Acties:
  • 0Henk 'm!

• ReVeL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 14:57
Hallo,

Anderhalf jaar terug kocht ik de LG HB354BS, een 2.1 set met Blu-ray en netwerkaansluiting.

Helaas, wordt de netwerkaansluiting alleen voor Youtube (en BD-Live) gebruikt. Ik heb nog een oude Popcornhour, maar vanwege beperkte HDMI aansluitingen, rommel en gebruiksvriendelijkheid zou ik toch graag die LG gebruiken om vanaf m'n PC te streamen.

Nu is het mij gelukt om de speler te foppen en deze te laten denken dat hij Youtube speelt terwijl dit een filmpje van mij is. Om het wat bruikbaarder te maken moet ik er nog wat tijd instoppen maar ik vroeg me af of iemand hier al eens mee bezig is geweest of dat er andere mogelijkheiden zijn. Ik heb ook de source code van de LG opgevraagd maar dat was behoorlijk overwhelming en wordt echt monikenwerk.

Wat ik tot nu toe ben tegengekomen is een Blu-Ray BD-Live schijf die je speler in een Mediastreamer verandert (www.rayinblu.com). Deze moet je voor 30 dollar bestellen en het project ziet er behoorlijk dood uit.

Even een tipje van de sluier wat ik tot nu toe heb gedaan:
1. geef de speler handmatig een DNS server op en vul het IP van een eigen server/pc in.
2. maak dns entries voor (*).lge.com *.googlevideos.com en *.youtube.com wijs die naar eigen PC/server
3. op eigen PC server moet je nu bovenstaande websites emuleren maar wat ik even als quickfix heb gedaan met apache rewrites:
RewriteRule ^(feed.*)$ http://gdata.youtube.com [P] ## alles met "feed" gewoon bij echte youtube ophalen
RewriteRule ^videoplayback.* http://192.168.0.1/mijn_test_filmpje.mp4 ## alle youtube filmpjes vervangen door deze mp4

Het einddoel is natuurlijk de echte thumbnails en titels van je eigen PC maar bovenstaande geeft het idee dat je gewoon youtube filmpjes hebt, tot je gaat afspelen, dan zie je altijd je ingestelde mp4.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee