Toon posts:

Aankoop speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:54
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een setje speakers voor op mijn slaapkamer. Deze kamer is grofweg 2.75 x 3.25m groot en ~2.10m hoog. Nou heb ik geen denderend budget, grofweg zo'n 65 euro voor een 5.1 setup.

Behalve voor Films en Games luister ik veel muziek, met name: Hardstyle, Trance en Dubstep. Dus zowel een goede weergave van hoge/lage tonen als een goede bass is vereist.

Eisenpakketje wat ik stel aan de speakers:
  • 5.1 Surround sound.
  • Aangesloten via een of meerdere 3.5mm aansluitingen (Digitaal zit er toch niet in met 60 euro).
  • Het volume moet kunnen worden aangepast via een van de frontspeakers of via een kabeltje welke naar zo'n soort "Afstandsbediening" leid.
  • Zwart van kleur zonder rare vormen. (Zie hieronder wat ik normaal vind)
  • De 2 achterste satellieten moeten minimaal 4m kabel hebben.
  • Eventueel de mogelijkheid om de speakers op te hangen aan een muur, geen vereiste. Maar wel een welkome optie.
  • Budget van maximaal 65 euro.
Huidige audio:
• Sennheiser HD201 headset, lekker simpel dingetje welke een vrij goede geluidsweergave heeft.
• Random oude trust meuk. welke van ellende bijna uit elkaar valt :') .

Mijn huidige setup bestaat uit: inventaris: Setup #1
De monitor heeft een HDMI-IN waarop mijn xbox-360 is aangesloten. De monitor bevat ook 2 audio aansluitingen, waarvan 1 Audio-IN en 1 Audio-OUT. De audio OUT lust het geluid vanaf HDMI en/of Audio-IN door. Zodat ik straks de groene stekker (Front + Sub) kan aansluiten op de monitor, zo krijg ik mooi 2.1 audio als ik op mijn xbox speel, en netjes 5.1 audio wanneer ik een film of spel bekijk/bespeel op de PC.

Met de bovenstaande eisen heb ik eventjes rond gekeken in de pricewatch en op google. Waar ik zelf op uit kom:

pricewatch: Logitech X-530
+ Voldoet aan alle eisen
+ Mooie speakers
+ Betaalbaar
+ Heb ze al eens gehoord, voor mij zijn de geluidskwaliteit en de prestaties voldoende.
- Misschien wat verouderd?

pricewatch: Logitech Z-506
- Erg lelijk
- Geen mogelijkheid om de satellieten aan de muur te hangen.

pricewatch: Creative Inspire T6160
+ "Redelijk" mooie speakers, ik zal me aan het uiterlijk IIG niet storen.
- Geen mogelijkheid om de satellieten aan de muur te hangen.

Momenteel lijkt de X-530 van Logitech mij toch de beste keuze, zeker omdat ik deze al een paar keer beluisterd heb. Qua uiterlijk spreken de speakers mij aan, en ze bieden alle opties welke ik vereis.

Even een korte toevoeging, met de audioaansluitingen op mijn monitor bedoel ik dit:

Je kan de monitor als centre gebruiken, maar het zijn zeer slechte speakers welke ingebouwd zitten. Vandaar dat ik eigenlijk alleen audio vanaf mijn PC en Xbox-360 doorlus naar mijn speakers.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:22

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

D4NG3R schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:40:
Zodat ik straks de groene stekker (Front + Sub) kan aansluiten op de monitor, zo krijg ik mooi 2.1 audio als ik op mijn xbox speel, en netjes 5.1 audio wanneer ik een film of spel bekijk/bespeel op de PC.
Nope: front + sub ga je niet redden met één kabel/stekker. Bij simpele 2.1 setjes heb je dat inderdaad wel, maar bij 5.1 zal je voor de front de groene jack gebruiken en voor de subwoofer (samen met de center) de oranje jack. Voor 2.1 heb je dus twee jacks nodig. Met alleen groen heb je 2.0. Of je moet een set nemen welke de laagweergave ook over de sub stuurt. Welke setjes dat doen weet ik zo niet, want ik ben niet zo thuis in dit soort segmenten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
FeaR1986 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:52:
[...]

Nope: front + sub ga je niet redden met één kabel/stekker. Bij simpele 2.1 setjes heb je dat inderdaad wel, maar bij 5.1 zal je voor de front de groene jack gebruiken en voor de subwoofer (samen met de center) de oranje jack. Voor 2.1 heb je dus twee jacks nodig. Met alleen groen heb je 2.0. Of je moet een set nemen welke de laagweergave ook over de sub stuurt. Welke setjes dat doen weet ik zo niet, want ik ben niet zo thuis in dit soort segmenten.
Achja dan is het maar 2.0 audio, voor m'n xbox zal het mij een worst wezen zolang ik maar links en rechts kan horen :'). Het gaat mij voornamelijk om de PC.

[Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 15-05-2011 23:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik denk dat je je niet heel druk hoeft te maken over een 5.1 setup van 65 euro Alle aangedragen opties zijn goed je moet ze alleen nog allemaal gaan beluisteren. Welke klinken het best en zien er nog acceptabel uit.

Mijn inziens kun je voor je muziek beter een 2.0 set nemen voor dit budget krijg je dan een betere subwoofer en vaak een stuk betere satellieten.

Wil je toch perse 5.1 geluid dat zou ik zo naar jouw verhaal te luisteren gewoon die x530 aanschaffen. Over het oudere model verhaal hoef je je geen zorgen te maken. In speakers zit toch geen technologie die verouderd kan raken.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
Doppert schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:58:
Mijn inziens kun je voor je muziek beter een 2.0 set nemen voor dit budget krijg je dan een betere subwoofer en vaak een stuk betere satellieten.
Tjah, ik kijk toch vrij vaak films. En speel zeker dagelijks games, dus dan is het zeer prettig als ik ook echt het gevoel heb dat er iets achter mij gebeurt. Dit brengt 2.1 mij niet of nauwelijks.

Dat er in de laatste paar jaren (vrij) weinig gebeurt is met de techniek achter consumenten audio had ik eigenlijk geheel niet aan gedacht. De enige verandering die ik echt zie is dat steeds meer systemen digitale inputs krijgen. Maar bij mijn budget zie ik dit toch niet zo snel gebeuren.

• D4NG3R
Kleine update: Ik heb mijn X-530 ontvangen. En zoals aangegeven hierboven zijn deze niet optimaal voor muziek :/ Ook heb ik het bekende "Plopjes" probleem. Dus ik vraag RMA aan.

Volgensmij kan ik beter gewoon weer voor een Headset gaan voor games/muziek. En een paar goedkope 2.1 speakertjes voor films (Films vind ik in principe het minst belangrijk).

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Stop je geld in een goede hoofdtelefoon, daar kan je ook prima film mee kijken.

Anoniem: 328247

Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 19:55:
Stop je geld in een goede hoofdtelefoon, daar kan je ook prima film mee kijken.
De TS heeft een budget van slechts 65 Euro. Daar koop je m.i. geen "goede" hoofdtelefoon voor. :)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Maar al helemaal geen goede speakers (+ versterker). Tenzij je tweedehands koopt.

[Voor 175% gewijzigd door TBTL op 21-05-2011 20:57]

• D4NG3R
Anders maar gewoon een pricewatch: Sennheiser HD 438 (Zwart)?

Vervangbaar snoer is ideaal voor mij, gezien dat nogal eens kapot wil gaan :') .

Heb met Sennheiser een zeer goede ervaring, zeker omdat ik momenteel een HD201 heb welke zo goedkoop is als het maar kan. Maar wel prettig geluid geeft (Word door velen ook gezien als de budgetkoning :) ).

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

FeaR1986 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:52:
[...]

Als de sub gewoon een eigen actief filter heeft kun je die volgens mij met een splittertje gewoon bij de 2.0 aansluiten hoor ;) Het werkt in ieder geval wel prima met m'n eigen sub...

/dat werkt dan niet voor een center...

• Niet online
D4NG3R schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:04:
Anders maar gewoon een pricewatch: Sennheiser HD 438 (Zwart)?

Vervangbaar snoer is ideaal voor mij, gezien dat nogal eens kapot wil gaan :') .

Heb met Sennheiser een zeer goede ervaring, zeker omdat ik momenteel een HD201 heb welke zo goedkoop is als het maar kan. Maar wel prettig geluid geeft (Word door velen ook gezien als de budgetkoning :) ).
Dan zou ik die HD201 lekker houden en je 65,- in je zak houden en doorsparen voor iets waar je jaren wat aan hebt.

• D4NG3R
Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:07:
[...]

Dan zou ik die HD201 lekker houden en je 65,- in je zak houden en doorsparen voor iets waar je jaren wat aan hebt.
M'n huidige HD201 is niet meer in een goede staat, hij werkt welistwaar nog gewoon (goed) maar de hoofdband word bij elkaar gehouden door ductape en tiewraps.. Hij is ook niet meer te verstellen (en daardoor eigenlijk te klein).
Ik koop liever nu nieuw O.A door de slechte staat waarin de HD201 zich verkeerd + Als ik het nu weer ga uitstellen koop ik (mijzelf kennende :') ) wat anders met het geld.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

D4NG3R schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:10:
[...]

M'n huidige HD201 is niet meer in een goede staat, hij werkt welistwaar nog gewoon (goed) maar de hoofdband word bij elkaar gehouden door ductape en tiewraps.. Hij is ook niet meer te verstellen (en daardoor eigenlijk te klein).
Ik koop liever nu nieuw O.A door de slechte staat waarin de HD201 zich verkeerd + Als ik het nu weer ga uitstellen koop ik (mijzelf kennende :') ) wat anders met het geld.
Dit niet iets voor je?

• D4NG3R
Die glimdingen gaan al het stof uit m'n kamer aantrekken :') . Slecht idee dus..

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-06 16:42
Anders voor iets meer geld een 2.0 actief monitor setje oid.? (*kuch* Suggestie *kuch* O-) )
Over prijs valt nog wel een beetje te onderhandelen :P

Of een subwoofer moet echt een vereiste zijn?
ik zelf mis mijn oude subwoofer helemaal niet, meestal klinken subs bij <100 euro setjes toch vrij bagger naar mijn mening.

• D4NG3R
Subwoofers zijn echt een vereiste. Gezien ik voornamelijk Hardstyle luister.

D4NG3R schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:27:
Subwoofers zijn echt een vereiste. Gezien ik voornamelijk Hardstyle luister.
Dan moet je gewoon in de geldbuidel tasten. Of een Euriesboompje zien te vinden.

• D4NG3R
Anoniem: 328247 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:31:
[...]

Dan moet je gewoon in de geldbuidel tasten. Of een Euriesboompje zien te vinden.
Geen optie.

Nouwja.. Gezien het budget en de eisen laat ik speakers toch maar geheel varen. Toch maar een headset..

Budget blijft hetzelfde ~60 euro. Enige eis:
- Around ear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Haal dan gewoon een nieuwe HD201? Sub 100 maakt het al niet zo gek veel uit hoor, of er moet nog een budget koning rondlopen?

http://www.alessandro-products.com/main.php?p=headphones

99 dollar is ~70 euro zonder verzending volgens de Google (dat is, als ze verzenden naar NL). Head-fi zegt dat het een upgrade over de Grado sr80i is, en die gaat voor meer dan 150e over de toonbank in NL.

[Voor 51% gewijzigd door wagenveld op 22-05-2011 00:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
wagenveld schreef op zondag 22 mei 2011 @ 00:37:
Haal dan gewoon een nieuwe HD201? Sub 100 maakt het al niet zo gek veel uit hoor, of er moet nog een budget koning rondlopen?

http://www.alessandro-products.com/main.php?p=headphones

99 dollar is ~70 euro zonder verzending volgens de Google (dat is, als ze verzenden naar NL). Head-fi zegt dat het een upgrade over de Grado sr80i is, en die gaat voor meer dan 150e over de toonbank in NL.
Grado is niet bepaald een hoofdtelefoon voor hardstyle.

Acties:
  • 0Henk 'm!

D4NG3R schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:33:
[...]

Geen optie.

Nouwja.. Gezien het budget en de eisen laat ik speakers toch maar geheel varen. Toch maar een headset..

Budget blijft hetzelfde ~60 euro. Enige eis:
- Around ear
Bij een zo cheap (voor een dubbeltje op de eerste rang) budget kun je eigenlijk geen eisen stellen. Gewoon een nieuwe HD 201 kopen.

http://www.bcc.nl/product/sennheiser-hd-201

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 22-05-2011 07:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De HD201 heeft weinig bas, te weinig voor hardstyle lijkt me. Als je juist van heel veel bas houdt is de Sony MDR-XB700 (of MDR-XB500) misschien wat.

Ter vergelijking ook nog de grafiek van de HD555, die wordt door veel mensen beschouwd als vrij neutraal.

(alles links van ongeveer 150Hz is bas)

Maar zoals eerder gezegd is kan je beter doorsparen.

[Voor 135% gewijzigd door TBTL op 22-05-2011 11:01]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee