Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 14:26
Wat is het probleem?
Mijn tante heeft een Dell Optiplex 755 met Windows Vista 32bit.
Vanwege een vastloper om onduidelijke redenen Windows opnieuw moeten installeren.
Alles leek te werken totdat ik de Thomson WiFi dongle erin stak. Je hoort Vista een klein geluidje geven dat er een apparaat ingestoken wordt maar daar blijft het bij. Hij probeert geeneens drivers te zoeken. Er gebeurd niets.

Wat heb ik geprobeerd?
- Wifi dongle in andere pc -> WERKT!
- Ander USB apparaat in desktop -> WERKT!
- Andere poorten in pc proberen -> WERKT!
- Via een verlengkabel verbinden -> WERKT NIET!

Wie kan mij helpen?

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutch_camel
  • Laatst online: 24-05 17:49

dutch_camel

It's Orange!

Kan je in je DeviceManager kijken of je daar toevallig nog wat vraagtekens hebt staan (devices zonder (juiste) driver).
Heb het vermoeden dat je USB niet lekker geladen is met het installeren. Misschien even opzoeken welke chipset er aan boord zit (volgens mij iets van Intel), en de drivers updated via de Intel site?
Heb je al de driver al via de site van de maker (Thompson) of via een externe site (http://www.wireless-driver.com) proberen te vinden?

Zoveel vragen die beantwoord kunnen worden :)

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bbfreak
dutch_camel schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:06:
Kan je in je DeviceManager kijken of je daar toevallig nog wat vraagtekens hebt staan (devices zonder (juiste) driver).
Heb het vermoeden dat je USB niet lekker geladen is met het installeren. Misschien even opzoeken welke chipset er aan boord zit (volgens mij iets van Intel), en de drivers updated via de Intel site?
Heb je al de driver al via de site van de maker (Thompson) of via een externe site (http://www.wireless-driver.com) proberen te vinden?
In de Device Manager zie ik de driver van Thomson staan. De installatie van die drivers ging ook vlekkeloos.
Tijdens de wizard (na installatie drivers) pas de stick voor het eerst in de desktop gestoken maar noppes.
Er zit een driver cd bij van Dell. Ik zal nog eens kijken wat daar opstaat.

Ik denk niet dat het de driver is. Hij wordt gewoon niet herkend als zijnde nieuwe hardware.

Kan ik de USB controller uit Vista knikkeren en dat deze na een herstart weer geïnstalleerd wordt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Dat kan gewoon .

Je geeft alleen nog geen antwoord op de vraag waar je de driver vandaan hebt ;) Als hij van de site va Thompson is, staan er ook nog andere versies? Ik heb laatst met zo'n stick problemen gehad na een nieuwe installatie onder xp, dat systeem viel volledig uit bij het insteken van de stick. Met een nieuwe driver was dat verholpen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bbfreak
Rupie schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:30:
Dat kan gewoon .

Je geeft alleen nog geen antwoord op de vraag waar je de driver vandaan hebt ;) Als hij van de site va Thompson is, staan er ook nog andere versies? Ik heb laatst met zo'n stick problemen gehad na een nieuwe installatie onder xp, dat systeem viel volledig uit bij het insteken van de stick. Met een nieuwe driver was dat verholpen.
Ach so. Nee ik heb voor het gemak de standaard installatie cd van Thomson gebruikt die bij de stick zat.

Is het dan niet vreemd dat Vista überhaupt niet reageert? Of zit die driver in de weg? Ik moet zeggen dat ik hem er niet ingehad heb zonder drivers...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheDarkstar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-02-2022
Is de driver uberhaupt het probleem? Dit probleem doet zich ook voor wanneer z'n apparaat te weinig voeding krijgt via de USB poort. (misschien de directe poort langs deze adapter leeg laten en geen verlengkabel gebruiken)

Voor dat te testen zou ik aanraden deze eens aan te sluiten via een self-powered USB hub.

Edit:
- LOD / Bios reset lijkt me ook wel iets om te doen.

Edit 2
Herinstaleren van de driver indien je deze niet in apparaatbeheer kan zien:

Via systeemeigenschappen, tabblad geavanceerd, klik je op Omgevingsvariabelen, vervolgens bij Systeemvariabelen klik je op nieuw, en als nieuwe systeemvariabelen geef je op: "devmgr_show_nonpresent_devices" (zonder quotes) en die geef je de waarde 1.
Vervolgens laat je de pc herstarten.
Vervolgens ga je met naar apparaatbeheer, en plaats je onder "Beeld" een vinkje bij "Verborgen apparaten weergeven"
Nu zijn in apparaatbeheer alle ooit geinstalleerde apparaten (half transparant) zichtbaar, ook wanneer die op dat moment niet aangesloten zijn.
Verwijder deze uit apparaatbeheer, en probeer de installatie opnieuw.

[Voor 58% gewijzigd door TheDarkstar op 17-05-2011 12:44]

• Bbfreak
TheDarkstar schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:37:
Is de driver uberhaupt het probleem? Dit probleem doet zich ook voor wanneer z'n apparaat te weinig voeding krijgt via de USB poort. (misschien de directe poort langs deze adapter leeg laten en geen verlengkabel gebruiken)

Voor dat te testen zou ik aanraden deze eens aan te sluiten via een self-powered USB hub.

Edit:
- LOD / Bios reset lijkt me ook wel iets om te doen.

Edit 2
Herinstaleren van de driver indien je deze niet in apparaatbeheer kan zien:

Via systeemeigenschappen, tabblad geavanceerd, klik je op Omgevingsvariabelen, vervolgens bij Systeemvariabelen klik je op nieuw, en als nieuwe systeemvariabelen geef je op: "devmgr_show_nonpresent_devices" (zonder quotes) en die geef je de waarde 1.
Vervolgens laat je de pc herstarten.
Vervolgens ga je met naar apparaatbeheer, en plaats je onder "Beeld" een vinkje bij "Verborgen apparaten weergeven"
Nu zijn in apparaatbeheer alle ooit geinstalleerde apparaten (half transparant) zichtbaar, ook wanneer die op dat moment niet aangesloten zijn.
Verwijder deze uit apparaatbeheer, en probeer de installatie opnieuw.
Het vreemde is natuurlijk wel dat hij het voor de herinstall perfect deed.
Het BIOS verandert toch niet na een herinstall? Een reset kan nooit kwaad natuurlijk.

Ik heb alle USB poorten probeerd. Zijn er zeven +/- en alleen toetsenbord en muis zaten er tegelijkertijd in.
Voor zat niets maar haalt niets uit.

Je laatste tip kan ik zeker nog eens proberen. Vanavond kom ik er weer dus ben benieuwd.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Bbfreak schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:11:
[...]
Het vreemde is natuurlijk wel dat hij het voor de herinstall perfect deed.
En dat is dus precies hetzelfde als wat ik had met een Speedtouch ST121g ;) Ik haal alleen niet uit je reacties of je al een andere driver gedownload hebt. Om je te helpen, hij staat waarschijnlijk ergens hier: http://www.technicolorgateways.nl/p_a_accessories.html

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bbfreak
Rupie schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:18:
[...]

En dat is dus precies hetzelfde als wat ik had met een Speedtouch ST121g ;) Ik haal alleen niet uit je reacties of je al een andere driver gedownload hebt. Om je te helpen, hij staat waarschijnlijk ergens hier: http://www.technicolorgateways.nl/p_a_accessories.html
Het is opgelost.

Ik zat in de device manager toen ik hem er weer instak en toen kwam er een device met een uitroepteken in de lijst. Soort van half goed ingestalleerd dus. Bljkbaar geeft Vista dan geen kreun maar hij werkt nog niet.
Toen ik vanuit de Device Manager update driver klikte en de driver nogmaals selecteerde ging hij hem goed installeren en kon ik er mee werken.

Bedankt voor de hulp guys!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee