Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-07-2019
Ik had een vraagje zat effen te kijken naar de Alienware Area-51 ALX Desktop, en vroeg me af welke voeding daar nou precies in zit. Ik heb gezocht maar nergens op de site kunnen vinden welke PSU er exact word gebruikt, ik heb namelijk het ideee dat het een goedkopen rot voeding is.

[Voor 12% gewijzigd door Gamersblood op 15-05-2011 23:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-02 15:25
Gamersblood schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:06:
Ik had een vraagje zat effen te kijken naar de Alienware Area-51 ALX Desktop, en vroeg me af welke voeding daar nou precies in zit. Ik heb gezocht maar nergens op de site kunnen vinden welke PSU er exact word gebruikt, ik heb namelijk het ideee dat het een goedkopen rot voeding is.
Volgens mij 1.2 KWh voeding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
1000 of 1100w volgens de specs.

Overigens, ga er maar niet vanuit dat er een goedkope prutvoeding op zit. Het is niet voor niets duurder dan de inspirion desktop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
Anoniem: 303530 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:16:
1000 of 1100w volgens de specs.

Overigens, ga er maar niet vanuit dat er een goedkope prutvoeding op zit. Het is niet voor niets duurder dan de inspirion desktop.
Staat niet bij welke voeding precies dus merk model nummer etc, overigens zou het niet zo verbazend zijn, meest PSU van dell komen volgens mij van een fabrikant net B.V Liteon.

[Voor 11% gewijzigd door Gamersblood op 15-05-2011 23:45. Reden: Ernstige Aambeien.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Er is helemaal niks mis met dell voedingen, En verwacht zowiezo geen goedkope rommel van alienware, dit bedrijf staat er juist bekend om, om dure maar wel kwalitatief goede pc's te maken,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
Plaatje #1

Niet regulieren stekker.

Plaatje #2

Plaatje #3

Niet Modualir.

Plaatje #4

lijkt een beetje op een Antec TruePower Quattro 1000W

Begin er wel een beetje achter te komen welke voedingen het nou zijn.
wat ik alleen nog wil weten wat is nou de retail variant, vaak zijn dit iets custos models.

[Voor 15% gewijzigd door Gamersblood op 16-05-2011 02:07]

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-02 15:25
Het is een 1,2 Kw PSU, staat op Alienware.com

Anoniem: 16328

Gamersblood schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:06:
Waarom zou je sowieso nu nog willen gaan voor een pc gebaseerd op het X58 platform? Je moet er een zak geld voor uitgeven en over een half jaar wordt er een opvolger gepresenteerd door Intel. Dan kun je volgens mij beter nu kiezen voor een Z68 moederbord en een Intel i7 2600K en vervolgens aan het einde van het jaar overstappen ;).

• Gamersblood
Anoniem: 16328 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:43:
[...]

Waarom zou je sowieso nu nog willen gaan voor een pc gebaseerd op het X58 platform? Je moet er een zak geld voor uitgeven en over een half jaar wordt er een opvolger gepresenteerd door Intel. Dan kun je volgens mij beter nu kiezen voor een Z68 moederbord en een Intel i7 2600K en vervolgens aan het einde van het jaar overstappen ;).
Das dan een dure grap alsnog, enige reden dat ik deze info zocht was het feit, dat ik wou vergelijken met een zelf bouw systeem.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 23:01
RTB93 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:56:
Het is een 1,2 Kw PSU, staat op Alienware.com
Thermaltake gok ik.

dit was 2 jaar terug

allemaal ingebouwed door alienware.

[Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 18-05-2011 22:24]

• Gamersblood
Mektheb schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:23:
[...]

Thermaltake gok ik.

[afbeelding]

dit was 2 jaar terug

allemaal ingebouwed door alienware.
Cable Managment van alienware vind ik wel zeer slecht hoor het lijkt meer op een huis gemaakten zolfmoord bom dan een een Rig van 3000 tot 3500 als je het een beetje leuk doet, volgens mij heb je het zelf verbetrerd want standaard ziet het er neit uit.
NoFearCreations schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:04:
Koop dan niks van Alienware, komt mij over alsof je het maar allemaal prut vind?
Idd, veel geld vragen en vervolgens slecht leverne klinkt niet als muziek in de oren, enigen wat ik mooi vind van alienware is die licht show, en die dingen aan de boven kant.

[Voor 32% gewijzigd door Gamersblood op 19-05-2011 11:06]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:56
Koop dan niks van Alienware, komt mij over alsof je het maar allemaal prut vind?

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• Mektheb
Gamersblood schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:01:
[...]

Cable Managment van alienware vind ik wel zeer slecht hoor het lijkt meer op een huis gemaakten zolfmoord bom dan een een Rig van 3000 tot 3500 als je het een beetje leuk doet.
Sja het is toch echt de standaard voeding die ze er zelf ingebouwd hebben :). 2009

• Gamersblood
Mektheb schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:06:
[...]

Sja het is toch echt de standaard voeding die ze er zelf ingebouwd hebben :). 2009
Waarom dan nu niet meer, toen kon je dus die cables nog loshalen, of is het vanwegen kracht verlies?

• Mektheb
Gamersblood schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:07:
[...]

Waarom dan nu niet meer, toen kon je dus die cables nog loshalen, of is het vanwegen kracht verlies?
Weet ik veel, werk niet bij Dell / Alienware, deze pc heeft iemand die ik ken zo bij hun besteld ( UK ) en dit was een shot van toen hij hem net binnenhad.

En zoals je ziet zat die voeding erin ;).

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Gamersblood schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:01:
[...]

Cable Managment van alienware vind ik wel zeer slecht hoor het lijkt meer op een huis gemaakten zolfmoord bom dan een een Rig van 3000 tot 3500 als je het een beetje leuk doet, volgens mij heb je het zelf verbetrerd want standaard ziet het er neit uit.
[...]
Idd, veel geld vragen en vervolgens slecht leverne klinkt niet als muziek in de oren, enigen wat ik mooi vind van alienware is die licht show, en die dingen aan de boven kant.
Tjesus, zeur niet zo man. Ze bouwen pc's in een productie omgeving. Ze gaan daar echt niet in 3 kwartier zo'n pc in elkaar draaien er vervolgens 3 uur bezig zijn met cable management, dat kost het bedrijf toch gigantisch veel geld. Denk eens na man.

Als je zo negatief bent over Alienware en je alleen maar lampjes en lichtshows op je pc wil dan koop je een Medion en ram je daar wat neon/LED'jes in?

En doe wat aan je Nederlands :F

• Gamersblood
Mektheb schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:43:
[...]

Weet ik veel, werk niet bij Dell / Alienware, deze pc heeft iemand die ik ken zo bij hun besteld ( UK ) en dit was een shot van toen hij hem net binnenhad.

En zoals je ziet zat die voeding erin ;).
Kijk als het om behuizing gaat vind ik die alienware prachtig, maar dat vind ik ook wel zo'n imac of mac pro.

• Gamersblood
FastFred schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:46:
[...]

Tjesus, zeur niet zo man. Ze bouwen pc's in een productie omgeving. Ze gaan daar echt niet in 3 kwartier zo'n pc in elkaar draaien er vervolgens 3 uur bezig zijn met cable management, dat kost het bedrijf toch gigantisch veel geld. Denk eens na man.

Als je zo negatief bent over Alienware en je alleen maar lampjes en lichtshows op je pc wil dan koop je een Medion en ram je daar wat neon/LED'jes in?

En doe wat aan je Nederlands :F
nee want medion vind ik ook bagger.

• FastFred
  • Nu online
Grappig, want dat is het tegenwoordig allang niet meer ;) Laat me raden, jij vind Asrock zeker ook bagger?

• Gamersblood
FastFred schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:48:
Grappig, want dat is het tegenwoordig allang niet meer ;) Laat me raden, jij vind Asrock zeker ook bagger?
nee die vind ik meevallen.

• Gamersblood
FastFred schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:48:
Trouwens je hebt echt geen 3 kwartier nodig voor kabel managment, hooguit een half uur.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:56

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• FastFred
  • Nu online
Gamersblood schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:53:
[...]

Trouwens je hebt echt geen 3 kwartier nodig voor kabel managment, hooguit een half uur.
Als ik echt goed cable management wil doen ben ik zo 2,5 uur bezig ja, vooral bij een kast waar ik nog niet alle kleine ruimtes en gaatjes ken waar ik kabels doorheen kan jassen.

In een productie omgeving zoals bij Dell zullen ze bepaalde van te voren uitgezochte manieren/standaarden hebben voor het wegwerken van kabels en dan gaat het inderdaad wat sneller.

Maar als je het ook bij zo'n Dell/Alienware goed wil doen duurt ook dat wel wat langer dan een half uur ;) Ze doen het juist zo zodat ze er niet langer mee bezig zijn dan nodig is, anders moeten ze de tijd die in de productie van die machine gestopt is door berekenen aan de klant

/heeft zelf in een (iets) kleinere productieomgeving gewerkt, volledig werkende pc binnen half uur, Windows geactiveerd en geupdate 15 minuten extra

Hier is van te voren ook overlegd waar bepaalde kabels weggewerkt moeten worden, zodat je dit niet eerst moet gaan uitzoeken, wat weer langer duurt

• Gamersblood
KLEUR KEUZE Alienware Area 51 ALX Black Anodized Premium Desktop Chassis (1.2KW PSU) bewerken

PROCESSOR Intel® Core™ i7-990x (3.46GHz, 12MB, 6.4GT/sec) bewerken

BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken

GRAFISCHE KAART Dual 2GB AMD Radeon™ HD 6950 CrossfireX™ bewerken

GEHEUGEN 6144MB (3x2GB) 1866MHz DDR3 Tri Channel bewerken

HARDE SCHIJF 2 TB, dubbele harde schijf, RAID 0 "Stripe" (2 x 1 TB - 7.200 rpm) bewerken

OPTISCH(E) STATION(S) 16x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven) bewerken

GELUIDSKAARTEN Geïntegreerde HD-audio met Dolby Digital 7.1 bewerken

MONITOR Display Not Included bewerken

BEVEILIGINGSSOFTWARE No Security/Anti-Virus Protection bewerken

SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Next Business Day Hardware Support inbegrepen bij uw pc bewerken

Zelfboouw

E150 voor de windowsRetail met Ondersteuning van microsoft en zowel een 64 als 32 bit dvd.

Moederborden Socket 1366
(Art.-Nr.: GTEA17)
Rampage III Extreme (Intel® X58)
€ 319,-

CPUs Socket 1366
(Art.-Nr.: HT1I25)
Core™ i7-990X Extreme Edition (6x 3466 MHz)
€ 859,-*

Grafische kaarten NVIDIA GeForce GTX
(Art.-Nr.: JCXNFJ)
N580GTX Twin Frozr II/OC (NVIDIA GeForce GTX 580)
€ 419,-*
€ 1.257,-*

Geheugen DDR3-1866
(Art.-Nr.: IDIFGDJ4)
8 GB DDR3-1866 Kit (8192 MB)
€ 107,90*
€ 323,70* 3X

Voedingen meer dan 600 Watt
(Art.-Nr.: TNAAC1)
High Current Pro HCP-1200 (1.200 Watt)
€ 274,-*

Behuizingen Big Tower
(Art.-Nr.: TQXRX2)
XPredator Black Edition (6x 5,25" extern, 6x 3,5" intern)
€ 107,90*

Harddisks 3,5 inch SATA
(Art.-Nr.: AGBI05)
HDS723030ALA640 (3.000 GB)
€ 182,90*
€ 548,70*

Waterkoeling CPU-koeler
(Art.-Nr.: HXLC9X)
Cooling Hydro Series H70 (775, AM2, AM2+, 1366, 1156, AM3, 1155)
€ 84,90*

Totaal 3.774,20* met drie keer een gtx 580 en 9TB hdd, 24GB DDR3 1866MHz,
FastFred schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:31:
En wat wil je hier nu mee zeggen?
Dat alienware enkel overpriced is.

[Voor 8% gewijzigd door Gamersblood op 19-05-2011 15:14]

• FastFred
  • Nu online
En wat wil je hier nu mee zeggen?

• Mektheb
Dat zelfbouw goedkoper is, maar dat is het altijd.

Want inbouwen kost ook geld, useless thread is useless

• ItMeAedri
  • Laatst online: 14:44
Waarom zou je eigenlijk 24 GB aan geheugen en drie videokaarten willen hebben?

Geheugen is alleen leuk met grafisch bewerken, of gigantisch veel dingen naast elkaar laten draaien en met drie videokaarten is het vaak niet efficiënt. Twee videokaarten en dan is het vaak al genoeg.

Trouwens, wat denk je nou zelf, een zelfbouw PC is altijd goedkoper, ivm arbeidsuren wat je niet hoeft te betalen, vaak kost dat minstens boven de 60 euro per uur.

• Mektheb
Zhalix schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:48:
Waarom zou je eigenlijk 24 GB aan geheugen en drie videokaarten willen hebben?

Geheugen is alleen leuk met grafisch bewerken, of gigantisch veel dingen naast elkaar laten draaien en met drie videokaarten is het vaak niet efficiënt. Twee videokaarten en dan is het vaak al genoeg.

Trouwens, wat denk je nou zelf, een zelfbouw PC is altijd goedkoper, ivm arbeidsuren wat je niet hoeft te betalen, vaak kost dat minstens boven de 60 euro per uur.
En natuurlijk de brand name, en het design etc beetje broodje aap verhaal eigenlijk die al zillioen keer is herhaald alleen dan tegenover apple producten.

Anoniem: 16328

Mektheb schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:37:
Dat zelfbouw goedkoper is, maar dat is het altijd.

Want inbouwen kost ook geld, useless thread is useless
Als je bijvoorbeeld 50 euro moet betalen bij de computerwinkel voor het laten bouwen en ze geven daar één, maar nog liever twee jaar garantie op dan zou ik dat eigenlijk altijd doen. Je krijgt namelijk garantie op een werkende computer. Oke het is misschien niet erg Tweakerlike maar je hebt wel de garantie dat je twee jaar onbezorgd kunt computeren.

Trouwens zelfbouw is niet altijd goedkoper. Sommige Medion acties of andere aanbiedingen daar kun jij niet tegenop bouwen.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 19-05-2011 15:16]

• FastFred
  • Nu online
Die garantie heb je ook als je zelf bouwt hoor. Op de losse componenten zit ook garantie ;)

De vergelijking die TS maakt is trouwens niet erg realistisch. Als hij nou een systeem zou samenstellen met exact dezelfde hardware en dan de prijs zou vergelijken, dan was het eerlijk geweest.

Nu heb je dat Alienware systeem uit de topicstart dat € 1800,- moet opbrengen, met een i7 920 en een HD5670 en daar zet ie dan een tri-sli, zwaar overkill systeem van € 3700,- tegenover....

En waar ga je die pc voor gebruiken met 24GB geheugen, ESX server? |:(

[Voor 83% gewijzigd door FastFred op 19-05-2011 15:49]

• Gamersblood
FastFred schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:46:
Die garantie heb je ook als je zelf bouwt hoor. Op de losse componenten zit ook garantie ;)

De vergelijking die TS maakt is trouwens niet erg realistisch. Als hij nou een systeem zou samenstellen met exact dezelfde hardware en dan de prijs zou vergelijken, dan was het eerlijk geweest.

Nu heb je dat Alienware systeem uit de topicstart dat € 1800,- moet opbrengen, met een i7 920 en een HD5670 en daar zet ie dan een tri-sli, zwaar overkill systeem van € 3700,- tegenover....

En waar ga je die pc voor gebruiken met 24GB geheugen, ESX server? |:(
Dan waren we nog veel minder kwijt geweest, trouwens laten bouwen zou hooguit 50 euro zijn hoor niet meer.

• Mektheb
Gamersblood schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:59:
[...]

Dan waren we nog veel minder kwijt geweest, trouwens laten bouwen zou hooguit 50 euro zijn hoor niet meer.
Niet overall hoor :), bedoel als ze het hele systeem voor je inbouwen en alle cable managen en vervolgens je hele bios top en top instellen je waterflow van je waterkoeling etc installeren en bouwen.

Het hele systeem testen voor die de deur uitgaat, dan komt het wel op meer dan 50euro, en dat weetje bij alienware en bij bv apple, wil je dat niet moet je er niks kopen.

• Gamersblood
Mektheb schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:02:
[...]

Niet overall hoor :), bedoel als ze het hele systeem voor je inbouwen en alle cable managen en vervolgens je hele bios top en top instellen je waterflow van je waterkoeling etc installeren en bouwen.

Het hele systeem testen voor die de deur uitgaat, dan komt het wel op meer dan 50euro, en dat weetje bij alienware en bij bv apple, wil je dat niet moet je er niks kopen.
Hangt ervan af waar je gaat hoor.

• FastFred
  • Nu online
Hij zegt dan ook Alienware en Apple, dat zijn merken waar je betrouwbaarheid en kwaliteit van mag verwachten

En als je inderdaad bij de pc boer om de hoek een custom pc laat bouwen met waterkoeling en alles erop en er aan en ze testen het systeem uitgebreid voor je dan betaal je wel wat meer dan € 50,- ;)

Als ik een pc bouw voor vrienden/familie/kennisen reken ik € 30,- voor bouw en installatie kosten. Daar zit dan ook gewoon een legale Windows bij. Doe ik dat niet dan kom ik ook aardig in de buurt van winkel prijzen en gaan ze sneller daar naar toe. Ik doe het dan ook voor hobby, omdat ik het leuk vind om te doen, niet om er rijk van te worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
FastFred schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:01:
Hij zegt dan ook Alienware en Apple, dat zijn merken waar je betrouwbaarheid en kwaliteit van mag verwachten

En als je inderdaad bij de pc boer om de hoek een custom pc laat bouwen met waterkoeling en alles erop en er aan en ze testen het systeem uitgebreid voor je dan betaal je wel wat meer dan € 50,- ;)

Als ik een pc bouw voor vrienden/familie/kennisen reken ik € 30,- voor bouw en installatie kosten. Daar zit dan ook gewoon een legale Windows bij. Doe ik dat niet dan kom ik ook aardig in de buurt van winkel prijzen en gaan ze sneller daar naar toe. Ik doe het dan ook voor hobby, omdat ik het leuk vind om te doen, niet om er rijk van te worden.
Ik doe het voor vrienden gewoon gratis, vind het gewoon leuk dat bouwen, zij komen er vaak niet uit hoewel ik iemand heb die het dan weer van mij leert en dat gaat altijd goed, is mij nog nooit gebeurt om bv teveel koelpasta te gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
Maar allemaal leuk en aardig maar niet te vergelijken met een bedrijf die er aan moet verdienen en winst maken op een product en alles kwa service op zich neemt en als het moet binnen 1dag op de stoep staat met vervangende onderdelen.

Dit kan je als "particuliere zelfbouwer" niet hard maken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
Mektheb schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:45:
Maar allemaal leuk en aardig maar niet te vergelijken met een bedrijf die er aan moet verdienen en winst maken op een product en alles kwa service op zich neemt en als het moet binnen 1dag op de stoep staat met vervangende onderdelen.

Dit kan je als "particuliere zelfbouwer" niet hard maken
Neem je een onderhoudscontract van 180 voor een jaar. trouwen alternate maakt er ook gewoon winst op hoor, en je hebt gewoon garantie op je onderedelen als je ze koopt hoor.

[Voor 6% gewijzigd door Gamersblood op 20-05-2011 12:56]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee