Ik ben al geruime tijd op zoek naar een setje speakers voor op mijn slaapkamer. Deze kamer is grofweg 2.75 x 3.25m groot en ~2.10m hoog. Nou heb ik geen denderend budget, grofweg zo'n 65 euro voor een 5.1 setup.
Behalve voor Films en Games luister ik veel muziek, met name: Hardstyle, Trance en Dubstep. Dus zowel een goede weergave van hoge/lage tonen als een goede bass is vereist.
Eisenpakketje wat ik stel aan de speakers:
• Sennheiser HD201 headset, lekker simpel dingetje welke een vrij goede geluidsweergave heeft.
• Random oude trust meuk. welke van ellende bijna uit elkaar valt
.
Mijn huidige setup bestaat uit: inventaris: Setup #1
De monitor heeft een HDMI-IN waarop mijn xbox-360 is aangesloten. De monitor bevat ook 2 audio aansluitingen, waarvan 1 Audio-IN en 1 Audio-OUT. De audio OUT lust het geluid vanaf HDMI en/of Audio-IN door. Zodat ik straks de groene stekker (Front + Sub) kan aansluiten op de monitor, zo krijg ik mooi 2.1 audio als ik op mijn xbox speel, en netjes 5.1 audio wanneer ik een film of spel bekijk/bespeel op de PC.
Met de bovenstaande eisen heb ik eventjes rond gekeken in de pricewatch en op google. Waar ik zelf op uit kom:
pricewatch: Logitech X-530
+ Voldoet aan alle eisen
+ Mooie speakers
+ Betaalbaar
+ Heb ze al eens gehoord, voor mij zijn de geluidskwaliteit en de prestaties voldoende.
- Misschien wat verouderd?
pricewatch: Logitech Z-506
- Erg lelijk
- Geen mogelijkheid om de satellieten aan de muur te hangen.
pricewatch: Creative Inspire T6160
+ "Redelijk" mooie speakers, ik zal me aan het uiterlijk IIG niet storen.
Momenteel lijkt de X-530 van Logitech mij toch de beste keuze, zeker omdat ik deze al een paar keer beluisterd heb. Qua uiterlijk spreken de speakers mij aan, en ze bieden alle opties welke ik vereis.
Even een korte toevoeging, met de audioaansluitingen op mijn monitor bedoel ik dit:
Je kan de monitor als centre gebruiken, maar het zijn zeer slechte speakers welke ingebouwd zitten. Vandaar dat ik eigenlijk alleen audio vanaf mijn PC en Xbox-360 doorlus naar mijn speakers.
Behalve voor Films en Games luister ik veel muziek, met name: Hardstyle, Trance en Dubstep. Dus zowel een goede weergave van hoge/lage tonen als een goede bass is vereist.
Eisenpakketje wat ik stel aan de speakers:
- 5.1 Surround sound.
- Aangesloten via een of meerdere 3.5mm aansluitingen (Digitaal zit er toch niet in met 60 euro).
- Het volume moet kunnen worden aangepast via een van de frontspeakers of via een kabeltje welke naar zo'n soort "Afstandsbediening" leid.
- Zwart van kleur zonder rare vormen. (Zie hieronder wat ik normaal vind)
- De 2 achterste satellieten moeten minimaal 4m kabel hebben.
- Eventueel de mogelijkheid om de speakers op te hangen aan een muur, geen vereiste. Maar wel een welkome optie.
- Budget van maximaal 65 euro.
• Sennheiser HD201 headset, lekker simpel dingetje welke een vrij goede geluidsweergave heeft.
• Random oude trust meuk. welke van ellende bijna uit elkaar valt

Mijn huidige setup bestaat uit: inventaris: Setup #1
De monitor heeft een HDMI-IN waarop mijn xbox-360 is aangesloten. De monitor bevat ook 2 audio aansluitingen, waarvan 1 Audio-IN en 1 Audio-OUT. De audio OUT lust het geluid vanaf HDMI en/of Audio-IN door. Zodat ik straks de groene stekker (Front + Sub) kan aansluiten op de monitor, zo krijg ik mooi 2.1 audio als ik op mijn xbox speel, en netjes 5.1 audio wanneer ik een film of spel bekijk/bespeel op de PC.
Met de bovenstaande eisen heb ik eventjes rond gekeken in de pricewatch en op google. Waar ik zelf op uit kom:
pricewatch: Logitech X-530
+ Voldoet aan alle eisen
+ Mooie speakers
+ Betaalbaar
+ Heb ze al eens gehoord, voor mij zijn de geluidskwaliteit en de prestaties voldoende.
- Misschien wat verouderd?
pricewatch: Logitech Z-506
- Erg lelijk
pricewatch: Creative Inspire T6160
+ "Redelijk" mooie speakers, ik zal me aan het uiterlijk IIG niet storen.
Momenteel lijkt de X-530 van Logitech mij toch de beste keuze, zeker omdat ik deze al een paar keer beluisterd heb. Qua uiterlijk spreken de speakers mij aan, en ze bieden alle opties welke ik vereis.
Even een korte toevoeging, met de audioaansluitingen op mijn monitor bedoel ik dit:
Je kan de monitor als centre gebruiken, maar het zijn zeer slechte speakers welke ingebouwd zitten. Vandaar dat ik eigenlijk alleen audio vanaf mijn PC en Xbox-360 doorlus naar mijn speakers.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken