Toon posts:

Twee powerline adapters in één netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:00
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een LG LW650 tv en een HX976TZW Home cinema set. Beiden apparaten zijn aan te sluiten via het draadloze netwerk, maar ik zou ze toch graag bekabeld hebben, want er staat ook nog een ps3/xbox 360 bij. Nu zit er op de plek van de tv in de woonkamer geen netwerkaansluiting en is een powerline adapter genoodzaakt.

Echter hebben wij ook glasvezel die op dit moment al gebruik maakt van powerline adapters om de tv's te voorzien van internet aangezien deze alleen kunnen werken op een apart kanaal. Zo'n zelfde adapter erbij kopen heeft dus geen zin, want je krijgt daardoor geen internet tenzij je de instellingen verandert, maar dan werken de tv's weer niet.

Ik dacht dus zelf aan een extra powerline adapter set die op een ander kanaal werkt. Zou dit kunnen werken of ben ik nu alleen aan het dromen? :+

• T_im0thy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06-2020
Ik had een soort gelijke situatie.

Ik had de devolo Dlan 500 mbps aangeschaft omdat ik ook liever bekabeld internet wilde hebben.
Het probleem was dus alleen dat ik ongeveer 5 apparaten aan wilde sluiten via kabels en vond het een flinke uitgave om 4 adapters bij te halen voor bijvoorbeeld mijn ps3, xbox en mediacenter.

Ik heb toen besloten om een switch aan te schaffen en d.m.v. deze switch de kabel op te splitsen.
Nu heb ik dus alles aangesloten met 1 powerline adapter.

en ik moet zeggen dat het perfect werkt.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 22:40
Dat is niet soortgelijk want in dit geval gaat het om 2 verschillende netwerken ('glasvezel' internet voor tv en 'gewoon' internet).

Zijn vraag is dus of je nog een set erbij kan kopen (weer 2 dus) en dat ze elkaar niet gaan storen in het doorgeven van signaal.

Denk ik?

Het schijnt wel mogelijk te zijn om 2 datastromen door elkaar heen te gebruiken. Ik denk wel dat het verstandig is om het bij een soort te houden (AV of UPA) iig.

[Voor 23% gewijzigd door maarud op 25-05-2011 13:25]

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:06
Wellicht handig om even de merk/model van de powerline adapters te geven. Het zou kunnen dat er meerdere kanalen te kiezen zijn om dit mogelijk te maken, maar daarvoor moet je in de specificaties spitten.

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 10:50
Het is sowieso mogelijk de adapters op te nemen in hun eigen "netwerk". De adapters hebben een soort ssid, die moet dan voor elk adapter paar uniek zijn. Je loopt wel de kans dat de totale doorvoer snelheid af neemt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee