Toon posts:

Wat is beter de AKG 272 HD of De Sennheiser HD 555?

Pagina: 1
Acties:
  • 587 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-07-2019
De HD 555 van sennheiser
pricewatch: Sennheiser HD 555 (Grijs)

De HD 272 Gesloten oor van AKG

pricewatch: AKG K 272 HD (Zwart)

Mijn voorkeur gaat naar goed geluid ik draai veel muziek van Bob Marley, Evanescence, Angelspit, Dominic Frasca, Amon Amarth, Diana Krall. beetje dat soort muziek. Dus reagge, Metqal, Rock, Techno, classic, ik heb een versterker aangesloten.

[Voor 8% gewijzigd door Gamersblood op 16-05-2011 12:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-06 21:29

mr.paaJ

generatie cmd+z

Totaal verschillend geluid, dus dat zul je zelf moeten proberen. Verschillende grotere electronica zaken zouden ze naast elkaar moeten hebben. (K271 is hetzelfde trouwens, mocht deze specifieke AKG er niet zijn).

De AKG is gesloten, dus beter in rumoer en onderweg, maar lastiger aan te sturen. Mooi helder intiem geluid maar weinig bas, al valt het met een versterker wel mee.
De HD555 vond ik goed, maar saai.

Als je iets doorspaart kun je ook een tweedehands HD650 zoeken, die speelt duidelijk in een andere klasse dan deze twee. Zeker als je al een versterker gebruikt. €220 nieuw, dus vanaf €160/170 tweedehands?

[Voor 20% gewijzigd door mr.paaJ op 16-05-2011 13:18]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
mr.paaJ schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:15:
Totaal verschillend geluid, dus dat zul je zelf moeten proberen. Verschillende grotere electronica zaken zouden ze naast elkaar moeten hebben. (K271 is hetzelfde trouwens, mocht deze specifieke AKG er niet zijn).

De AKG is gesloten, dus beter in rumoer en onderweg, maar lastiger aan te sturen. Mooi helder intiem geluid maar weinig bas, al valt het met een versterker wel mee.
De HD555 vond ik goed, maar saai.

Als je iets doorspaart kun je ook een tweedehands HD650 zoeken, die speelt duidelijk in een andere klasse dan deze twee. Zeker als je al een versterker gebruikt. €220 nieuw, dus vanaf €160/170 tweedehands?
2e hand koptelefoon houd ik niet van zit toch op je oren het idee vind ik opzich gewoon niks, en $220 vind ik net iets teveel $150 moet ik het ook mee redden, , sommige mensen zeggen juist dat die 272 hd ook als monitor hoofd telefoon kan gebruiken.

[Voor 30% gewijzigd door Gamersblood op 16-05-2011 13:56. Reden: Ernstige spellings fout en een verkeerde qoute.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 397269

gewoon de kussens eraf en de was in, stofzuiger nog even lans en je hebt weer een hygienisch product :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 17:58
Ik heb zelf AKG omdat ik die simpelweg lekkerder vond zitten, dan de studio versie waar je de kabel los kan halen, daar zitten een setje extra oorpads bij en een krulkabel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
Anoniem: 397269 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:05:
gewoon de kussens eraf en de was in, stofzuiger nog even lans en je hebt weer een hygienisch product :)
Sorry dat ik zo laat reageer, maar om effen terug te komen daarop is een HD 595 dan niet veel beter of een HD 598?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 22:29
Ik heb zelf een AKG K 172HD (on-ear versie van de 272HD) en er komt erg mooi geluid uit met erg veel detail, het enige wat jammer is, is dat er niet al teveel bass uit komt maar ik heb geen versterker dus dat zou ook nog verschil kunnen maken.

Ben er verder wel erg tevreden mee en het was zeker een gigantische verbetering over mijn oude PC-headset (Siberia V2) ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
Redblader schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:04:
Ik heb zelf een AKG K 172HD (on-ear versie van de 272HD) en er komt erg mooi geluid uit met erg veel detail, het enige wat jammer is, is dat er niet al teveel bass uit komt maar ik heb geen versterker dus dat zou ook nog verschil kunnen maken.

Ben er verder wel erg tevreden mee en het was zeker een gigantische verbetering over mijn oude PC-headset (Siberia V2) ;)
Hoe zou het opwegen tegen een HD 800

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
Gamersblood schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:05:
[...]

Hoe zou het opwegen tegen een HD 800
[afbeelding]
Ik heb geen idee maar wil je nou serieus gaan vergelijken met een koptelefoon van 900 euro? :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
Redblader schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:07:
[...]

Ik heb geen idee maar wil je nou serieus gaan vergelijken met een koptelefoon van 900 euro? :X
Ik kan hem krijgen voor 250.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Waar?! Die mij er ook één! De beste dynamische hoofdtelefoon die ik tot nu gehoord heb, en dat zijn er best wat geweest.

[Voor 19% gewijzigd door mr.paaJ op 16-05-2011 22:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
mr.paaJ schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:20:
Waar?! Die mij er ook één! De beste dynamische hoofdtelefoon die ik tot nu gehoord heb, en dat zijn er best wat geweest.
Een goed oude vriend van me heeft meer dan 10 jaar bij Ruad gewerkt en zo heeft hij heeft veeldingen gekocht, en ik meg hem overkopen voor 250 Euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Niet twijfelen, doen... en als je hem niet hoeft dan neem ik hem voor 400 van je over...

of valt dit onder 'te goed om waar te zijn'?

[Voor 27% gewijzigd door mr.paaJ op 16-05-2011 22:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
Gamersblood schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:39:
[...]

Een goed oude vriend van me heeft meer dan 10 jaar bij Ruad gewerkt en zo heeft hij heeft veeldingen gekocht, en ik meg hem overkopen voor 250 Euro.
Als dit waar is dan zou je niet eens moeten twijfelen, voor dat geld valt er niks beters te krijgen :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 397269

Gamersblood schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:00:
[...]

Sorry dat ik zo laat reageer, maar om effen terug te komen daarop is een HD 595 dan niet veel beter of een HD 598?
in principe zijn het dezelfde koptelefoons. Precies identieke driverunits tussen de 555 en 595. Op youtube vind je vast een filmpje hoe je de 555 tweaked naar een 595.

Is het mss ook mogelijk om voor mij de hd800 te regelen? :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
Jongens idd heb hem gehoord en ga het gewoon doen moet het geld effe bijmekaar schrapen maakt niet uit hoe, doe het gewoon, hij klinkt zo (sorry Dat ik het zo zeg) geil, die hoog, dat laag, dat intieme geluid ik sta gewoon in het concert en hij zit zo lekker...

[Voor 30% gewijzigd door Gamersblood op 16-05-2011 23:30. Reden: Jacob Dubbel.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Koopje! Hoef je de komende jaren ook niet meer te twijfelen over upgrades :)

[Voor 83% gewijzigd door mr.paaJ op 16-05-2011 22:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
Ik wil als alles goed verloopt voorzichtig een review schrijven, vind ik heel lastig want mijn dissectie gaat dat bar en boos, denk je dat het mag ondanks mijn gramma spelling? want ABN heb ik wel gehad maar toch lukte het me niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 328247

Gamersblood schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:23:
Ik wil als alles goed verloopt voorzichtig een review schrijven, vind ik heel lastig want mijn dissectie gaat dat bar en boos, denk je dat het mag ondanks mijn gramma spelling? want ABN heb ik wel gehad maar toch lukte het me niet.
Op die iMek van jou zit toch wel een tekstverwerker met autocorrectie. Nou dan. :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
Anoniem: 328247 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:39:
[...]

Op die iMek van jou zit toch wel een tekstverwerker met autocorrectie. Nou dan. :*)
Ik gebruik OpenOffic.org is dat erg?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 328247

Gamersblood schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:51:
[...]

Ik gebruik OpenOffic.org is dat erg?
Die heeft dus geen auto-correctie en een zeer beperkte spellingscontrole.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
Nee....

[Voor 91% gewijzigd door FeaR op 17-05-2011 00:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

En dit gaat wel weer heel erg offtopic....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee