Toon posts:

[ZIggo] Cisco 8485 DBV HD DVR gebruiken zonder internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik kan een Cisco 8485 DBV HD DVR kopen. Dit is de HD ontvanger die Ziggo standaard mee levert bij zijn alles in 1 pakket.

Deze beschikt ook over interactieve tv en niet onbelangrijk 2 HD tuners.

Dit lijkt mij een mooi apparaat alleen heb ik geen alles in 1 van Ziggo.
Op dit moment gebruik ik een humax decoder met Ziggo smartcard. Dit werkt zonder problemen maar ik heb geen HDD om op te nemen.

Mijn vraag is; Heb ik perse kabel internet nodig om dit apparaat te kunnen gebruiken.

Interactieve TV zal vast niet werken maar werkt het opnemen en kijken wel gewoon goed?
Het lijkt mij dat ik de gewone kabel kan aansluiten zoals ik dat nu doe maar Ziggo levert een nieuwe want contact doos mee. Moet ik die gebruiken?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Jochemmol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 12:23

rick77

... get to the point!

Dit werkt gewoon zonder internet. Zelfs interactief. Alleen moet je wandcontactdoos - en alles wat daar tussen hangt aan splitters, versterkers, e.d. - retourgeschikt zijn. Wat Ziggo meelevert is retourgeschikt. De PVR zou natuurlijk ook zonder een retourgeschikte wandcontactdoos moeten werken.

[Voor 16% gewijzigd door rick77 op 16-05-2011 18:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 11:38
Je kan gewoon TV kijken en opnemen.

Verder heb je geen internetverbinding nodig (de aanwezige ethernet poorten zijn niet geactiveerd) voor interactieve diensten; de Cisco heeft daarvoor een ingebouwd modem. Je verbinding moet echter wel retourgeschikt zijn wat inhoud dat je idd het nieuwe AOP zal moeten gebruiken.

Het is overigens leuk dat ie 2 tuners heeft maar er is er maar 1 actief bij de Ziggo versie.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:07
Er zijn twee tuners actief, anders kan je niet opnemen lijkt me en kijken tegelijk.

Voor wat betreft je AOP, dat is nodig voor interactieve deel. Als hij geen retour verkeer heeft (lampje voorop blijft knipperen) kan je niets interactief doen maar werkt wel voor TV kijken en opnemen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 11:38
bjck schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:13:
Er zijn twee tuners actief, anders kan je niet opnemen lijkt me en kijken tegelijk.
Dat kan ook niet ;)

Je kan niet op bijvoorbeeld RTL wat opnemen en tegelijk SBS kijken.

[Voor 14% gewijzigd door Uberprutser op 16-05-2011 20:13]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 21:49
Huh? Ik heb juist overal (Ziggo forum o.a.) gelezen dat je met dit ding tegelijkertijd de ene zender kan kijken en de andere kan opnemen. De tweede tuner wordt pas actief als er daadwerkelijk opgenomen wordt terwijl er gekeken wordt met de 1e tuner, zo heb ik het begrepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06 15:59
dcl! schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:37:
Huh? Ik heb juist overal (Ziggo forum o.a.) gelezen dat je met dit ding tegelijkertijd de ene zender kan kijken en de andere kan opnemen. De tweede tuner wordt pas actief als er daadwerkelijk opgenomen wordt terwijl er gekeken wordt met de 1e tuner, zo heb ik het begrepen.
Klopt, je kan op zender 1 opnemen en op zender 2 bijvoorbeeld tv kijken.
Daarom zitten er ook 2 tuners 1, tuner 2 gaat werken zodra je gaat opnemen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee