Toon posts:

Netwerkkaart geinstalleerd, geen internet, vreemd IPadres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 406758

Topicstarter
beste tweakers,
ik zit met een probleempje. Mijn zoontje heeft met een aantal programma's geexperimenteerd, waardoor internet en wat andere programma's het niet meer deden. Ik heb de computer geformatteerd en alles werkt prima, alleen heb ik geen internet. Hij is met een programma aan de haal gegaan waarmee je het MAC adres kan 'spoofen' zogezegd. Wellicht dat het daaraan ligt.
Bij computer -> hardware -> apparaatbeheer staat de netwerkkaart onder netwerkadapters gewoon geinstalleerd

Als ik bij opdrachtpromp ipconfig/all intyp
DHCP ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingeschakeld: ja
IP-adres: 192.168.1.124
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1
DHCP-server: 192.168.1.1
DNS-servers: 192.87.106.106 & 192.87.36.36

bovenaan wordt ook de beschrijving van de netwerkkaart aangegeven. Wat ik vreemd vind is het IP-adres, want die computer staat rechtstreeks in verbinding met internet en is niet verbonden aan een router hier. Ik kan me herinneren dat het IP-adres in elk geval totaal anders was dan een 192.168....

Weet iemand wat het probleem is en hoe ik dit kan verhelpen?
Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 22:06
Ik weet niet wat voor ISP je hebt, maar sommige zetten macadressen vast en geven niet zomaar een nieuw extern IP als je een andere pc/laptop(lees mac-adres) aansluit.

Zet je modem even 10-15minuten uit en daarna weer aan.

[Voor 6% gewijzigd door Black_Adder op 16-05-2011 03:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
beste black_adder, bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb net mijn modem 15 minuten uitgeschakeld en toen weer ingeschakeld, maar het internet werkt helaas nog niet en de gegevens bij ipconfig/all zijn nog hetzelfde.
Als dat het geval is bij die ISP zou door het uit en aanzetten van het modem het MAC address inmiddels weer de oude moeten zijn, of kan dat op een andere manier?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 161123

Probeer eens naar de gateway te browsen (192.168.1.1)

Kom je dan op je modem of toch op een router ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Dnytje, ik kom dan vreemd genoeg op een Linksys router (die niet van ons is in elk geval) en login en wachtwoord zijn blijkbaar nog 'admin', zodat ik kan inloggen.

in deze computer zitten overigens een
- broadcom 440x 10/100 integrated controller
- intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection
mocht deze informatie nog kunnen helpen bij het oplossen van het probleem

-edit-
na heel korte tijd moest ik opnieuw de inloggegevens invoeren voor die router, maar vervolgens werkte beide inlog 'admin' en datzelfde wachtwoord niet meer. Is dit wel een echte router of 'denkt' de computer dat dat zo is of iets dergelijks?

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 406758 op 16-05-2011 03:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:55

DefLite

Why so serious?

Zit je misschien per ongeluk op een draadloos netwerk van je buren oid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Dit is echt heel vreemd.
Ik denk het niet, DefLite, want als ik op draadloze netwerken zoek dan wordt niets gevonden. Als ik vervolgens naar Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen ga, en de draadloze verbinding uitschakel, daarna in de browser weer 192.168.1.1 intyp kom ik weer gewoon in de router terecht en kan ik wel de eerste keer inloggen met L: 'admin' P: 'admin, en daarna weer niet.

Verder staat er in Netwerkverbindingen ook de LAN-verbinding van de Broadcom 440x 10/100 netwerkkaart, en daar staat onder:
"Verbonden, met firewall"

Ik heb op het moment geen firewalls ingeschakeld of uberhaupt iets extra's geinstalleerd na het formatteren, en die computer staat aangesloten op het internet met een kabel, we maken geen gebruik van een router.

Als ik dubbelklik op die LAN verbinding en naar de Status kijk, dan staat er bij activiteit:
Verzonden pakketten: 919
Ontvangen pakketten: 1027
Dus blijkbaar is er wel iets van verbinding?

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 406758 op 16-05-2011 04:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 19:17
Onder windows XP moet je niet van uitgaan dat als die geen draadloos netwerk ziet dat er ook niet een is.
Je moet even inssider downloaden en daar mee kijken.
Hebben jullie toevallig zelf een draadloze router waar jullie buren van aftappen d.m.v. een router?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:03
Misschien eens even overnieuw beginnen met wat je nou aan hardware (computer, kabel, modem) hebt staan. Het is niet echt duidelijk.

Bijv. Als je de draadloze verbinding zo uitschakelt, en je kan nog steeds naar 192.168.1.1, dan moet je toch wel een netwerkkabel aangesloten hebben? En die kabel moet ergens bij die gateway uitkomen. Zo to horen heb je nu twee netwerken actief. En als de IP gegevens uit de topic start via je eigen router zijn gegaan, dan moet je daar waarschijnlijk ook eens kijken: dat zijn niet echt standaard instellingen (iemand heeft de DNS op de router handmatig ingesteld).

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
brambo123 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:09:
Onder windows XP moet je niet van uitgaan dat als die geen draadloos netwerk ziet dat er ook niet een is.
Je moet even inssider downloaden en daar mee kijken.
Hebben jullie toevallig zelf een draadloze router waar jullie buren van aftappen d.m.v. een router?
ok, ik heb inSSIDer-installer gedownload en met een USB op de betreffende computer gezet, maar dan moet er vervolgens meer gedownload worden voor het programma, maar ik heb geen internet daarop, en dit is een OS X waarmee die installer niks kan. :s Ik kon geen link vinden waar ik het volledige programma (dus niet in vorm van installer) kon downloaden.
Nee, in dit huis staat geen draadloze router, dat is 100% zeker. Bij buren zou kunnen.
_H_G_ schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:37:
Misschien eens even overnieuw beginnen met wat je nou aan hardware (computer, kabel, modem) hebt staan. Het is niet echt duidelijk.

Bijv. Als je de draadloze verbinding zo uitschakelt, en je kan nog steeds naar 192.168.1.1, dan moet je toch wel een netwerkkabel aangesloten hebben? En die kabel moet ergens bij die gateway uitkomen. Zo to horen heb je nu twee netwerken actief. En als de IP gegevens uit de topic start via je eigen router zijn gegaan, dan moet je daar waarschijnlijk ook eens kijken: dat zijn niet echt standaard instellingen (iemand heeft de DNS op de router handmatig ingesteld).
Ja, als ik de draadloze verbinding had uitgeschakeld en alsnog naar 192.168.1.1 dan lukte dat via een aangesloten netwerkkabel inderdaad. Maar die netwerkkabel gaat de muur in, niet naar een router in dit huis of iets dergelijks.

Systeem:
WinXP SP2 (omdat net geformatteerd en nog geen updates)
Kabel: netwerkkabel
Computer:
Genuine Intel(R) CPU
T2050 @ 1.60GHz
Snelheid: 1.60GHz, 1.00 GB
Extensie van fysiekadres

Screenshot van apparaatbeheer:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Iemand enige idee?
Ben nu de halve dag vanalles aan het proberen, maar het mocht niet baten. :(
Ben echt radeloos!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 15:03
Anoniem: 406758 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:52:
Iemand enige idee?
Ben nu de halve dag vanalles aan het proberen, maar het mocht niet baten. :(
Ben echt radeloos!
Kun je eens een complete output van "ipconfig /all" posten?
En wil je de kabel eens volgen, of die ook echt bij de juiste router terecht komt? Misschien heeft je zoontje er een router tussen geplaatst. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Pascal schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:12:
[...]

Kun je eens een complete output van "ipconfig /all" posten?
En wil je de kabel eens volgen, of die ook echt bij de juiste router terecht komt? Misschien heeft je zoontje er een router tussen geplaatst. :P
Dit is de complete output van 'ipconfig/all':

C:\Documents and Settings\Admin>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: abc123def4
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . :

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-16-C4-FE-FB-15
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.124
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.87.106.106
192.87.36.36
Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 16 mei 2011 13:54:07
Lease verlopen . . . . . . . . . : dinsdag 17 mei 2011 13:54:07

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-16-DG-CC-E6-E9

hahah, had ook nog gekund, maar heb gelukkig zit de kabel gewoon in de muur zonder dat er een router tussen is gehangen! ;)
Het klopt trouwens dat ik Wireless heb uitgeschakeld. Die werkt overigens wel als ik het inschakel, maar dat ter zijde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En je zit ook bij surfnet ?

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
klopt, fish

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elko1990
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 13:58
doe eens

ipconfig /release en daarna /renew

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

doe eens ping www.tweakers.net
en ping 213.239.154.35
en tracert 213.239.154.35

laat de resultaten eens zien

werkt http://213.239.154.35 wel als je gaat browsen ?

[Voor 8% gewijzigd door Fish op 16-05-2011 19:43]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 15:03
PC/UTP? ---> MUUR ---> ? :?
Waar loopt die kabel heen? en aan het eind zit..... Omdat je ook aangaf dat draadloos wel werkt

Het klopt trouwens dat ik Wireless heb uitgeschakeld. Die werkt overigens wel als ik het inschakel, maar dat ter zijde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
elko1990 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:39:
doe eens

ipconfig /release en daarna /renew
Jaaaa!!! Dat werkt! Ik zie weer het normale ip-adres verschijnen!
Raar wat vanmiddag had ik dat ook gedaan en toen bleef het gewoon 192.168... !
Bedankt Elko!
fish schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:42:
doe eens ping www.tweakers.net
en ping 213.239.154.35

laat de resultaten eens zien

werkt http://213.239.154.35 wel als je gaat browsen ?
Inmiddels doet het internet het weer door hetgeen te doen wat wat elko zei te doen. :)
Pascal schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:42:
PC/UTP? ---> MUUR ---> ? :?
Waar loopt die kabel heen? en aan het eind zit..... Omdat je ook aangaf dat draadloos wel werkt

Ik kan draadloos van de buren met die PC ontvangen, dus ik neem aan dat het werkt, maar we gebruiken dat niet. Na die muur naar.. het kastje in de meterkast? :? :D

Zo, het werkt gelukkig weer, nu misschien wat restricties plaatsen voor de jeugd hier, of gewoon even een woordje erover spreken wat je wel en vooral niet moet doen! ;)

Bedankt Black_Adder, Dnytje, DefLite, brambo123, _H_G_, Pascal, fish en elko1990! Dit maakt mijn dag weer helemaal goed! :) _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elko1990
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 13:58
Schitterend. :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee