er niets mee te maken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee