Toon posts:

pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 406572

Topicstarter
Hallo ik heb in mijn bios van mijn x4 955 de multiplier van 16 naar 17 gezet want ik hoorde dat dat zonder problemen kon want de 965 heeft de zelfde koeler en een multiplier van 17
Nou ik restart hem kom in windows veilige modus en start prime95 en ga leren 2 uur later kom ik boven zwart beeld geen reactie op toetsenbord muis en het knopje op mijn pc knipperde dus ik haal stroom ervan af en probeer hem weer optestarte geen reactie helemaal niks
Ik haal de voeding kabel ener weer in en start hem op zie ik mijn neon tubes 0.5 seconden ligt geven voor de rest niks.

Ik kan geen andere diagnose kan stellen dan kapotte voeding.

Help mij alsjeblieft (snel) want ik heb geen zin om naar een pc dokter te gaan :(
Alvast bedankt

Ik zal deze keer echt men best doen nogmaals sorry van het vorige topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:16
En als je het BIOS nu eens reset door middel van de jumper, misschien doet hij het dan?

En anders even een andere voeding proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
vertel ook even welk moederbod je hebt, het kan dat er een bekende bug in zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpArCz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 15:27
Probeer anders even je voeding aan te zetten met een paperclip:

Als je voeding niets doet weet je dat het je voeding is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
hoi sorry dat ik nu pas reageer maar moest werken.
nou ik heb de jumper verschoven had helaas geen effect :(
heb ook de voeding getest werkt prima :)
heb ook ff ram eruit gehaald proberen te starten deed het nog steeds niet dus denk dan dat het daar niet aan ligt dit geld ook voor mijn grafische kaart.
ik denk zelf nu dat het dan het moederbord of de cpu is. iemand mischien een idee om er achter te komen welke het is of mischien wat het anders kan zijn?

dankjewel voor de reacties.

mijn pc is:
-MSI 770-G45
-AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4
955 / 3.2 GHz
-Team Elite DDR3 - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM
240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10660
-XFX Radeon HD 5770

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Mobo is dus kapot heb nu een nieuwe gekocht maar nu booy hij niet volledig omdat hij me hd niet herkent allss al geprobeerd maar niks werkt dus weer naar denpc dokter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03 10:24
Als je wil dat wij helpen graag dan doorgeven welk type mobo het is, misschien bekende bug. Graag dan ook meteen type HD.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Anoniem: 406572 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:52:
Hallo ik heb in mijn bios van mijn x4 955 de multiplier van 16 naar 17 gezet want ik hoorde dat dat zonder problemen kon want de 965 heeft de zelfde koeler en een multiplier van 17
"Gehoord dat dat kon" gaat niet op bij OC'ing. Elke chip reageert anders. Maar een multi van 17 moet meestal geen probleem zijn 8)7 .
Nou ik restart hem kom in windows veilige modus en start prime95 en ga leren 2 uur later kom ik boven zwart beeld geen reactie op toetsenbord muis en het knopje op mijn pc knipperde
Dit duid vaak een dood mobo aan (Wat het ook bleek te zijn)
Help mij alsjeblieft (snel) want ik heb geen zin om naar een pc dokter te gaan :(
Iemand die zich "PC Doktor" noemt laat ik niet aan mijn PC komen 8)7 .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:54
Anoniem: 406572 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:47:
Mobo is dus kapot heb nu een nieuwe gekocht maar nu booy hij niet volledig omdat hij me hd niet herkent allss al geprobeerd maar niks werkt dus weer naar denpc dokter
Uhrm, ja, Windows opnieuw installeren ;)

Je kunt je huidige Windows installatie niet starten met een ander moederbord, omdat hij die drivers voor je nieuwe moederbord niet heeft.
barry457 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:50:
Als je wil dat wij helpen graag dan doorgeven welk type mobo het is, misschien bekende bug. Graag dan ook meteen type HD.
Kijk even 2 posts boven je ;)

EDIT: en ff een advies voor je. Voor je weer met de multiplier gaat spelen, lees je eens in over de risico's die er aan zitten en hoe je verstandig kan overclocken voor je weer wat sloopt 8)7

[Voor 11% gewijzigd door FastFred op 24-05-2011 09:04]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee