Surround set op Philips tv

Pagina: 1
Acties:

• OzZy28
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07-2016
Beste tweakers,

Ik zit met een dilemma, omdat ik nog steeds niet de goede kennis heb wat de geschikte speakerset voor m'n tv is.

Ben namelijk op zoek gegaan naar surround speaker sets via de standaard tulp aansluiting.
Ik heb op v&a dit gevonden:
V&A aangeboden: 5 .1 dvd surround set samsung

Nu is mijn vraag als ik gwon bij audio in de tulp stekkers aansluit op m'n tv, dat ik dan bij het tv kijken via dreambox, film kijken via popcorn hour enz al het geluid gewoon ui de surround set komt? Tenminste dat de dvdspeler van de set dan functioneert als versterker? Klinkt misschien dom maar ik kan soms de logica er niet in vinden of het nou goed of fout gaat.
Alvast voor jullie aandacht.

Gr,

Osman

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Tulp? Setje heeft scart, lijkt me beter. Verwacht overigens echt helemaal niks van het geluid.

Er zit maar 1 optische ingang op, dus je kan er maar 1 apparaat op aansluiten, tenzij je met een splitter werkt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24

FeaR

In GoT we trust

Wat je wilt gaat nooit lukken: je wilt met tulp (2 x RCA) vanaf de TV naar een set zodat je surround geluid krijgt. Over stereo RCA krijg je maximaal twee kanalen en dus 2.0 stereo. Je kan vanaf de TV dus nooit 5.1 geluid versturen via die weg.

De opzet kan verder wel: dus alles naar de TV aansluiten en dan vanaf de TV de audio out gebruiken, dus daarmee zit je goed. Met die Samsung zou je nog de Popcorn via optisch aan kunnen sluiten zodat je wel echt DTS en Dolby Digital 5.1 geluid hebt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• OzZy28
Het ging me niet echt dat ik echte surround eruit wilde halen maar dat ik met die aansluiting iig wel een extra geluidje meekrijg ipv standaar tv boxen. Dan kan ik beter m'n PCH via optisch en de tv via tulp doen. Dat werkt dan wel neem k aan? Of hebben jullie ook andere producten om te aanraden welke beter zijn.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wat je wilt kan elk 5.1 setje met genoeg ingangen wel. Het is alleen wat je er aan uit wilt geven. Voor 200 euro zou ik naar een Z-5500 van Logitech gaan kijken. Dat zal al beter zijn dan deze oude Samsung, maar goed je bent voor de Samsung dan ook maar 100 euro kwijt. Ik weet alleen niet of het geluid ook echt die 100 euro waard is.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 16-05-2011 17:10 ]

• bram1984
OzZy28 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:49:
Het ging me niet echt dat ik echte surround eruit wilde halen maar dat ik met die aansluiting iig wel een extra geluidje meekrijg ipv standaar tv boxen. Dan kan ik beter m'n PCH via optisch en de tv via tulp doen. Dat werkt dan wel neem k aan? Of hebben jullie ook andere producten om te aanraden welke beter zijn.
Er zitten geen tulpingangen op de set, dus nee, dat gaat niet.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

bram1984 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:55:
[...]
Er zitten geen tulpingangen op de set, dus nee, dat gaat niet.
Jawel...

• bram1984
Pardon, je hebt gelijk. Ik keek niet verder dan de composiet uitgang.

• OzZy28
FeaR1986 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:53:
Wat je wilt kan elk 5.1 setje met genoeg ingangen wel. Het is alleen wat je er aan uit wilt geven. Voor 200 euro zou ik naar een Z-5500 van Logitech gaan kijken. Dat zal al beter zijn dan deze oude Samsung, maar goed je bent voor de Samsung dan ook maar 100 euro kwijt. Ik weet alleen niet of het geluid ook echt die 100 euro waard is.
Het geld maakt me opzicht niet uit maar zoals ik al zei wil ik wel een goed werkende en niet "al" te dure set. Dus bij deze ga ik kijken naar de Z-5500. Die kan je wel gwon rechtstreeks naar je tv aansluiten via tulp neem k aan?. Verder heb k jammer genoeg geen optische ingang.
Pagina: 1