Toon posts:

Scherm van HP 6730B

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een super gaar probleem met de laptop van school.

Probleem
Aan de zijkant van de scherm zitten irritante vlekken die bij lichte films te voorschijn komen.
Ze zijn zwart. Deze laptop heb ik van school gekregen wegens "digitale" schoolboeken.
Als ik de laptop aansluit op een schoon scherm dan heb ik er geen last van, dus het zit echt op het scherm.
Ook heb ik last van dode pixels. Die vlekken lijken wel te zijn ingebrand.

Wat heb ik er aan gedaan
Ik heb van die doekjes gebruikt die speciaal voor laptops te koop zijn.
Ook dit helpt niet, het lijkt wel erger geworden te zijn.
Drivers geinstalleerd van de INTEL Chip.
lijkt weinig te helpen.

Informatie over de laptop.
Laptop werkt de hele dag, afwisselend op accu/ netstroom
Op de Laptop staat Windows 7 Enterprise geinstalleerd.
Laptop is eerst nog van een leerkracht geweest.
Laptop is nog geen 2 maanden oud.

Wat moet ik eraan doen? Want ik hier schijt ziek van.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo te zien is het paneel gewoon beschadigt. Het enige dat je daar tegen kan doen is je scherm vervangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-03 12:55

®androiid

Euroshopper

was dit al gelijk toen je hem kreeg? anders gok ik dat je een goedkope laptoptas hebt(geen goede versteviging) of de laptop bij je schoolboeken in de tas? hierdoor kan er een grote druk op de laptop komen waardoor je snel problemen krijgt met het scherm.

Pils €0,50

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 17:36
Ik zou zeggen, google eens op het versie nummer... ik heb moeite om ook maar 1 positief bericht over dat model te vinden. Het lijkt erop dat HP (zoals bij vele vele laptops) sub-par onderdelen heeft gebruikt. Het is een bekend fenomeen dat HP zeer slechte displays in hun laptops stoppen. Iedereen loopt te klagen over het beeld en blijkbaar ook bijbehorende gpu welke bij een beetje belasting blijkbaar ook nog weleens wil crashen.

Ik gok erop dat je school die laptops heel goedkoop heeft in kunnen kopen... vanwege de slechte kwaliteit van die laptops. Want ik kan mij niet voorstellen dat een school laptops weggeeft welke een nieuw prijs van €1000,- plus hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MicGlou schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:57:
Ik zou zeggen, google eens op het versie nummer... ik heb moeite om ook maar 1 positief bericht over dat model te vinden. *knip*
6730B zegt niks over de verstrekte onderdelen aangezien je alleen al voor de schermresolutie, ik dacht, 6 verschillende panels kon kiezen. Lijkt me dus handig dit soort "aannames" weg te laten voor iemand die, gezien de manier van posten, al niet volledig bekend is met termen en defecten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Tja het is wel irritant. School geeft ook geen thuis.

Johann Sebastian Bach

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:19

BazzH

Kei-goed...

Nivida_intel schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:57:
Tja het is wel irritant. School geeft ook geen thuis.
Kan ik me iets bij voorstellen. De laptop voldoet, in hun ogen, waarschijnlijk gewoon voor het doeleinde (digitale boeken lezen).

Wij gebruiken op de zaak ook laptops uit die serie. Zijn goedkope laptops en de schermen zijn inderdaad niet geweldig. Maar waarvoor wij ze nodig hebben, voldoen ze.

Think smart........ Act stupid........

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 17:36
MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:01:
[...]

6730B zegt niks over de verstrekte onderdelen aangezien je alleen al voor de schermresolutie, ik dacht, 6 verschillende panels kon kiezen. Lijkt me dus handig dit soort "aannames" weg te laten voor iemand die, gezien de manier van posten, al niet volledig bekend is met termen en defecten.
Daarom vraag ik ook om het versienummer/serienummer, dan valt er tenminste te achterhalen wat er in die laptop zit. Googlen naar 6730b levert nogal wat resultaten op welke nou niet bepaald positief zijn, en dat overigens over de gehele range want ik zie diverse configuraties voorbij komen. Ik doe daarom juist geen aannames en stel een gerichte vraag op basis van de info welke ik in de threads had gevonden... want de kans op een slecht paneel blijkt groter te zijn dan op een goede, zelfs verschil tussen op papier gelijkwaardige panelen.

Excuses dat mijn woordkeuze daarin blijkbaar niet op het niveau is zoals jij het graag ziet. Daarnaast mijn complimenten voor je bijzonder talent; jij kan blijkbaar uit die paar losse zinnen van mij beoordelen dat mijn kennis van termen en defecten op dat gebied blijkbaar zo beperkt is, dat ik van jou niet zou mogen antwoorden in dit topic.... das toch grappig omdat ik vrijwel geen term of defect aan haal in die paar zinnen. I'm not worthy, blijkbaar...

Zou jij aub voortaan zo sociaal willen zijn, dat wanneer je niets hebt toe te voegen aan de discussie, om je zeer arrogante opmerkingen voor je te houden? Flamen en trollen wordt nergens gewaardeerd... zeker niet als het dergelijke losse flodders zijn met opmerkingen die werkelijk kant noch wal raken.

[Voor 45% gewijzigd door MicGlou op 18-05-2011 11:31]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee