Toon posts:

Vodafone dataverbruik wijkt enorm af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 18:51
Ik zit al ruim een jaar bij vodafone maar heb recentelijk verlengt en zit nu dus op de nieuwe 1GB limiet. Opzich geen ramp want zoveel verbruik ik niet. Nu heb ik om mijn gebruik beetje te monitoren een app gedll om bij te houden wat ik zoal verbruik. Nu kom ik er achter dat het verbruik wat vodafone opgeeft voor geen meter klopt. Volgens mijn eigen meter heb ik 100MB gebruikt in 5 dagen volgens vodafone 350.....

Nou vraag ik me dus af wat hier mis gaat. Ik stream geen muziek en maak vrijwel nooit gebruik van youtube. Ik sync mijn gmail,twitter,facebook en gtalk en whatsapp. Surf ik af en toe nog wat en dan heb je nog wat andere apps die data verbruiken. Maar hiermee verstook je nooit 350mb.

Is vodafone wat optimistisch bij het meten van data gebruik?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Crazyanz schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:12:
Ik zit al ruim een jaar bij vodafone maar heb recentelijk verlengt en zit nu dus op de nieuwe 1GB limiet. Opzich geen ramp want zoveel verbruik ik niet. Nu heb ik om mijn gebruik beetje te monitoren een app gedll om bij te houden wat ik zoal verbruik. Nu kom ik er achter dat het verbruik wat vodafone opgeeft voor geen meter klopt. Volgens mijn eigen meter heb ik 100MB gebruikt in 5 dagen volgens vodafone 350.....

Nou vraag ik me dus af wat hier mis gaat. Ik stream geen muziek en maak vrijwel nooit gebruik van youtube. Ik sync mijn gmail,twitter,facebook en gtalk en whatsapp. Surf ik af en toe nog wat en dan heb je nog wat andere apps die data verbruiken. Maar hiermee verstook je nooit 350mb.

Is vodafone wat optimistisch bij het meten van data gebruik?
Weet niet wat er in je contract/voorwaarden precies staat, maar hebben zij niet zoiets van 'minimaal x kb per sessie?'

Dus ookal verbruik je maar 0,5kb dat ze toch 1kb tellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toni7
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-04-2021
Ik zou sowieso even een e-mail sturen, en als je een onduidelijk antwoord krijgt kan je altijd nog de helpdesk bellen. ;). En dit is echte idioot, maken ze een 1GB limiet, en gaan ze ook nog over liegen! (Als het klopt wat je zegt tenminste)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 344302

Probeer eens een app als Network Monitor of 3G watchdog, daarmee kun je precies zien hoeveel data je gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Heb een zelfde soort ervaring met KPN. Zakelijk heb ik altijd 100 MB gehad per maand, toen zat ik er altijd zo'n 100MB overheen. Nu overgestapt (sinds 4 maand) naar een 1GB abbonoment, en nu verbruik ik ineens maar 50Mb per maand terwijl ik precies hetzelfde doe met mijn telefoon, heel vreemd KPN.

gewoon nee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:01
Ik zag wel laatst toen ze ook voor de onbeperkte internet abo's zo'n limiet meter op de site hadden dat ik 8GB zou verbruikt hebben binnen 1 week, zonder youtube te bekijken of iets.

Ik mag toch niet hopen dat ze gewoon stiekem een sleutel erop zetten om zo mensen aan meer data te laten komen (b.v. elke kb x 1.005)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-06 16:59
TripleQ schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:15:
[...]

Weet niet wat er in je contract/voorwaarden precies staat, maar hebben zij niet zoiets van 'minimaal x kb per sessie?'

Dus ookal verbruik je maar 0,5kb dat ze toch 1kb tellen?
Op mijn Vodafone rekening gaat alles netjes in KB's:

Data
Dataverkeer
Datum Tijdstip Omschrijving Volume/Duur Bedrag (€)
01.04.2011 00:00:00 live.vodafone.offnet 1.778,00 KB 0,000
01.04.2011 10:53:08 live.vodafone.offnet 9.452,00 KB 0,000
01.04.2011 12:02:49 high.vodafone.com 3.008,00 KB 0,000
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee