Toon posts:

Hi verlengen of overstappen Vodafone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:28
Beste tweakers,

Ik ga ook eindelijk overstappen naar een smartphone, maar ik wil graag nog wat opheldering.

Ik kan nu verlengen bij Hi maar dat kost me echt een stuk meer dan overstappen. Ik wil waarschijnlijk de Samsung Galaxy S2 en dan moet ik 100 euro bijbetalen en voor Hi 25 + internet extra. Als ik overstap op Vodafone kost het me 33 euro extra en betaal ik het eerste jaar een paar euro minder per maand. Toen ik bij mijn vorige verlenging telefonisch probeerde om een beter toestel te krijgen gaf men niks toe, echter ben ik nu al meer dan 4 jaar abonnee dus dat verlengen viel me toch wel tegen.

Verder nog:

1gb/maand is dat voldoende voor gemiddeld gebruik? Of gaat men er geregeld over (is nogal duur bij Vodafone)?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kosten/baten moet je zelf beslissen; wij kunnen niet in je portomonnee kijken.

En 1GB (let op hoofdletters) is voor de ene persoon voldoende, voor de andere niet. Geen idee of je nu ook al internet op je mobiele telefoon hebt maar je zou allicht kunnen bedenken "wat doe ik met internet de hele dag" of eventueel op je huidige mobiele telefoon een applicatie installeren die de verbruikte bandbreedte in de gaten houdt?

Ga je van 7:00 tot 22:00 alleen maar YouTube kijken, dan is 1GB te weinig; lees je eens in de 5 minuten je mail in plain text, dan is het meer dan voldoende...

[Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 16-05-2011 10:41]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PascalvE
MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:40:
Kosten/baten moet je zelf beslissen; wij kunnen niet in je portomonnee kijken.

En 1GB (let op hoofdletters) is voor de ene persoon voldoende, voor de andere niet. Geen idee of je nu ook al internet op je mobiele telefoon hebt maar je zou allicht kunnen bedenken "wat doe ik met internet de hele dag" of eventueel op je huidige mobiele telefoon een applicatie installeren die de verbruikte bandbreedte in de gaten houdt?

Ga je van 7:00 tot 22:00 alleen maar YouTube kijken, dan is 1GB te weinig; lees je eens in de 5 minuten je mail in plain text, dan is het meer dan voldoende...
Ah ik heb de belangrijkste vraag naar aanleiding van dat eerste stukje niet geplaast zie ik (voor de ervaren Hi abonnee's):

Hebben jullie wel eens korting gekregen via de telefoon omdat je dreigde met overstappen/opzeggen? Zo ja hoe kan ik dit het beste aanpakken.

Dat over de 1GB/m is dus ook gericht op gemiddeld gebruik: Dagelijks mail/facebook checken, af en toe een spelletje spelen en soms youtube. Maar ik denk inderdaad dat ik er wel genoeg aan moet hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PascalvE schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:46:
[...]
Hebben jullie wel eens korting gekregen via de telefoon omdat je dreigde met overstappen/opzeggen? Zo ja hoe kan ik dit het beste aanpakken.
Het lollige is als volgt, volgens je startpost.

Hi: eenmalig 100 Euro
Vodafone: eenmalig 33 Euro en alleen eerste jaar x Euro korting

Wat ik leuker vindt; heb je al doorgerekend wat jij in totaal gaat betalen voor de basisdiensten die je wil hebben gedurende de looptijd van het contract? Als daar bij beide providers maar iets van een tientje tussen zit, zou je dat tegen provider X aan kunnen houden en erover kunnen praten.

Zelf ben ik wel een beetje klaar met de lage marges die providers op hardware kunnen bieden; het is vaker goedkoper om zelf een gloednieuw toestel te kopen en daarna een sim-only abbo af te sluiten. Scheelt rustig 20 tot 40 Euro per maand (afhankelijk van de diensten) en dat is over 2 jaar dus (2 jaar x 12 maanden x 30 Euro korting) = 720 Euro "gespaard" om nu uit te geven aan een nieuwe GSM.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PascalvE
Hi: eenmalig 100 euro + Hi 25 + internet extra. 12 mnd 22,45/maand + 12 mnd 34,95/mnd = 788,88

Vodafone: eenmalig 33 + 24,50 euro aansluitkosten + 12 mnd 17,25/mnd + 12 mnd 34,50 /mmnd = 678,50.

Scheelt me dus een dikke 100 euro. Moet alleen dan wel nog de resterende maanden van mijn oude mobiel betalen maar dat is een minimale abbo dus ik ben sowieso goedkoper uit met overstappen.

Overigens zat ik inderdaad te denken aan een los toestel + sim only, maar dan moet ik ineens 500+ euro ophoesten en dat is wat veel geld voor een studentje ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:27
Ben je al bij een Hi-winkel geweest? Als je 4 jaar Hi hebt, krijg je redelijk wat korting meestal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:50:
[...]

Zelf ben ik wel een beetje klaar met de lage marges die providers op hardware kunnen bieden; het is vaker goedkoper om zelf een gloednieuw toestel te kopen en daarna een sim-only abbo af te sluiten. Scheelt rustig 20 tot 40 Euro per maand (afhankelijk van de diensten) en dat is over 2 jaar dus (2 jaar x 12 maanden x 30 Euro korting) = 720 Euro "gespaard" om nu uit te geven aan een nieuwe GSM.
De Galaxy S II is los +/- 500 euro. Bij een 1 of 2 jarig abonnement kun je daar over de hele looptijd makkelijk onder blijven als ik hier kijk.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:30
Al ben je 10 jaar klant, alleen als je een bepaald maandbedrag haalt regelmatig kunnen ze iets daadwerkelijk voor je betekenen. Zo ook bij VF.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PascalvE
418O2 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:00:
Ben je al bij een Hi-winkel geweest? Als je 4 jaar Hi hebt, krijg je redelijk wat korting meestal.
Nee nog niet, zou ik daar meer kans hebben dan met bellen?

@Synx6 maar het gaat het me er vooral om dat ik gewoon flink duurder uit ben met verlengen bij Hi dan met overstappen naar Vodafone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:30
Bij acquisitie geven providers vaak meer korting (bij hi ben jij dus retentie). Wat betreft het naar winkels toegaan en bellen. Als je belt kunnen ze normaal gezien meer voor je betekenen dan in de winkel.

Het internet van VF is wel sneller bij de 1 GB bundel. Bij KPN moet je dan naar de 2GB bundel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02 18:29

NeoMe

#Addict

Als je niet teveel wilt uitgeven neem je toch een Galaxy S één, die zullen nu wel massaal in de uitverkoop gaan. Zoveeeeeeel verbeteringen zitten er nu ook weer niet op dat je daar honderden euro's meer voor moet betalen, en ik ben sowieso niet van de twee-jarige abbo's.

Kortom, maak ff een bestandje aan met per aanbieding de totaalprijs voor de gehele looptijd. Daarnaast schrijf je de dingen even op waar je op moet letten zoals 1 GB internet limiet, of internetsnelheden. Betalen per minuut, aantal sms/belminuten, aansluitkosten, verzendskosten etc etc.

[Voor 34% gewijzigd door NeoMe op 16-05-2011 11:12]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
synx6 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:07:
Bij acquisitie geven providers vaak meer korting (bij hi ben jij dus retentie). Wat betreft het naar winkels toegaan en bellen. Als je belt kunnen ze normaal gezien meer voor je betekenen dan in de winkel.

Het internet van VF is wel sneller bij de 1 GB bundel. Bij KPN moet je dan naar de 2GB bundel.
Vaak geven providers verschillende aanbiedingen in geval van verlengen en in geval van opzeggen.

Je kunt het proberen. Bel de klantenservice en meld dat je wilt verlengen. Welke aanbieding krijg je?
Vraag vervolgens welke aanbieding je krijgt als je meldt dat je wilt opzeggen.

Maat van mij deed dit 8 maanden geleden ook (toen KPN en Vodafone voor het eerste de iPhone mochten aanbieden, maar nog geen officiele iPhone abonnementen hadden). Hij was al jaren klant bij Hi, belde dat hij wilde opzeggen omdat KPN geen iPhone kon leveren, kreeg vervolgens GRATIS een iPhone 3GS (4 was wel al uit) bij een éénjarig abonnement (ergens tussen de 30-40 euro per maand). Toegegeven, KPN had met de introductie van de iPhone en haar abonnementen nog niet echt een policy, maar een goede deal is het wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22
NeoMe schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:11:

Kortom, maak ff een bestandje aan met per aanbieding de totaalprijs voor de gehele looptijd. Daarnaast schrijf je de dingen even op waar je op moet letten zoals 1 GB internet limiet, of internetsnelheden. Betalen per minuut, aantal sms/belminuten, aansluitkosten, verzendskosten etc etc.
Voor de SGSII: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35971922 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PascalvE
Thx, een 1 jarig abonnement wordt zo wel erg voordelig inderdaad. En eenmalig 189,95 betalen (in mijn geval, verlengen is 20€ duurder dan een nieuw abbo dus) wordt wel erg aantrekkelijk zo. Al bel ik dan dus maar 1 jaar en de Hi sim only met internet is nog 25 euro per maand (9 mnd, 3 mnd korting). Maar wellicht wil ik dan wel weer een nieuw toestel... Damn wat een keuzes haha.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:40:
of eventueel op je huidige mobiele telefoon een applicatie installeren die de verbruikte bandbreedte in de gaten houdt?
Zo'n appje moet je sowieso op je nieuwe foon installeren, zeker, omdat 't je eerste smartphone is.
Android telefoons gaan 24/7 zelfstandig online om diverse apps, mail, etc. te updaten en dan kan 't dataverbruik nog aardig oplopen. Dat kun je allemaal wel instellen, maar dan moet je het verbruik owel ongeveer weten en je zou niet de eerste beginnende smartphone gebruiker zijn, die hierbij iets over 't hoofd ziet.

Overigens heb ook ik de ervaring, dat je telefonisch meer korting kunt krijgen, dan in de winkel, hoelang je abonnee bent, maakt helaas meestal niets uit, wel helpt het, wanneer je zo af en toe eens over je bundel heen hebt gebeld, zodat ze wat meer aan je konden verdienen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-05 18:58
Hmm, apart ik ga nooit over mijn bundel heen en heb een prima aanbieding op de website gekregen.

Hi 25 + internet extra en éenmalig 90 euro bijbetalen. voor 1 jaar. Ik zou zeggen probeer eens in te loggen via sms. Waarschijnlijk krijg je dan een veeeeel betere aanbieding te zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PascalvE
BPP schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:36:
Hmm, apart ik ga nooit over mijn bundel heen en heb een prima aanbieding op de website gekregen.

Hi 25 + internet extra en éenmalig 90 euro bijbetalen. voor 1 jaar. Ik zou zeggen probeer eens in te loggen via sms. Waarschijnlijk krijg je dan een veeeeel betere aanbieding te zien.
Beste tip van de dag! Via dat sms gebeuren krijg ik de Samsung Galaxy S2 ineens gratis bij een 2 jarig abonnement, 100 euro korting vanwege 1 smsje xD. En inderdaad 90 euro bijleggen voor 1 jaar. Ik ga dus gewoon via deze manier verlengen, ontzettend bedankt! (en de rest ook natuurlijk voor het actief meedenken).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:15

ManiacsHouse

Scheisse!

BPP schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:36:

Nondeju dat werkt hier dus gewoon niet... Mag steeds hetzelfde betalen. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-05 22:47
PascalvE schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:38:

1gb/maand is dat voldoende voor gemiddeld gebruik? Of gaat men er geregeld over (is nogal duur bij Vodafone)?
Hieronder een lijstje van mijn data verbruik per 10 minuten op mijn smartphone:

- Uitzendinggemist.nl via browser /desktop versie: 40 MB per 10 minuten.
- Uitzending gemist via programma / toepassing: 15 MB per 10 minuten.
- YouTube via browser /desktop versie: 30 MB per 10 minuten.
- YouTube via programma / toepassing: 10 MB per 10 minuten.
- Voice over ip /Skype: 2 MB per 10 minuten.
- Radio streamen via Nokia internetradio: 7 MB per 10 minuten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 81768

Ik heb netcounter nu 2 weken op mijn smartphone staan. En de statistieken wijzen uit dat ik op 575MB zit. Dat betekent dat ik voor het eind vd maand op de 1GB grens zou zitten. En daarbij heb ik niet eens intensief gebruik gemaakt van internet. Alleen browsen, af en toe youtube, whatsapp en email wat om het half uur wordt gecheckt. Navigeren heb ik nog niet eens gedaan, maar met een 1GB limiet moet je dat uit je hoofd zetten. Ik zit gem. per dag op 40MB.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PascalvE
janzeeschuimers schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:24:

Hieronder een lijstje van mijn data verbruik per 10 minuten op mijn smartphone:

- Uitzendinggemist.nl via browser /desktop versie: 40 MB per 10 minuten.
- Uitzending gemist via programma / toepassing: 15 MB per 10 minuten.
- YouTube via browser /desktop versie: 30 MB per 10 minuten.
- YouTube via programma / toepassing: 10 MB per 10 minuten.
- Voice over ip /Skype: 2 MB per 10 minuten.
- Radio streamen via Nokia internetradio: 7 MB per 10 minuten.
Bedankt, dat is nuttige info :). Die grootgebruikers zal ik waarschijnlijk toch niet zeer frequent gaan gebruiken en ik moet het dus duidelijk via het programma/toepassing doen ipv via de browser. Overigens blijf ik nu dus bij Hi en daar vind ik de prijs per extra MB nog te overzien.

@The Dragon mmm hopen dat ik het iets beperkter kan houden. Ach anders kan ik voor 5€ verdubbelen bij Hi.

Anyway ik ga voor 17.00 uur de knoop doorhakken: Samsung Galaxy S2 1 jaar + 90 euro bijbetalen óf 2 jaar en gratis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-05 15:16
Kortingen afdwingen gaat je alleen lukken als je over je abo heen belt. Het hoeft maar een paar euro per maand te zijn maar je wordt dan ingedeeld in een bepaalde categorie.
Bij tmobile heb ik vorig jaar niet hoeven bij te betalen voor mijn toestel omdat ik in een bepaalde categorie viel. Een kennis van mij belt als zzp'er heel veel over zijn abo heen en kreeg zelfs twee toestellen bij zijn verlenging (kpn).

Dus, bel je buiten je bundel dan kun je nog het eea proberen. Hoe lang iemand klant is speelt eigenlijk geen rol.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 81768

PascalvE schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:10:
[...]

Bedankt, dat is nuttige info :). Die grootgebruikers zal ik waarschijnlijk toch niet zeer frequent gaan gebruiken en ik moet het dus duidelijk via het programma/toepassing doen ipv via de browser. Overigens blijf ik nu dus bij Hi en daar vind ik de prijs per extra MB nog te overzien.

@The Dragon mmm hopen dat ik het iets beperkter kan houden. Ach anders kan ik voor 5€ verdubbelen bij Hi.

Anyway ik ga voor 17.00 uur de knoop doorhakken: Samsung Galaxy S2 1 jaar + 90 euro bijbetalen óf 2 jaar en gratis.
vodafone is naar mijn weten goedkoper dan HI per extra MB 0,03ct tov 0,05ct

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 10:24
Andere vraag maar in dezelfde richting als TS. Ze melden dat ze richting de zomer met nieuwe bel en internet abo's komen. Zou het verstandig zijn om nu al te verlengen ( kan 4 maanden voor eind contract)?
Straks worden de bundels een keer zo duur met al dat dpi en whatsapp gezeur de laatste tijd. En kun je nog mooi 'teren' op een oud abonnement.

Bijvoorbeeld de blackberry bundels bij hi zijn nu 500MB ( belachelijk weinig trouwens) met een prijs van 14,95.
Kan maar zo een keer zo duur worden bijv.

[Voor 18% gewijzigd door JipJapGoedje op 23-05-2011 00:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 23:56
Je kunt je internetverbruik behoorlijk binnen de perken houden door zoveel mogelijk via wifi online te gaan. Ik zit vrijwel de hele dag thuis, dus kan ook heel erg veel op wifi. Afgelopen maand heb ik volgens Telfort 192MB verbruikt (inclusief een aantal keren navigeren met google navigatie) en in de huidige maand (vanaf 9 mei) zit ik volgens 3G-Watchdog nu op 36,6 MB. Dus als je de grootverbruikers vooral met wifi gebruikt, zou 1 GB limiet ruim zat moeten zijn voor twitteren, emailen, internetten, een enkele keer navigeren, een enkel filmpje kijken
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee