QoS snelheidsverlies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102656

Topicstarter
Situatie:

Ik heb een snelle glasvezelverbinding waarmee ik tot 6000kb/s data naar beneden haal. Dit geeft speedtest.nl ook aan.
Nu heb ik er een draadloze router tussen gezet om voor mijn telefoon ook wifi te kunnen ontvangen.
Ik wil het draadloos internet graag toegankelijk maken voor mijn huisgenoten, maar wil deze verbinding wel knijpen, want elke huisgenoot heeft zelf ook deze verbinding via hun eigen kabel.

Nu heb ik in de QoS instellingen het volgende staan wat ongeveer 130kb/s is:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/whyuio.png

De verbindingen op deze IP range zijn ook daadwerkelijk beperkt nu, maar op mijn static IP van mijn eigen desktop is de snelheid opeens ook gereduceerd tot 1500kb/s.

Hoe kan dit en kan iemand mij hierin helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 21:47

allure

Titaan fase 2/3

Wat voor ipadres heeft je desktop nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102656

Topicstarter
.211 dus het valt buiten de range.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2yy87xc.png

Hier is ook het resultaat van speedtest zichtbaar wat voor het knijpen 5500 was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er zit geen gateway tussen jou desktop en de draadloze router?
Anders lijkt me het een bugje in je router. Nieuwste firmware staat erop?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-04 11:34
Wat voor router is dit? Gewoon simpelste wat je kon vinden draadloze router? Dan is het niet te verbazen: de QoS processors in die dingen is vaak niet snel genoeg voor snelle glasvezel verbindingen (ik vermoed dat je bedoelde 6000 KB/s en niet 6000 kb/s?) Zoek eens een goeie review op van dat ding, daar wordt dat tegenwoordig allemaal getest (voorbeeldoverzicht) .

Ik ga ervan uit dat je fixed IP ook "via" de router loopt, en dat dat gewoon je bottleneck is.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say